Bøger i stakkevis…

Lige nu står mine bøger alle steder i kæmpe stakke, og de er lige ved at vælte, når man går forbi, så høje er de. De er alle steder – faktisk er hele stuen fyldt med bøger. Og hold da op hvor er det hårdt at flytte på så mange bøger!!!

I forbindelse med projekt baby (som by the way bliver en dreng, hvis man tør tro på hvad jordemoderen siger), skal der flyttes rundt i lejligheden, og det er en ganske udmærket chance for, at få ryddet op i bøgerne. For første gang i mit liv, er jeg med hård hånd ved at sortere i alle de mange bøger (omkring 800), og det er satme en svær ting at gøre. Mit mål er, at 100 af bøgerne skal sorteres fra (jeg tror jeg er på 40 lige nu), og så skal jeg enten have dem solgt, givet væk, brugt i konkurrencer (som jeg i fuld sving med at planlægge), eller noget helt andet – væk skal de i hvert fald. Jeg væmmes virkelig over, at skulle fravælge nogle af mine bøger på den måde, men det er jo nødsaget til at blive gjort, for vi har desværre ikke pladsen – det sidste halvandet års tid, har vi levet med bogbunker på gulvet, grundet manglende hyldeplads, og jeg har hele tiden udskudt projektet. Nu hvor reolerne er blevet tømt og flyttet, skal det dog være, og også alle bogkasserne under sengen skal kigges igennem – så der er altså noget af et weekend-projekt planlagt vil jeg lige sige.

Puha, jeg ville gentligt også bare beklage mig… Over hvor tunge bøger er (selvom det sikkert er udmærket motion) og over hvor hårdt det er, at skulle sortere så mange bøger fra… Jeg har set andre bogbloggere som sorterer og sælger ud, og hatten af for at de kan, for øv hvor er det ikke en sjov ting at skulle gøre…

Skriv et svar

