Must-read: Declaration af Gemma Malley

Ja så fandt jeg selvfølgelig endnu en serie, som jeg bare må og skal have læst på et tidspunkt – og som altid, var det coveret der fangede min opmærksomhed, eller rettere, denne udgave af coveret. Jeg har nemlig set en anden udgave af coveret før, men fandt det ikke interessant nok til, at læse hvad bogen/serien handlede om, og det skulle jeg jo nok have gjort, for den lyder altså super spændende. Oh well, her får I lige et billede af første bog i serien:

The Declaration af Gemma Malley

Og her er så en lille tekst, så I også kan læse lidt om, hvad den omhandler – det siges at være en vigtig del af det at læse (handlingen altså ;D…)

In the year 2140, it is illegal to be young.
Children are all but extinct.
The world is a better place.

Longevity drugs are a fountain of youth. Sign the Declaration, agree not to have children and you too can live forever. Refuse, and you will live as an outcast. For the children born outside the law, it only gets worse – Surplus status.
Anna Covey is a Surplus; she should not have been born.
In a society in which ageing is no longer feared, and death is no longer an inevitability, children are an abomination.
Like all Surpluses, Anna is living in a Surplus Hall and learning how to make amends for the selfish act her parents committed in having her. She is quietly accepting of her fate until, one day, a new inmate arrives. Anna’s life is thrown into chaos.
But is she brave enough to believe this mysterious boy?

Og så skal I da lige have denne tekst med også – det er et resume for samme bog, men bare med en variation (starten er den samme):

In the year 2140, it is illegal to be young. Children are all but extinct. The world is a better place. Longevity drugs are a fountain of youth. Sign the Declaration, agree not to have children and you too can live forever. Refuse, and you will live as an outcast. For the children born outside the law, it only gets worse – Surplus status. Not everyone thinks Longevity is a good thing, but you better be clear what side you’re on. . . . Surplus Anna is about to find out what happens when you can’t decide if you should cheat the law or cheat death.

Den lyder altså super spændende, hvis jeg selv skal sige det, og jeg elsker coveret! For en enkelt gangs skyld, er det faktisk også lykkedes mig, at finde en serie som allerede er færdig, så der er med andre ord ikke flere års ventetid på næste bog, hvis den første nu viser sig at være super god – yay, siger jeg bare.

I får også lige coversne på bog nummer 2 og 3 i serien (det er en trilogi, så der er med andre ord ikke flere end de tre):

The Resistance af Gemma Malley

The Legacy af Gemma Malley

Er de ikke bare smukke? Jeg er simpelthen så vild med disse covers, og hold da op hvor jeg overvejer, om det er bøger jeg skal have tilsendt, i stedet for bare at købe dem til koboen, men jeg tænker at første bog må blive testet på koboen, og så kan jeg jo altid købe den fysiske bog senere hvis det er.

 

One thought on “Must-read: Declaration af Gemma Malley

  1. Den første er bare så god og den anden var også rigtig fin. Jeg har desværre ikke fået læst den tredje bog endnu. Den første læste jeg på dansk, så købte jeg toeren på engelsk, og nu kan man ikke få treeren (og etteren for den sags skyld) med det cover der passer til den jeg har. Men jeg bør snart få læst den sidste bog også. Det er jo en utrolig interessant historie Anna har at fortælle.

Skriv et svar

