The Tower and the Tears af Cecilia Tan

Cecilia tan banner copy

 

The tower and the tears af Cecilia Tan4 blomster sort

Titel: The Tower and the Tears
Forfatter: Cecilia Tan
Serie: Magic University #2
Genre: Fantasy, Erotik
Udgivelse: 2015 (første gang 2010)
Læst i år: 2015
Læst på: engelsk
Sider: 244
Forlag: Riverdale Avenue Books
ISBN13: 9781626011410
Kilde: Anmeldereksemplar fra forfatteren

***

Kyle starter sit andet år på universitetet, og bekymrer sig i stor udstrækning om det som alle andre universitetsstuderende gør – lektier, eksamener og venner. Dog er det langt fra en normal skole han går på, og da hans lektier blandt andet består af seksuelle udfoldelser, begynder det for alvor at blive sjovt. Sammen med sin klassekammerat og partner Ciara, finder Kyle hurtigt ud af, at han har et stort talent for sex-magi, men kan Kyle klare alt hvad der forventes af ham på det seksuelle plan, når nu intet er helligt?

”You may have heard the phrase ’your body is a temple’. Well, it is a temple, but it’s also the house you live in every day.” He loosened his tie and slipped it off.
Then the professor began to unbutton his shirt and Kyle found himself fighting the urge to look away.
“None of you would be shocked to see my bare hands, or my lips,” the lecture went on. “Would you? Of course not. Then why should you be more shocked to see this?” He peeled the shirt away to reveal a muscular chest with two dark ovals of nipples. “Out there, you might be. In here, you must learn to see every part of the body as a tool, as a key, as a part of magic.”
He undid his belt, and the girl with long dark hair gasped.
Citat fra The Tower and the Tears af Cecilia Tan

Da en professor bliver angrebet, og flere af universitetets magiske genstande bliver stjålet, befinder Kyle sig pludselig i et større mysterium end han kan takle. Hans kæreste Ciara er højest på listen over mistænkte, og Kyle er nødsaget til, at finde synderen, i et forsøg på at rense hendes navn. Men midt i alt dette, begynder han at tvivle på, om hans valg nu også har været rigtige. Er sex-magi virkelig vejen for ham, eller skal han finde sig selv i stedet? Og kan han overhovedet rense Ciaras navn, eller vil han blive nødsaget til at se det hele skride, uden at kunne gøre noget?

***

The Tower and the Tears er anden bog i Magic University serien, og jeg havde virkelig glædet mig til, at komme i gang med den – og den skuffede da heller ikke, selvom der var visse punkter hvor jeg desværre følte, at den haltede en smule.

For det første vil jeg sige, at denne bog slet ikke er for sarte sjæle… Hold da op hvor er der meget sex i den. Kyle begynder på sine sex-studier, og der er godt nok ikke så få seksuelle udfoldelser at læse om, og det er faktisk rigtigt fedt – man skal bare være sikker på, at man kan takle det, for hvor det i mange bøger kan være let at springe over, fylder det altså en del mere her, og er således en ret stor del af bogen. Desuden er der ikke rigtigt så store problemer med, om man har sex med en af modsatte køn, eller en af samme køn, og det virker faktisk lidt som om, at alle er mere eller mindre biseksuelle i denne bog, så det er endnu en ting man lige skal være sikker på, at man kan klare at læse om. For mig personligt var der absolut ingen problemer, og jeg syntes det er super fedt, at en forfatter er så åben overfor disse ellers ret tys-tys emner, så jeg nød det i fulde drag.

Kyle er stadig en ganske sjov hovedperson at følge, men han bliver til tider en anelse for ”speciel” efter min mening. Alle ser ham som det nye vidunder, alle har høje tanker om ham, og der ligger ligesom et-eller-andet og lurer i baggrunden, men for pokker hvor er det egentligt irriterende til tider. Jovist er han noget særligt, men han bliver ligesom sat op på en pidestal ind imellem, og det brød jeg mig virkelig ikke om.

Endnu engang har jeg desværre også lidt klager på kærlighedsfronten, for selvom jeg er helt vild med de forskellige personligheder i bogen, er det altså urealistisk at en flok unge voksne, er så accepterende og har så få problemer. Kyle går i seng med indtil flere piger i løbet af bogen, og det er sku ikke de store jalousi-dramaer der fylder mest. Desuden er der for eksempel visse tests han skal igennem, og sex med læreren er sku lidt på den specielle side hvis I spørger mig. Indrømmet, der bliver lagt op til, at kroppen og de seksuelle funktioner man kan udføre med den, ikke er hellige eller private når man er på studerer kombinationen af magi og sex, men helt ærligt, så manglede jeg ind imellem en smule mere menneskelighed – vrede, fejl, jalousi, dramaer… Whatever. Bare flere af de negative følelser.

Der sker en del i denne bog, og jeg kan faktisk super godt lide det meste af det. Ovenstående er eksempler på ting der irriterede mig en smule, og der var endnu flere småting hist og her, men overordnet var historien rigtigt spændende. Slutningen var en smule tam, men jeg er 100% klar på, at læse videre, for der er alligevel nogle ting, som jeg super gerne vil have afklaret – nogle mysterier der skal løses, og flere ting som jeg bare må vide… OG, kan man lide at læse om de mere seksuelle udfoldelser, er dette bestemt en bog man skal give et forsøg, for der er ingen tvivl om, at det netop er her, at forfatteren har sine styrker!

Skriv et svar

