Fokus på: Trudi Canavan dag 5 – konkurrence

Trudi Canavan banner 1

Så er det tid til anden (og sidste) konkurrence i denne omgang. Også denne gang har forlaget Tellerup været så søde, at sponsorere præmien, som er ét eksemplar af Trudi Canavans bog “Auraya”. “Auraya” er den danske version af “Priestess of the White” – næsten i hvert fald – for på dansk er trilogien delt op i seks bøger, hvor der som sagt er tre bøger på engelsk, så “Auraya” er altså første halvdel af bogen “Priestess of the White”.

Auraya af Trudi CanavanAnyhow, også denne gang skal der svares på et spørgsmål, og here it comes:

Auraya og de andre hvide er udødelige – de kan blive slået ihjel, men de ældes ikke, og det har sine fordele og ulemper.
Men hvad med jer derude, ville I vælge udødelighed hvis I kunne, og hvorfor?

Konkurrencen løber (ligesom den anden) til og med dem 9. oktober og vinderen trækkes den 10. Som altid vil vinderen få direkte besked, og hvis jeg ikke har hørt fra vinderen inden lørdag den 12. oktober, vil der blive trukket en ny vinder.

Og selvfølgelig stiller jeg ikke et spørgsmål, som jeg ikke selv vil svare på, så mit svar på spørgsmålet (selvom jeg ikke kan vinde bogen), er følgende: Personligt er dette på intet punkt et svært spørgsmål for mig, for svaret er et stort og rungende ja. Jeg ved godt, at mange ville sige nej, fordi det virker meningsløst, og man skal se alle man elsker dø, men jeg ville tage det gode med det dårlige. Tænk engang at kunne se verdens udvikling, hvor vi er (eller ikke er) om 1000 år, alt den teknologi der er, alle de bøger man når at læse, alle de steder man når at se. Åhh, det er 100% et ja herfra.

Også denne gang kan I øge jeres chancer, ved at kigge forbi Frk Hyms og deltage i hendes konkurrence også.

Held og lykke til jer alle!

14 thoughts on “Fokus på: Trudi Canavan dag 5 – konkurrence

  1. Jeg er nok lidt splittet med det spørgsmål.. Ønsker egentlig ikke at være udødelig.. Men gerne til en hvis grænse.. Så jeg kan være der til at beskytte og guide mine børn her i livet til de selv er blevet gamle.. Det kunne være fedt hvis man kunne være sikker på det og ikke hele tiden gå og frygte det værste..

    Men altså tanken om at kunne læse for evigt er da fristende 😉

  2. Jeg er med!

    Hmm, jeg ville faktisk ikke vælge at være udødelig. Jeg tror det kunne blive ensomt, hvis ens familie og venner ikke også var det, og måske ville man miste følelsen af egentlig at være i live. Hvis du aldrig ældes og dør, er der jo egentlig ikke noget du baaaare lige skal nå, og få oplevet en masse, for det kan du jo altid nå

  3. Jeg synes at hele konceptet med at være evigt ung er helt fascinerende. Hvis jeg skulle vælge, ville jeg vælge at være uddødelig. Det har sin fordel at man ikke ældes og man har al tiden i verdenen til at finde kærligheden. Og når man engang har fundet personen kan man leve lykkeligt. Jeg har endnu ikke læst bogen, men jeg regner med at der som altid er nogen, der vil fange de uddødelige og dræbe dem eller noget i den stil, hvilket måske vil være en ulempe. :))

  4. Jeg synes at hele konceptet med at være evigt ung er helt fascinerende. Hvis jeg skulle vælge, ville jeg vælge at være uddødelig. Det har sin fordel at man ikke ældes og man har al tiden i verdenen til at finde kærligheden. Og når man engang har fundet personen kan man leve lykkeligt. Jeg har endnu ikke læst bogen, men jeg regner med at der som altid er nogen, der vil fange de uddødelige og dræbe dem eller noget i den stil, hvilket måske vil være en ulempe. 🙂

  5. Jeg ville gerne være udødelig, så jeg kunne nå at opleve alt!

    Men en tanke i mit hoved siger også, at det vil være lidt deprimerende at man aldrig ældes og bare bliver, som man var.

  6. Nej, jeg vil ikke være udødelig, man kommer jo aldrig til at kunne knytte sig ordenligt til nogen, fordi man ved at de dør en eller anden dag.. Jeg vil hellere være dødelig men måske leve liiidt længere en alle andre, og så finde en ven der måske er 50 år yngre end mig (og selvfølgelig vil man stadif ligne en på 20, når man var 50) og så død på samme tidspunkt! Så kan du også nå at opleve mere af verden,

  7. Jeg tror, at jeg gerne ville være udødelig, fordi man så ville kunne opleve alting og opleve udviklingen, men på den anden side ville man så se, alle familiemedlemmer og venner ældes uden, at man selv gjorde..
    Den er nu alligevel lidt svær 🙂

  8. Jeg tror jeg må sige nej. Jeg tror på, at der er en mening med den livscyklus vi har, og jeg har en idé om at jeg selv vil have fundet fred når min “dødelige tid” er kommet 🙂

  9. Nej, jeg tror ikke, jeg ville vælge at være udødelig. Jeg kan ikke forestille mig at leve uden at blive ældre og i en verden, hvor venner og familie er døde, så nej tak fra mig.

Skriv et svar

