Cover release: Talon af Julie Kagawa

Jeg lovede jo for snart ret lang tid siden, at vise jer dette cover, når det endelig blev frigivet. Hvis I følger med på andre blogs eller goodreads, har I nok allerede set det, da det faktisk blev frigivet kort tid efter at jeg skrev indlægget, men jeg ville da lige dele det alligevel, hvis nu der sidder nogle derude, som endnu ikke har set det.

Talon af Julie Kagawa

Det minder utroligt meget om teaser-coveret som jeg frigav for noget tid siden, for der er “bare” kommet en rød baggrund på, som ligner drageskæl. Coveret i sig selv er egentligt ret smukt, hvis jeg selv skal sige det, og jeg kan levende forestille mig en serie bestående af forskellige farver skæl – det kunne være super smukt, men nu må vi se, om det er den måde de vælger at gøre det på eller ej.

Til de af jer, som ikke så mit sidste indlæg, får I altså lige en lille smager på, hvad denne bog omhandler:

Long ago, dragons were hunted to near extinction by the Order of St. George, a legendary society of dragon slayers. Hiding in human form and growing their numbers in secret, the dragons of Talon have become strong and cunning, and they’re positioned to take over the world with humans none the wiser.

Ember and Dante Hill are the only sister and brother known to dragonkind. Trained to infiltrate society, Ember wants to live the teen experience and enjoy a summer of freedom before taking her destined place in Talon. But destiny is a matter of perspective, and a rogue dragon will soon challenge everything Ember has been taught. As Ember struggles to accept her future, she and her brother are hunted by the Order of St. George.

Soldier Garret Xavier Sebastian has a mission to seek and destroy all dragons, and Talon’s newest recruits in particular. But he cannot kill unless he is certain he has found his prey: and nothing is certain about Ember Hill. Faced with Ember’s bravery, confidence and all-too-human desires, Garret begins to question everything that the Order has ingrained in him: and what he might be willing to give up to find the truth about dragons.

Serien kommer til at bestå af fem bøger (yay), men det betyder også, at der er lang ventetid. Det ser ud til, at der er planlagt én udgivelse om året, og hvor første bog er sat til udgivelse i oktober måned i år, er anden bog altså først sat til udgivelse i år 2016. Følger vi således planen, bør denne serie være færdig i år 2019, og skal jeg være helt ærlig, føles det som en evighed, Men sådan er det jo med bøger, man kan ikke tvinge forfattere til at skrive hurtigere, af frygt for, at det går ud over kvaliteten af historien. Men uanset ventetiden, er dette en serie, som jeg glæder mig helt vildt til at læse, for Julie Kagawa skriver fantastisk, og en historie om drager, går sjældent min næse forbi.

Skriv et svar

