FARLIGT!!! Plusmedlem hos SAXO.com

Jeg er på skideren – 110.000% på skideren, for saxo.com har altså oprettet en super fed ide på deres hjemmeside. Og denne super fede nyhed hedder plusmedlem.

Og hvad går det så ud på? Jo teknisk set, går det ud på, at spare en helvedes masse penge på bøger. Og hvem kan dog ikke lide det? Kort sagt betaler man et fast månedligt beløb på 49 kroner, og får op til 70% rabat på bøgerne man køber, og for pokker hvor er det en farlig løsning – i hvert fald for en bogorm som mig. Teknisk set vil jeg jo vildt gerne have bøgerne til pluspris, og man skal ikke engang købe særligt mange, for at det kan betale sig, men på den anden side binder man sig jo næsten til, at købe bøger hver måned, for tænk hvis man ikke fik brugt tilbuddet, og man betalte 49 kroner for ingenting? Oh the horror…

Læs evt. om medlemskabet og betingelserne her.

Umiddelbart sidder jeg lige på mine hænder de næste par dage, og lader være at reagere på dette med det samme. Jeg har vildt lyst til at kaste mig ind på Saxos hjemmeside, melde mig til som plusmedlem (fik jeg sagt, at det er gratis den første måned, og at man bare kan opsige når man vil), og så tænker jeg lige det her grundigt igennem. 49 kroner som fast månedlig ydelse, er jo også penge, men for pokker, man skal jo næsten kun købe 1-2 bøger om måneden for, at det kan betale sig… Hmm, jeg må i tænkeboks og vende og dreje det her en halv million gange, men jeg syntes det kunne være sjovt at høre jer derude hvad I mener om denne nye løsning…

Skriv skriv skriv, jeg venter spændt på at høre hvad I syntes…

19 thoughts on “FARLIGT!!! Plusmedlem hos SAXO.com

  1. Jeg overvejede det et kort øjeblik, men jeg regner pt. ikke med at tilmelde mig. For det første bryder jeg mig ikke om at binde mig til en bestemt forretning (og sådan vil en abonnementordning føles – især fordi, som du også skriver, man så føler sig forpligtet til at købe bøger hver måned og samme sted). For det andet ved jeg ikke på forhånd hvilken rabat, jeg får på de bøger, jeg gerne vil købe, og det irriterer mig, for så kan jeg ikke gennemskue fra start, hvor mange kr jeg vil spare på det. Jeg foretrækker at købe bøger, når jeg enten finder et rigtig godt tilbud eller når jeg har sparet sammen til at købe en pæn portion på én gang (ofte ifm. tilbud/udsalg hos forskellige butikker), så denne type abonnementsordning passer ikke til mig.

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    • Puuh, jeg sov lige på det, og begyndte så at regne lidt på priserne (jeg har allerede tre eksisterende ordrer liggende til levering i marts, april og maj måned) og selv med de 49 kroner i betaling om måneden, sparede jeg penge, så jeg har meldt mig til (så meget for at vente flere dage, og ikke reagere med det samme). Umiddelbart køber jeg 2-3 bøger om måneden hos saxo.com, så for mig kan denne løsning godt betale sig – indrømmet, nogle måneder sparer man måske 20 kroner, men hey, det er alt sammen penge, og hvis der så kommer en sløv periode, kan jeg jo altid bare framelde mig igen – det er i hvert fald det jeg siger til mig selv, for at godtgøre de 49 kroner om måneden… Hehe…😉

      • Nu har jeg kigget en gang mere på det, og mit indtryk er, at betingelserne er bedre, end jeg først troede (ingen bindingsperiode og kan afmeldes hvornår det skal være). Så jeg overvejer at prøve det, næste gang jeg skal bestille en ordentlig stabel bøger – meeen jeg tvivler stadig på, at jeg vil være medlem i lang tid, for jeg er pt. i gang med at læse mig igennem de ulæste bøger på hylderne og bør derfor ikke købe så mange i år🙂

  2. Jeg kan ikke helt gennemskue det her, der står følgende i betingelserne:

    “Du kan bestille ét eksemplar af en specifik bog, e-bog, lydbog eller online kursus til Pluspris pr. ordre.”

    Får du så pluspris på alle bøger i din ordre eller kun på en?

    • Hmm, jeg kan godt følge din forvirring, og jeg er ikke sikker på om mit svar her er korrekt, men her er hvordan jeg læser det…

      Først i teksten står der: “Som Plusmedlem får du mulighed for at købe med op til 70% rabat på alt* mod en fast månedlig betaling…” Så med andre ord ville jeg formode alle bøger, uanset hvor mange der er på én ordre. Jeg har selv lagt en prøveordre på 4 bøger, og alle er med pluspris, så jeg formoder ikke dette bliver ændret. Nu kender jeg Saxos regler, og ved, at når man har godkendt et beløb ved betaling, kan de under ingen omstændigheder trække mere end det godkendte beløb – dansk lovgivning – så med andre ord kan priserne på de bestilte bøger ikke ændres senere grundet evt. uheld. Anyhow, jeg tror det der menes med at der kun kan vælges ét eksemplar af en specifik bog betyder, at man kun kan købe en af hver bog… Dette tilbud er jo kun til privat brug, så jeg formoder at det er et forsøg på at begrænse, at folk køber flere af samme bog, og så sælger dem videre eller andet i den stil…

      Hvad tænker du, giver det overhovedet mening det her??? Hehe.

