Jana Olivers serie kommer på dansk

YAY, siger jeg bare. Jeg så faktisk dette, for en del måneder siden, men jeg har helt glemt at dele den skønne information med jer – fy skamme mig, I know, men bedre sent end aldrig, som man jo siger.

Lige nu er jeg ved at læse fjerde og sidste bog i serien (jeg snyder, og læser den på engelsk), og jeg bliver ved at lægge bogen fra mig. Jeg VIL altså ikke læse mere. Ikke fordi den er dårlig – for det er den på ingen måde. Nej, tværdigmod… Den er simpelthen så hamrende fantastisk, at jeg frygter den dag, hvor jeg vender sidste side, og må sige farvel til denne vidunderlige serie. Øv øv og atter øv. Dette er en af de serier, hvor jeg af hele mit hjerte ønsker, at forfatteren pludselig kommer frem med den overraskende og glædelige nyhed, at der udkommer 4 bøger mere… Eller 10 for den sags skyld… Eller 20… Eller…….

Men ak og ve, der er ingen planer om at fortsætte serien efter denne afsluttende bog, men så kan man da glæde sig over de små ting, og en af disse er, at første bog udkommer på dansk fra forlaget Tellerup, allerede den 10 februar. YAY, siger jeg bare (igen).

Forsaken af Jana OliverEndnu er det danske cover ikke blevet frigivet, men jeg kommer jo nok til at skrive om det til den tid – både det positive og det negative, men lad os krydse fingre for overvejende positivt. Dette er i hvert fald det engelske cover (til første bog i serien) – det amerikanske ser en del anderledes ud – og hold da op hvor jeg håber, at Tellerup vælger at bruge dette. Eller lave et selv (de laver altså nogle gange de smukkeste covers).

Coveret her er mørkt og dystert, og jeg er vild med, at det ikke er et af de der “klassiske-YA-fesne–covers”, for dem er der desværre mange af, men at man i stedet fornemmer uhyggen, ilden og alt det dystre der findes i denne vidunderlige bog.

Og så til et lille sneak peek fra denne bog, for jeg syntes altså virkelig, at I fortjener en lille teaser, her inden bogens udgivelse:

“Heads up!” he shouted. The fiend was on its feet in an instant, moving faster than he’d expected. One of its paws clamped on to the pipe. Beck knew better than to keep hold of it – he’d made that mistake before and been pulled into the other set of claws. He surrendered the pipe, but by that time the demon was already lunging for him, hellfire eyes glowing. He kicked with his steel-toed boot and caught the thing on the shoulder. As it spun around, one of the claws ripped the hem of his jeans, pulling him off balance. If he hit the ground, he was dead.”
Citat fra Forsaken side 66

Her var et lille tekst fra en af denne bogs fantastiske personer, nemlig Beck. Han er bare skøn, på alle punkter. Han er stædig, dumdristig, vil ikke tage imod hjælp fra nogen, drikker som et hul i jorden og provokerer, bare for at gøre det. Og alligevel har han sine gode sider. Sine egne grunde til, at gøre som han gør. Han er faktisk vildt irriterende til start, men jo bedre man lærer ham at kende, jo mere fantastisk bliver han, og sådan er det mere eller mindre med alle personerne i denne bog.

Jeg kan kun på det varmeste anbefale jer, at læse denne serie, så hold øjne og ører åbne den 10. februar, hvor denne bog udkommer, og smid endelig en kommentar hvad I syntes…
Jeg håber, at I vil være lige så tryllebundede, som jeg er…

Rigtig god læselyst folkens!

2 thoughts on “Jana Olivers serie kommer på dansk

  1. Jeg har godt set at den skulle komme, men var det ikke en gang til 2013 at Tellerup oprindeligt vil havde udgivet den?🙂 Jeg glæder mig ihvertfald til at læse den, da jeg kun har hørt godt om den, og jeg kan kun give dig ret i det med forsiden. Jeg synes at den er fantastik. Har hun enlig skrevet andre bøger?

    • Hmm, jeg ved faktisk ikke, om den skulle være udkommet i år 2013. Men det ville jo ikke være første gang, at Tellerup udskyder en udgivelse, så WHO knows…
      Anyhow, jeg glæder mig virkelig til at høre hvad du syntes om den!!!

      Der kommer faktisk et indlæg i morgen om hvad der kommer/er kommet af nyt fra hende… Jeg gennemgår lige alle de debuterende forfattere fra år 2011, og skriver lidt om hvad de har lavet siden dengang… Men svaret er et stort og rungende JA… Hehe… Men kig med i morgen, for der skriver jeg mere om det… =)

Skriv et svar

