Skønheden og Udyret som film…

Normalt skriver jeg ikke om film, men når Skønheden og Udyret nu pludselig bliver filmatiseret, må jeg altså lige skrive lidt om det – og i min verden, hænger Skønheden og udyret og bogverdenen sammen! Hehe.

Skønheden og udyret er nok min absolutte yndlings tegnefilm. Jeg har altid elsket ideen om den drømmende og bogglade Belle, den smukke prins, og selvfølgelig det fortryllede slot med verdens lækreste bibliotek. Jeg har simpelthen altid drømt om, at jeg en dag selv skulle have sådan et bibliotek, og jeg arbejder mig da også imod målet én bog af gangen.

Og hvem skal så have æren af, at spille den absolut mest fantastiske boglæsende heltinde? Jo det skal Emma Watson såmænd, og jeg er lykkelig. Hun er en fantastisk Belle i mit hoved, smuk, elegant og intelligent, og jeg er helt vild med hende som skuespiller! Indrømmet, jeg skal lige vænne mig til hende som voksen, for hver eneste gang jeg ser hende for mig, ser jeg den søde lille Hermione Granger med næsen i sky og en stak bøger under armen, men hun har indtil videre spillet fantastisk, og hold da op hvor er jeg spændt på at se, hvem der skal spille resten af personerne. Gaston bliver sikkert hamrende lækker, og hvordan udyret, Lumiere, Miss Pots og alle de andre bliver lavet, er nok noget af det mest spændende, for det er altid knald eller fald med sådan noget der skal animeres, i en film med “rigtige” personer.

På sin Facebook side skriver Emma Watson følgende:

Emma-Watson-FB

Åhh for pokker hvor jeg glæder mig, og jeg kan næsten ikke sidde stille. Filmen ser ud til at komme i løbet af i år, men det lyder også lidt vildt, når man tænker på produktionstiden og alt det der. Forhåbentligt er det korrekt, og så kan vi få en filmatisering af verdens absolut bedste Disney film. Min indre prinsesse jubler i hvert fald – gør jeres også det?

cinderellaposterPsst… Jeg skal også med 110% sikkerhed ind og se Cindarella, når den udkommer i biograferne her den 12. marts. Jeg har set traileren for flere måneder siden, og den ser bare så sød ud – indrømmet, nogle af tingene ser en smule over-the-edge-agtige-ud, men hey, det er prinsessefilm vi snakker om, og hvis der er én film hvor der må være kæmpe tyld-skørter og lidt-for-meget fluff i, så er det da historien om askepot.

Jeg er desuden helt vild med stedmoderen, som spilles af Cate Blanchett, og den gode fe-mor (er det ikke det, det kaldes – pyy ha, jeg må da vist hellere få anskaffet mig DVD’en, hvis jeg kan blive i tvivl om sådan noget) som spilles af Helena Bonham Carter, for når man er vandt til at se hende som den onde Bellatrix Lestrange, bliver det altså sjovt at se hende som den gode fe-mor… Hun er desuden en gangske underholdende skuespiller, for hun har en helt særlig måde at være på, og i traileren skuffer hun bestemt ikke. I’m so exited!!!

Jeg er spændt på at se, om der kommer flere Disney filmatiseringer de næste par år, men mon ikke, og jeg glæder mig. Jeg kunne faktisk vildt godt tænke mig at se den lille havfrue som filmatisering også, meeen det kan måske være en af de mere avancerede at lave med alt det vand og lignende… Hmm, men det kunne nu alligevel være sjovt at se dem prøve!!! Hvad med jer, hvilken Disney filmatisering ville I gerne se “live” og med “rigtige” personer?

Skriv et svar

