Spændende bog-nyt: Ny serie fra Rachel Caine

Jeg vil egentligt bare lige poppe forbi bloggen, og vise jer en ny serie af den skønne forfatter Rachel Caine. Personligt er jeg helt vild med hendes Morganville Vampires serie, selvom jeg desværre endnu ikke har fået den læst færdigt (fyy skamme), og nu kommer der som sagt en ny serie, som kommer til at hedde “The Great Library” – øhh, lyder det bare godt eller hvad???

Og prøv lige at se det over skønne cover……

Ink and Bone af Rachel Caine

Jeg er helt vild med coveret… Farverne… Måden det er stillet op på… Titlen… Det er kærlighed ved første blik! At det så er en serie som åbenbart omhandler et kæmpe bibliotek, skrevet af en hamrende god forfatter, er jo så bare ekstra bonus i min bog, og hold da op hvor jeg glæder mig til, at læse denne bog når den udkommer.

Og som altid skal de af jer som er nysgerrige, da have lov at læse lidt om denne skønhed:

In an exhilarating new series, New York Times bestselling author Rachel Caine rewrites history, creating a dangerous world where the Great Library of Alexandria has survived the test of time.…

Ruthless and supremely powerful, the Great Library is now a presence in every major city, governing the flow of knowledge to the masses. Alchemy allows the Library to deliver the content of the greatest works of history instantly—but the personal ownership of books is expressly forbidden.

Jess Brightwell believes in the value of the Library, but the majority of his knowledge comes from illegal books obtained by his family, who are involved in the thriving black market. Jess has been sent to be his family’s spy, but his loyalties are tested in the final months of his training to enter the Library’s service.

When he inadvertently commits heresy by creating a device that could change the world, Jess discovers that those who control the Great Library believe that knowledge is more valuable than any human life—and soon both heretics and books will burn.…

Den lyder altså fantastisk hvis I spørger mig, og den afsluttende linje får mig næsten til at sidde og klappe i hænderne af bar spænding. Bogen har en planlagt udgivelse den 7. juli, så det er jo lige om hjørnet… Yay!

One thought on “Spændende bog-nyt: Ny serie fra Rachel Caine

  1. Jeg har endnu ikke fået påbegyndt Morganville Vampires, kan ikke lige overskue alle bindene synes jeg. Men overvejer faktisk at starte med denne serie i stedet, og så ligesom være med fra start. 🙂

Skriv et svar

