Årets udfordringer – opdatering

Okay, I kan nok alle sammen se det, men det går rent af h-til med årets udfordringer. Jeg får læst en del, ja, men får jeg anmeldt dem… nej… Og specielt nu hvor jeg er startet på job, går det vildt langsomt med både læsningen og anmeldelserne… Så når jeg årets udfordringer… Nope, for jeg smider håndklædet i ringen… (altså kun med udfordringerne)

Jeg har det sidste års tid kæmpet lidt med en ret svingende læselyst, og jeg må indrømme, at det er det konstante pres jeg lægger på mig selv, som gør, at læselysten forsvinder, så jeg besluttede i sidste måned, at jeg når det jeg når, og jeg forsøger at genfinde min læselyst. Det kan godt være det tager lidt tid, men allerede nu, hvor der kun er gået en lille måneds tid, kan jeg tydeligt mærke, at det er langt sjovere at sætte sig ned og hyggelæse i toget på vej hjem fra arbejde, eller inden man går i seng. Så derfor vælger jeg at smide udfordringerne ud af vinduet… næsten i hvert fald… Jeg kan nemlig ikke slippe mine to hjertebørn…

Debut author challenge 2013Den ene er Debut author Challangen, hvor jeg lige nu venter på, at de sidste tre bøger (The Oathbreakers shadow, Reboot og Echo) kommer hjem, for alle de andre har jeg allerede købt. Jeg har godt nok kun anmeldt tre bøger i udfordringen (hvilket er ret skidt når man tænker over det) på nuværende tidspunkt, men jeg har faktisk læst tre andre (Moonlit, Taken og The Holders), og er i gang med yderligere en (A Shimmer of angels), så jeg vil stadig forsøge, at få læst og (forhåbentligt) anmeldt de resterende. Men… Jeg når det, hvis jeg når det, for nu nærmer juletravlheden sig, og når man står i butik, er der desværre dømt kunder i stride strømme, søvnløse nætter og voldsomt lange arbejdstider…

Ryd reolen udfordring 2013Den anden er Ryd Reolen udfordringen, som jeg har valgt at lave en lille ændring i. Indtil videre har jeg faktisk fået læst en masse bøger til denne udfordring, og halvdelen af dem (eller flere), mangler jeg at anmelde. Jeg satte et personligt mål på 48 bøger læst i denne udfordring, selvom konkurrencens betingelser sådan set kun lød på en enkelt bog om måneden, og jeg vil således droppe mit personlige mål, og bare holde mig til udfordringens mål. Jeg er endnu nogle anmeldelser bagud, men de er på vej, og så tager jeg det ellers derfra. Netop denne udfordring er helt igennem fantastisk, for jeg har en tendens til, at købe og købe og købe nye bøger, og aldrig få dem læst, og på denne måde sparer jeg en masse penge på bøger, samtidig med, at jeg endelig får læst nogle af alle de spændende bøger som jeg allerede har stående.

Jeg er allerede nu ved, at planlægge hvilke konkurrencer jeg skal gå i krig med til næste år, og jeg skærer helt ind til benet og beholder sådan set kun mine to hjertebørn. Jeg vil stadig lave en samlet liste over anmeldte bøger for året, men uden at sætte et specifikt mål (så om jeg når 10 eller 100, kommer helt an på hvordan året udvikler sig), og jeg vil også stadig beholde min liste over anmeldereksemplarer, så jeg kan holde styr på den evigt voksende bunke af bøger, som jeg burde få læst… Og helst lige nu… eller for et år siden… Suk… Jeg tager tingene som de kommer, læser det jeg føler for, og forhåbentligt vil jeg endnu engang blive ét med min læselyst. Lets hope.

Men lige her og nu, vil jeg lukke og slukke for i aften, og smutte ind under dynen med Tellerups nye udgivelse Oprører, som har lagt lidt specielt ud (seriøst, store farlige dæmoner, som piner sjæle i lange baner, og som laver korsstingsbroderi??? Mærkeligt… Meget meget mærkeligt), men som jeg håber bliver bedre jo længere ind jeg kommer.

Rigtig god læselyst folkens!

Skriv et svar

