Must read: Stung af Bethany Wiggins

Hold da op, det er år og dag siden, at jeg sidst lavede et af disse indlæg – faktisk den 29 august sidste år! Og det er bestemt ikke fordi der ikke er noget at vise, for der er jo bare SÅ mange spændende serier derude, som jeg gerne vil læse.

Denne serie er en, som jeg kun lige har fundet her til morgen. Jeg har aldrig hørt om den før, og har aldrig læst noget af denne forfatter, men jeg syntes altså, at den lyder vildt spændende (og så kan den fås som e-bog til min nye kobo – bonus)…

Stung af Bethany WigginsCured af Bethany Wiggins

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg gik langt udenom denne serie, de første par gange jeg så den (så den første gang i går), for jeg hader kryb – og selvom jeg ikke ligefrem hader bier, så er de ikke mine favoritter heller, så det virkede bare ikke tiltalende. Men den dukkede op gang på gang i de der “hvis du kigger på denne bog, kunne du måske tænke dig at læse…” og jeg endte altså med, at klikke på den, og se hvad den omhandlede. Og lad mig lige sige, at den lyder helt anderledes end jeg havde forestillet mig. Dystopisk… Titlen Stung… Bi på coveret… Jeg havde lidt en forestilling om, at verdens befolkning mere eller mindre blev overfaldet af bier og måtte kæmpe for at overleve, men sådan er det slet ikke – eller, ikke særligt meget i hvert fald.

Prøv at læse lidt om første bog i serien, og bedøm selv hvad I syntes:

There is no cure for being stung.

Fiona doesn’t remember going to sleep. But when she opens her eyes, she discovers her entire world has been altered—her house is abandoned and broken, and the entire neighborhood is barren and dead. Even stranger is the tattoo on her right hand—a black oval with five marks on either side—that she doesn’t remember getting but somehow knows she must cover at any cost. She’s right.

Those bearing the tattoo have turned into mindless, violent beasts that roam the streets and sewers, preying upon the unbranded while a select few live protected inside a fortress-like wall, their lives devoted to rebuilding society and killing all who bear the mark.

Now Fiona has awakened branded, alone—and on the wrong side of the wall.

Lyder den ikke ret god? Den har i hvert fald potentiale, og jeg har allerede sat den på min to-read liste (og fik jeg sagt at den kan fås som e-bog, og derfor langt langt billigere? Yep, I kommer nok til at høre nærmere om min nye kobo snart, for jeg er virkelig forundret over priserne, og hvor mange bøger man kan få, for absolut ingen penge – i går sad jeg og havde lagt seks bøger i kurven for blot sølle 200 kroner…). Anyhow, jeg ville bare lige vise jer den, for personligt har jeg aldrig hørt om den før, men det er jo oss lækkert at opdage nye spændende serier.

Skriv et svar

