Must-read: Kanin Chronicles af Amanda Hocking

Denne serie er endnu ikke udkommet, men er lige på trapperne, og det er altså bare en must-read serie. Det har jeg vist sagt før om Amanda Hockings bøger, og jeg mener det bestemt stadig, men åhh hvor er der mange bøger at læse. Amanda Hocking er desuden en ganske produktiv forfatter, med hele 12 bøger bag sig, fordelt på 4 serier – det øges i år 2015 til 15 bøger fordelt på 5 serier.

Disse covers er utroligt smukke, og det var nok det der først fangede min interesse. Normalt syntes jeg ellers ikke, at hendes covers er særligt spændende selvom serierne lyder gode, men nu er det altså plus på både cover og handling. Prøv og se engang.

Frostfire af Amanda HockingCrystal Kingdom af Amanda Hocking
Ice kissed stor af Amanda Hocking

Jeg har flyttet lidt på rækkefølgen, for Frostfire er den første bog i serien, Ice Kissed (det store cover) er anden bog i serien, og Crystal Kingdom (det blå cover) er således tredje og sidste bog i serien – jeg syntes bare det flotteste er nummer to cover, så det var selvfølgelig det af dem, som skulle vises i stor størrelse.

Her er lige lidt om første bog i serien, til de interesserede:

Bryn Aven is an outcast among the Kanin, the most powerful of the troll tribes

Set apart by her heritage and her past, Bryn is a tracker who’s determined to become a respected part of her world. She has just one goal: become a member of the elite King’s Guard to protect the royal family. She’s not going to let anything stand in her way, not even a forbidden romance with her boss Ridley Dresden.

But all her plans for the future are put on hold when Konstantin– a fallen hero she once loved – begins kidnapping changelings. Bryn is sent in to help stop him, but will she lose her heart in the process?

Uhh, jeg syntes altså den lyder spændende. Alt det der med trolde er lidt nyt, og jeg ved ikke helt hvad jeg syntes om trolde som tema, men det skal nok blive spændende at prøve og læse om, og så må jeg jo bare krydse fingre for, at trolde er de nye vampyrer (eller tæt på i hvert fald – Hehe). Det der dog er imponerende ved denne serie er, at alle tre bøger udkommer i år 2015, så dette er et yderst sjældent eksempel på kort ventetid imellem bøgerne i en trilogi – nice cover, nice handling, nice udgivelsestidspunkter = BONUS!
Det kan da næsten ikke gå galt vel?!

2 thoughts on “Must-read: Kanin Chronicles af Amanda Hocking

  1. Sikke nogle fine covers, men jeg synes nu ikke at det blå passer så godt til de andre. Jeg ville nok have fortrukket et cover der havde bibeholdt de hvide og sølv nuancer i stedet for blå og guld.

    • Nej, du har helt ret – det er pænt, det er slet ikke det, men det passer bare ikke rigtigt ind med de andre. Jeg gad godt vide hvorfor forlagene gør sådan ind imellem, men tja, sådan er det jo bare. =)

Skriv et svar