      • Nårh ja, der står da også per eksemplar egentlig – haha😛 Jeg springer foreløbig over, mest fordi jeg ikke har råd til at købe mere end en bog her og der de næste par år, indtil jeg er færdig med uddannelse.

  3. Hvorfor var det lige, at du skulle gøre mig klar over det?
    Jeg havde godt set noget “pluspris” under de bøger, men havde ikke undersøgt nærmere for: “det er sikkert svinedyrt”, men.. Åh… I realiteten har jeg “tjent” abonnementet ind (og mere til endda!) på den handel jeg er ved at køre igennem!
    FARLIGT er en underdrivelse..😮 Ih…. Åh… Pokkers! Farvel bogkøbestop!

    Så tak for at fortælle os om det, men fyyyyy!😀

    • Griner. Jeg kan høre du har det lidt som jeg selv… Jeg tænkte oss “pokkers, at jeg skulle finde ud af det”, for det er bare så hamrende farligt… Men men men, jeg blev plusmedlem i dag, for med de ordrer jeg har lagt, har jeg oss tjent abonnementet ind igen og mere til, så tja, jeg overgav mig (og sidder allerede nu og kigger på alle de billige titler der ellers er… Men 1 bogpakke om måneden, no more… Tror jeg nok… Måske?!?

      • Jeg har også lige smidt en ordre afsted.. Fik hele 6 bøger, i stedet for de 3-4 fire jeg havde planlagt – TIL SAMME PRIS! Det er jo nærmest for godt til at være sandt!
        1 bogpakke pr. måned?? Det synes jeg ikke jeg kan læse mig frem til.. Menmenmen! Det er måske også ganske klogt, ellers køber jeg mig jo fattig.. Fortryder allerede nu, at jeg ikke smed den ene og den anden bog i kurven (og det er som sagt hele 5 minutter siden jeg gennemførte købet)!

      • Hehe, det der med én bogpakke pr måned er min egen personlige regel – for at sikre, at jeg ikke forkøber mig alt for meget i bøger… Hos saxo kan man jo købe lige så meget man vil, og kombineret med pluspriserne, er det bare en endnu farligere kombi… Men jeg indrømmer, at jeg oss kigger MEGET, og lægger en masse bøger på ønskelisten, så jeg ikke glemmer dem til næste gang… =)

  4. Jeg overvejede det kort, men kan se det kun er 10 % – 25 % rabat på bøger jeg kunne være interesseret i ( af de få jeg lige nu står og overvejer at købe), og det er simpelthen for lidt til at jeg gider. Desuden har jeg lige tilmeldt mig plusbog.dk, og der er der min. 50 % på de bøger jeg vil have. Og selv om at porto er pr. bog og at det koster 99 om måneden, sparer jeg penge i forhold til saxo.coms plusabonnement.

    • Hmm, ja plusbog har oss nogle vildt gode tilbus, men desværre er jeg ikke særligt interesseret i at købe bøger på dansk – med mindre de selvfølgelig kun udkommer på dansk. Jeg foretrækker at læse på engelsk, så det sætter desværre en lille begrænsning – og så vidt jeg kan se, er det hovedsageligt danske titler på plusbog ikk?

  5. Jeg tror slet ikke at det kan betale sig for mig. Jeg køber simpelt hen for få bøger🙂
    Derudover tror jeg også at jeg vil føle mig bundet til et bestemt sted, så jeg tror ikke at jeg bliver medlem lige med det samme.

    • Egentligt syntes jeg heller ikke særligt godt om, at være bundet til ét sted, men på den anden side, er der ikke længere så mange steder som kan konkurrere med saxo – adlibris har lukket den danske afdeling, amazon sender ikke længere fragtfrit, boghandlerne er for dyre, og så er der thebookdepository, som jeg faktisk næsten tror at Saxos nye priser kan konkurrere med – måske ikke 100%, men tæt på, og så vil jeg hellere have den kortere ventetid… Men jeg er oss gået en smule amok med bogkøb her på det sidste, så lige her og nu kan det betale sig for mig, men ikke nødvendigvis i længden…

  6. Jeg er medlem af plusbog.dk og det er i sandhed en farlig affære!!!🙈🙊 og alligevel overvejer jeg at melde mig ind hos saxo haha! Gælder det også engelske bøger mon!!??

    • Alle de bøger jeg kigger på er engelske, og der er pluspriser på dem alle. Så vidt jeg kan forstå er det ALLE Saxos bøger der er pluspriser på, men jeg er selvfølgelig ikke 100% sikker (det er bare sådan jeg læser det), så svaret må være ja, også engelske titler kan fås billigere… =)

  7. Selvfølgelig skal du da melde dig! Der er altid bøger man gerne vil have. Og når man har fået de ønskede bøger, så kommer der altid nogle nye, og du tænker …“den må jeg have!”

    Har lige et spørgsmål til det der med den første måned gratis: kan jeg bare melde mig, bestille de bøger jeg vil, og bare melde ud?

  8. Sjovt at læse jeres kommentarer har selv gået med mange af disse overvejelser hos Saxo, men har i stedet valgt at benytte Bogreolen.dk, hvis I kender den side? Der er man garanteret at få priserne til indkøbspris og det månedlige gebyr er lavere.. Fungerer i hvertfald okey for mig og køber 2-3 bøger om måneden..🙂

Skriv et svar

