Hurtigt ude i DK – Half Bad af Sally Green

Jeg blev simpelthen så positivt overrasket, da jeg så, at Carlsen udgiver en bog af en Debuterende forfatter samme dag som den udkommer på engelsk. Det er satme sjældent, at vi i lille Danmark er lige så hurtigt ude som de er i England/USA, men denne gang er vi med, og det er bare SÅ fantastisk.

Denne bog er en af dem, som jeg for et par måneder siden, satte på min Debut Author Challange, og den lyder altså super spændende!

Half Bad halvkode af Sally Green

Halvkode. Halvt hvid. Halvt sort.

Hvordan skal man holde fast i den hvide side af sig selv, når det hvide heksesamfund lægger stadig mere snærende bånd ned omkring en? Og når man mærker den sorte side, sin fars side, trække ubønhørligt i en? Selv om man ved, at den sorte side er lig med anarki og vildskab og – måske – vanvid …

Nathan har længe kæmpet imod, men efter en grusom oplevelse hos de hvide hekses råd, bryder han alle bånd og flygter, jaget af de hvide hekses specialkorps. Nathan håber at finde sin far – og måske igen en dag at få bare et enkelt glimt af Annelise, den hvide heks, hvis familie synes at have en særlig interesse i at se Nathan helt og aldeles uskadeliggjort.

Allerede mens man læser de første sider af Half Bad, bliver man fanget ind. Fanget ind af den insisterende og stærke fortællestemme og af nysgerrighed efter at finde ud af, hvad der foregår. Og snart sidder man helt fængslet af en usædvanlig hovedperson med så enestående evner og så usædvanlig en skæbne, at man må vide, hvad der komme til at ske ,og hvilke valg Nathan – vores helt, vores hovedperson – vil træffe.

Lyder den ikke bare fantastisk??? Nu bliver det spændende at se, hvordan den bliver taget imod, men puha hvor det kribler i fingrene, for at læse den. Og jeg syntes lige, at jeg vil nævne det igen – DK er lige så hurtigt ude med denne bog, som de er i det store udland. Yay… Dobbelt fantastisk!!!

Hvad med jer derude – lyder denne bog som noget for jer?

 

2 thoughts on “Hurtigt ude i DK – Half Bad af Sally Green

  1. Jeg har lige akkurat færdig læst den, jeg blev også glædeligt overrasket da jeg så at den ville udkomme så hurtigt her i lille DK.
    Og den er god!

Skriv et svar

