TIP: Saxo.com har 20% rabat

I anledning af påsken, har saxo.com 20% rabat på bøger – hvis du kan finde de tre påskeæg! Det var faktisk ikke svært at finde de tre påskeæg, og det tog ikke mere end et par minutter, og wupti, så var der 20% rabat på bøgerne. Det siger man da ikke nej-tak til vel?

20% rabat lokkede mig i hvert fald nok til, at jeg brugte et par timer på at finde 3 bøger til kurven – 2 skønne debuterende forfattere, som endnu ikke er udkommet (=endnu ikke “leveringstid ukendt”), og en enkelt debuterende forfatterbog som udkom for ganske kort tid siden… Så yay for nye bøger, og med 20% rabat kan det faktisk næsten betale sig at handle hos saxo.com, og rent faktisk få sine bøger den tand hurtigere, end hvis man havde handlet hos nogle af de udenlandske.

***

Og så lige til lidt brok (yep, jeg er blevet så god til brok), og saxo.com skal da ikke slippe…

Nu handler jeg ikke så ofte hos saxo.com, og jeg er netop blevet bekræftet i hvorfor. Lad mig først lige sige, at jeg elsker muligheden for, at sidde hjemme ved sin computer og snolle bøger i fred og ro – ingen trætte ben, ingen tunge poser, ingen mennesker som står og presser på for at komme til – det er altså lækkert, men hold da op hvor er det egentligt svært at finde bøgerne hos saxo.com (med mindre man sidder med det specifikke ISBN nummer, og selv da får man ofte en blank side frem). Der mangler billeder på over halvdelen af de bøger som jeg finder interessante (fantasy, paranormal romance m.m. er åbenbart ikke det folk kigger oftest på, så derfor ikke behov for billeder… ehh, den holder ikke helt), de fleste af dem har leveringstid ukendt (og dem jeg kiggede på er altså udkommet i år, det er sku lidt hurtigt at de ikke kan skaffes folkens), og der mangler generelt bare inspiration (for det meste når jeg sidder på amazon, kan jeg ikke stoppe med at lægge ting i kurven, fordi der hele tiden dukker flere og flere fantastiske forslag op). Saxo.com har godt nok en vampyr og udødelighedsguide (I know, for jeg oprettede den i sin tid da jeg arbejdede der inde), men for pokker hvor er den forældet, og der er bare kommet så meget spændende nyt her på det sidste… Efter min mening burde saxo.com virkelig fokusere mere på guides og på inspirationsdelen, for med læseheste som mig, ville de snildt kunne sælge dobbelt-up, hvis bare jeg blev lokket nok…

Og ja, jeg brokker mig over saxo.com, ligesom jeg brokker mig over forlagene og de danske bogpriser, men saxo.com vil dog altid have et særligt sted i mit hjerte, for jeg har aldrig arbejdet et sted hvor jeg følte mig så godt tilpas. Nu skal de så bare indse, at de virkelig mangler min ekspertise indenfor fantasy, YA m.m. og skynde sig at ansætte mig (igen), og så kan vi måske få rettet op på mange af de fejl og mangler der er… Lidt (aka. meget) selvfed har man vel lov at være engang imellem ikk, og hvis man ikke selv mener man er uundværlig, hvem pokker gør så? Griner. 😉

Skriv et svar

