Nu også med logo…

Jeg har i flere år leget med tanken om, at skulle lave et logo til bloggen, men for pokker hvor har det været svært. Jeg tror jeg har brugt mindst 10 forsøg på, at lave et logo, og hver gang har jeg opgivet, fordi jeg ikke blev tilfreds med resultatet. Nu har jeg så været på den igen, og denne gang er det egentligt blevet ok, hvis jeg selv skal sige det – hvad syntes I?

BoglabyrintenLogo1

Flere gange har jeg bandet og svovlet over, at jeg har valgt at kalde min blog noget så tosset som Boglabyrinten – don’t get me wrong, jeg kan ret godt lide navnet, men for pokker hvor har det været svært, at finde noget pænt som indeholder en labyrint. Jeg tror måske, at jeg har lagt ud med alt for mange ideer, og det er blevet alt for kringlet og avanceret. Det endte faktisk med, at være et cover som gav mig ideen, og denne gang er jeg endt med et logo, som er utroligt simpelt, og det kan jeg faktisk godt lide. Og nej, det er bestemt ingen nødvendighed, at have et logo som bogblogger, men jeg kan bare godt lide ideen og genkendeligheden, så derfor tanken.

Jeg har haft leget lidt med opsætningen på forsiden i dag, i et forsøg på at få logoet ind (de af jer som har kigget forbi, har sikkert oplevet det konstant flyttende kaos), men jeg har sku ikke været voldsomt tilfreds med resultatet. Jeg ville helst have logoet hen over menuen til venstre (der hvor der står boglabyrinten), men det kan jeg desværre ikke få lov til, som designet ser ud lige nu, og hvis jeg skal ændre så meget i designet, skal jeg til at betale for det, hvilket jeg ikke helt er parat på – i hvert fald ikke “bare” for et logo. Det kan med andre ord være, at der bliver flyttet rundt på det igen og igen de næste par dage, men lige det næste døgns tid, vil jeg lade det stå som det gør nu, og høre jer derude hvad I bedst kan lide) – billeder af begge løsninger kommer her (klik på billederne for at se større version):

Her er det som det så ud før:

Boglabscreendump1

Og her er det som det ser ud nu (I kan jo bare ignorere billedet, og kigge på bloggen som den ser ud nu – billedet bliver såmænd bare sat med herpå, så det bliver gemt til fremtidige overvejelser). Hvis det bliver dette som det ender med, vil “Boglabyrinten” henne til venstre nok blive slettet – det er lidt dobbeltkonfekt…

Boglabscreendump2

Jeg hader og elsker dem begge. Jeg kan egentligt bedst lide det første (altså som det var), for der er lidt mere balance i billedet, men til gengæld er der ikke noget tydelige navn/logo på, hvilket jo er noget der har irriteret mig længe (det kan oss være jeg bedre kan lide det, fordi det er “som det plejer at være” og netop derfor vil jeg super gerne have jeres feed-back). Sådan som det ser ud lige nu, er der tydelige navn/logo, men der er flyttet rundt på en del af tingene, og jeg kan ikke rigtigt finde ud af, om jeg kan lide det eller ej.

Hvordan det endelige resultat bliver, ved jeg ikke, men det vil bare være sjovt at høre for og imod fra jer derude – måske I ser eller overvejer ting, som jeg ikke har gjort… Og hvis det bliver sådan, at logoet ikke skal være på, jamen så er det sådan det er – logoet bliver ikke slettet, og vil stadig blive brugt på undersider og til andre ting, men det vil bare ikke være at finde på forsiden, så I skal på ingen måde føle jer forpligtet til at sige nummer 2, bare fordi logoet er med. Desuden vil jeg selvfølgelig meget gerne høre hvad I syntes om logoet i sig selv, og om det passer (jeg har ihærdigt forsøgt at det hverken bliver piget eller drenget, men neutralt og simpelt, da der er så mange forskellige besøgende på bloggen).

Jeg er spændt på at høre, hvad I derude syntes!!!

 

7 thoughts on “Nu også med logo…

  1. Jeg synes at det er rigtig fint sådan som det ser ud nu, og cool med dit eget logo. det passer til din blog, både med farve, og navnet😀

    Og forresten, skønt at have dig tilbage til blogverden. Håber at du har haft en god jul, og at du er kommet godt ind i det nye år🙂

    • Super, tak for svar! Jo tak, vi er kommet rigtigt godt igennem julen og ind i det nye år. Jeg har stadig svært ved at fatte, at endnu et år er gået, men sådan er det vel. Laughs.

  2. Det er da utrolig sejt med et logo og jeg må sige du har været meget kreativ med både blog navn og logo der passer til🙂

    Jeg kunne godt nok bedst lide som siden så ud før. Det er lige som om den nu bliver for tung i venstre side. Men det er jo bare min mening. Begge dele kan da sagtens gå🙂

    • Tak for svar, og ja, jeg giver dig helt ret i, at det er ligesom om siden tilter lidt, hvilket også er derfor jeg er i tvivl – logo+tilt eller ingen logo+mere balance… Oh so many choices…🙂

  3. Sikke et fint logo. Jeg tror dog at det vil passe bedre på siden ovre til venstre sammen med blog-titlen, som du også selv har skrevet lidt om.

Skriv et svar

