GLÆDELIG JUL – og lidt blandet

Så er jeg endelig tilbage. Hold da helt op, hvor er december bare en vild måned, når man står i butik. Jeg ved godt, at jeg siger det hvert år, men hvert eneste år kommer det bag på mig, hvor meget der egentligt sker i en butik når juletravlheden sætter ind.

dreamstimefree_24453

De sidste to år har jeg jo stået i boghandel i julen (hvilket jeg virkelig savner… Jeg elsker altså bare at fordærve alle, med fantastiske bøger), men i år var det altså en Panduro Hobby, hvilket på sin vis var meget af det samme, og alligevel noget helt for sig selv. Men nu er det altså endelig juletid for mig oss, og så skal tiden da bruges, på min alt for glemte blog, og alle jer skønne mennesker, som sikkert undrer jer over om jeg helt har opgivet jer…
Det har jeg IKKE!!! Men kombinationen af konstateret stress, juleassistancejob (som lige er blevet forlænget nogle måneder – yay, løn i det nye år også!), gaver til hele familien (som tumpen her selvfølgelig valgte at hjemmelave), diverse juletraditioner, lukketider helt op til klokken 20.00 om aftenen, og en mand og to katte, som oss gerne vil have en bid af kagen, blev altså for meget, og jeg måtte prioritere. Jeg har dog læst… Og holdt øje med spændende forsider… Og opdateret liste over spændende 2014 udgivelser… Og overvejet næste års udfordringer… osv osv osv…

Og så til dommen for næste års udfordringer, hvor jeg har skåret kraftigt ned… Meget kraftigt endda. Nogle kunne måske undre sig over, at jeg overhovedet prøver flere udfordringer, for det er sku sjældent, at jeg klarer dem… Jeg tror faktisk ikke jeg nogensinde har gennemført en, nu jeg tænker over det (Pinligt!)… Men, som Frk. Hyms så fint beskrev det på sin blog, så gør jeg det nok fordi jeg syntes det er sjovt. Målet er selvfølgelig at gennemføre, men det er oss hele processen, forberedelserne, og bare det at prøve. Så måske det går bedre i år, måske ikke, men jeg vil i hvert fald prøve…….. igen…

De eneste to konkurrencer jeg kaster mig ud i, i år, er Debut author challangen (DAC) og Ryd Reolen (RR). Det er altså mine hjertebørn. Den ene, fordi det er en fantastisk mulighed for, at stifte bekendtskab med nye forfattere. Og den anden, fordi Frk. Hyms og jeg selv, sammen startede den sidste år, og det giver en fed mulighed for, at få læst lidt af det der står på reolen.
Hvilke bøger jeg skal have læst, ved jeg ikke endnu (så langt er jeg ikke nået), men til min store lettelse har The Story Siren endnu engang overtaget opgaven med DAC udfordringen (The Hobbitsies, som ellers hostede den sidste år mens The story siren var på barsel, kunne desværre ikke finde tid til det i år), og selvom udfordringen er kommet lidt sent i gang, er der nu endelig ved at blive lavet DAC-boglister, så man kan se hvad man vil læse. Og det er altså noget af det aller bedste – at sidde og kigge flere siders bøger igennem, skrive alle de spændende ned, og så gennemgå dem gang på gang indtil man har skåret det ned til de krævede 12 bøger… eller lidt mere end det, hvis man har svært ved at vælge…
En del af min Debut author challenge i år, bliver dog også at få læst alle dem jeg er bagud, for også i år har jeg fået købt alle bøgerne, men har endnu ikke fået læst og anmeldt dem alle, så foruden de 12 nye bøger som skal vælges, skal jeg altså have læst dem jeg endnu mangler, og have anmeldt dem… Måske de kan passe ind under RR udfordringen? Hmm-
Af emner til RR udfordringen, har jeg fundet dem alle sammen, så nu skal jeg bare lige finde ud af, hvilken måned der skal læses hvad. Jeg skal nok skrive det hele ned på et tidspunkt, men først skal jeg lige have detaljerne på plads og have lavet knapperne til det hele…

Så mange ting… Så lidt tid…

Ceramic snowman with silver tinsel

Men men men… Dette indlæg er såmænd bare for at sige, at jeg ikke har glemt jer. At jeg vender stærkt tilbage. Og at I alle sammen må have en helt igennem fantastisk jul. For nu skal I høre en lille hemmelighed……
DET ER JUL!!!

Yay… Det betyder lækker mad, skønne gaver, familiehygge og masser og atter masser af glæde. For min families vedkommende betyder det oss en masse hårde og firkantede pakker under træet (Yep, jeg giver altså bøger hver jul), og mon der endelig ligger en lille bog eller to til mig i år??? Åhh hvor jeg håber. Men ellers ligger der nok noget andet super spændende.

Anyhow, I må have en helt igennem fantastisk jul, og jeg håber, at I får masser og atter masser af bøger i julegave!!!

One thought on “GLÆDELIG JUL – og lidt blandet

Skriv et svar

