Must-read: The Oversight af Charlie Fletcher

Så er det (igen) ved at være lang tid siden, at jeg sidst fik opdateret. Jeg har ikke glemt jer. Og jeg er ikke holdt op med at læse bøger. Men denne varme har simpelthen været så ulidelig, og min gravide krop så stor og ubrugelig (min mand siger så sødt, at jeg bliver mere og mere handicappet for hver dag der går), at jeg simpelthen ikke har kunnet hænge nok sammen til, at sætte mig ned og få skrevet indlæg. Lige nu står der dog en kølig brise ind af vores vinduer, så nu er tiden endelig kommet til et lille indlæg.

Jeg har siddet og søgt lidt rundt på nettet, efter spændende bøger at læse (for listen på over 500 bøger, er jo ikke lang nok som den er, griner) og jeg faldt tilfældigvis over denne skønhed.

The Oversight af Charlie Fletcher

Dette cover minder meget om mange andre man har set, men skal jeg være ærlig, så gør det ikke det mindste, for jeg elsker simpelthen covers der minder om dette. Der er bare et eller andet super smukt over det. Scintillate af Tracy Clark er i samme stil, og det er og bliver altså også et helt igennem genialt cover. Så her er endnu et, og jeg ser gerne at der kommer endnu flere af dem, tak.

Til de af jer som er nysgerrige, er her en smule om hvad bogen omhandler:

Only five still guard the borders between the worlds.
Only five hold back what waits on the other side.

Once the Oversight, the secret society that policed the lines between the mundane and the magic, counted hundreds of brave souls among its members. Now their numbers can be counted on a single hand.

When a vagabond brings a screaming girl to the Oversight’s London headquarters, it seems their hopes for a new recruit will be fulfilled – but the girl is a trap.

As the borders between this world and the next begin to break down, murders erupt across the city, the Oversight are torn viciously apart, and their enemies close in for the final blow.

This gothic fantasy from Charlie Fletcher (the Stoneheart trilogy) spins a tale of witch-hunters, supra-naturalists, mirror-walkers and magicians. Meet the Oversight, and remember: when they fall, so do we all.

Uhh, det lyder altså bare godt, hvis jeg selv skal sige det. Bogen er allerede udkommet, og kan købes på bogform, så jeg håber snart den kommer som e-bog. Yep, I know, jeg er ødelagt. ØDELAGT siger jeg jer, men jeg er simpelthen begyndt at købe de fleste af mine bøger på den måde, for jeg har ikke pladsen til dem her hjemme. En dag håber jeg at kunne skrabe sammen af fysiske bøger igen, men det må blive når vi bor i noget større end vi gør nu. Indtil vindere bliver kun de bedste af de bedste købt på bogform, og dem som jeg ikke kan leve uden – såsom den nye Trudi Canavan bog, som jeg faktisk brugte hele 250 kroner på at købe i en fysisk boghandel – yep, I læste rigtigt… 1. jeg brugte penge på en enkelt bog, hvor jeg kunne have fået fem bøger for dem samme pris… 2. jeg købte en fysisk bog… og 3. Jeg støttede for en enkelt gangs skyld end fysisk boghandel… Det må være varmen der er gået mig til hovedet. Hehe.

Hvor meget der kommer til at blive af opdateringer det næste stykke tid, kan jeg simpelthen ikke garantere. Jeg har fået og købt en masse spændende bøger, og har fået læst en pæn del af dem også, så jeg vil forsøge at få skrevet nogle anmeldelser, men der er ingen garantier. Der er omkring halvanden måned til, at vores lille dreng kommer til verden, og foruden at jeg føler mig mere og mere som en strandet hval, og at vejrguderne forsøger at straffe min allerede voldsomt overbelastede krop, så er jeg kronisk træt og egentligt ret ugidelig. Yep, jeg er en ynk, I know, og jeg vil som sagt forsøge at få taget mig sammen og bruge mere tid på bloggen, men hvordan den næste halvanden måned kommer til at udfolde sig, og hvordan tiden efter fødslen bliver, kan jeg simpelthen ikke sige noget om. Men som sagt, jeg har ikke glemt jer, og jeg har ingen intentioner om at glemme jer, men der kan altså komme til at gå lidt lang tid imellem indlæggene, og nogle gange kan det være de kommer i små klumper af en uge eller to, hvor overskuddet melder sin ankomst, så bær over med mig.

Jeg håber, at I alle har det fantastisk, og så er der jo ikke meget mere at sige, end rigtig god læselyst!

Skriv et svar

