Gennemgang af Debuterende forfattere 2011 #2

Så er andet indlæg om 2011 forfattere klar, og her kommer de næste tre i rækken. Ingen af disse tre er blandt mine yndlings, men selvom jeg ikke var 100% solgt på deres bøger, er det nu alligevel nogle ok forfattere – der er i hver fald ingen af dem, som jeg husker, som direkte dårlige.

Lad os tage et kig på, hvad de har haft gang i de sidste par år.

***

Alexandra Monir – Timekeeper og Suspicion

Timekeeper af Alexandra Monir

Alexandra Monir skrev en ganske udmærket debuterende bog i år 2011, og jeg vil på sin vis gerne læse anden bog på et tidspunkt. Det er dog ikke den bog, som står højest på min liste, så nu må vi se hvornår den finder vej hjem til mig – måske når jeg en dag får en kindle eller lignende apparat til, at læse bøger på, så man ikke behøver bruge penge og hyldeplads på en måske-god/måske-dårlig bog. Der er desuden kommet en lille short story til denne serie, som hedder “Secrets of the Time Society” og som kan købes som e-bog.

Der er oss nogle gode nyheder til de af jer derude, som rigtigt godt kan lide hendes bøger, for der er en ny bog på vej, som forventes udgivet engang i 2014. Titlen på denne nye bog bliver Suspicion, men mere end det, er der ikke blevet afsløret endnu.

***

Eilis O’Neal – A Royal Birthday

A Royal Birthday af Eilis Oneal

Eilis O’Neal var faktisk en forfatter, som jeg glædede mig til, at læse mere af. Ikke at hendes debuterende bog var den aller bedste jeg nogenside har læst, men den er slet ikke ringe, og jeg føler virkelig, at hun har potentiale. Desværre er der ikke rigtigt dukket særligt meget nyt op fra hende, så det kan godt være vi skal kigge langt efter endnu en bog.

Hun er dog kommet med en short-story til The False Princess, som hedder “A Royal Birthday”, så til de af jer som gerne vil læse mere af hende, er der da en smule at gå i gang med. Så må vi bare krydse fingre for, at der snart kommer noget mere.

Her er lidt om A Royal Birthday:

This e-short prequel to The False Princess will appeal to fans of Shannon Hale and Tamora Pierce, giving them a new author to love and a new fantasy world to enter, a world filled with wizardry, mystery, and just the right touch of romance.

This prequel introduces the court of Thorvaldor, Nalia, its princess, who has reached the magical age of sixteen, and her best friend, Kiernan, the earl’s son who loves her but feels he is too far below her in rank to dream of making a match with her.

Teksten er hentet fra Goodreads.

Lyder bestemt ikke skidt, men med blot 25 sider, er det ikke meget ekstra til de håbefulde fans.

***

Karen Mahoney – Falling to Ash

Falling to Ash af Karen Mahoney

Karen Mahoney var en af mine første forsøg med feer, og selvom hun skriver ganske godt, er jeg altså ikke vildt god til hele fe-emnet. Spørg mig ikke hvorfor, men der er bare noget ved dem, som ikke helt huer mig. Anyhow, sidste år udkom hun med en ny bog (starten på en ny serie), som har titlen Falling to Ash, og denne gang er enmet Vampyrer (i stedet for feer) og det er langt mere mig. Hun skriver ret godt, så nu er jeg spændt på, om denne bog vil falde mere i min smag, end “The Iron Witch” gjorde.

Prøv at læse lidt om Falling to Ash:

From the author of The Iron Witch, an action-packed tale of vampire adolescence and forbidden romance

Trapped between two very different worlds, newly made vampire Moth is struggling to find her place in either. Not only does she have to answer to her strict Irish-Catholic Dad, but her overprotective maker, Theo, is intent on making her the star attraction in his powerful Boston vampire clan. Moth will have to pull off the double-act of the century to please both of them. Adding to her problems is the dangerously attractive Jason Murdoch, a trainee vampire hunter who loves to play cat and mouse in his spare time—Jason the cat, and Moth the mouse. But when the young and gorgeous teenagers of Boston’s wealthiest families start to disappear, it forces Moth and Jason into an uneasy truce. Will they be able to solve the mystery behind the disappearances before someone winds up undead?

Teksten er hentet fra Goodreads.

Yep, den har bestemt potentiale denne her, så den ser jeg frem til, at læse på et tidspunkt. Første bog udkom i år 2012, og anden bog (som har titlen Hunting the Dark) er sat til udgivelse i februar i år, så Yay for det. Måske den bør sættes lidt højere op på min to-read liste?

***

Og det var det for denne omgang. I morgen er der fokus på C.C. Hunter og Veronica Roth, som er helt-igennem-fantastiske forfattere, og på Dawn Metcalf, som desværre var årets skuffelse for mig.

Skriv et svar

