Cover release: Shattered af Teri Terry

Til de af jer som i et kort øjeblik så dette indlæg for en lille time siden, eller som fik en mail, så ja, det forsvandt igen hurtigt, men forlaget og jeg selv havde lige glemt tidsforskellen på Danmark og England, og det måtte først afsløres klokken 09.00 engelsk tid. Så nogle af jer var altså heldige, at se dette cover en time før alle andre. =)

***

I dag har jeg en kæmpe nyhed at dele med jer alle sammen derude… Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck kontaktede mig her den anden dag, og spurgte om ikke jeg kunne have lyst til, at være med i en lille cover release, i forbindelse med afsløringen af coveret til tredje og sidste bog i Teri Terrys serie “Slettet”. Det engelske forlag har givet 1 blogger i Brasilien, 1 blogger i Tyskland og 1 blogger i Danmark tilladelse til, at frigive dette cover i dag (den 5 september 2013) klokken 09.00, og jeg blev simpelthen så beæret over, at blive spurgt om jeg ville være den danske blogger – for selvfølgelig ville jeg da det.

Så som den første i Danmark, har jeg hermed æren af, at præsentere jer for det hidtil smukkeste cover til denne serie:

Shattered af Teri Terry

Jeg læste og anmeldte den første bog, og var så utroligt heldig at blive citeret bag på bogen, og den er altså fantastisk! Har I endnu ikke læst den, kan jeg kun anbefale at man giver sig i kast med den, for det er en spændende og anderledes dystopisk bog, som jeg altså kun kan anbefale. Anden bog er allerede udgivet på engelsk, og den danske udgivelse nærmer sig hastigt – bogen får den danske titel “Splittet” og er planlagt til udgivelse den 7. oktober.

Ovenstående cover er det engelske cover til tredje og sidste bog i serien, som udkommer engang i foråret 2014 – på engelsk altså – hvornår den udkommer på dansk er endnu ukendt, men forhåbentligt en gang i starten/midten af næste år. =)

***

OG…
Så en lille konkurrence i dagens anledning

Ovenstående cover er nemlig ikke det eneste spændende som jeg har, at dele med jer i dag… I forbindelse med dette cover release, har forlaget nemlig været så søde, at sponsorere 2 stk. af bogen “Splittet” når den udkommer i oktober (altså anden bog i serien), til en lille konkurrence, og det er bare fantastisk – der vil således være to heldige vindere af anden bog i denne skønne serie. Yay!

Og som altid med en konkurrence er der en tidsfrist, og et lille spørgsmål I skal besvare, so here we go!

Splittet af Teri TerryHvis I skulle vælge én dystopisk bog at have med på en øde ø, hvilken en skulle det så være, og hvorfor?
Det er lige meget om det er en I har læst eller bare en i super gerne vil læse, og om den er på engelsk eller dansk, er også lige meget… Det kan sågar være en som endnu ikke er udkommet, men som I glæder jer helt vildt til… Bare nævn én dystopisk bog I helst ville have med, hvis I ved et tilfælde skulle strande på en øde ø, og helt selv kunne få lov at vælge.

Skriv jeres kommentar i dette indlæg, for at deltage i konkurrencen. Konkurrencen løber fra i dag, til og med Lørdag den 14. september, og vinderne vil blive trukket Søndag den 15. september og får direkte besked.

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at jeg ville vælge “The Selection” af Kiera Cass, som var den absolut bedste bog jeg læste sidste år, og som jeg bare slet ikke kan glemme igen. Coveret er lige så guddommeligt som historien, og jeg ærger mig gul og grøn over, at denne skønne bog endnu ikke er oversat til dansk, for der er så mange som ikke er stærke i det engelske, og denne fantastiske bog burde alle stifte bekendtskab med… =)

***

OG…
Sidst, men ikke mindst

Jeg fik desuden mulighed for, at stille nogle spørgsmål Teri Terry i forbindelse med alt dette, og det blev således til disse fire spørgsmål og deres tilhørende svar. Teri Terry har været fantastisk hustig til, at svare på disse, så de kunne nå at være med til det hele i dag.

1. Tell me five Things you loved or hated about writing the Slated series.

I shall mostly go for love! I loved my main character, Kyla, and all her hidden layers  – it was challenging to write, but so much fun. And I loved how the three books each showed a different side to her. I loved how characters surprised me: such as Kyla’s assigned mother in Slated. She was only meant to have a small part, but she kept demanding more. I loved writing the dream sequences – bit of an obsession of mine.

And now for hate: deadlines. It’s all in the ‘dead’ part of the word…they’re just so scary. These were my first published books, so it was the first time I had to write something within a set time. Having said that, there was also a massive sense of accomplishment in doing so.

2. What, in your mind, makes this series unique?

That is a very hard question to ask an author: better to ask my readers. I think the appeal is the combination of the future world and how it relates to fears in the current one, coupled with the characters and how they discover and change their world.

3. We are many who love this series, and I know many are excited to know if you are working on a new series?

I don’t know for sure what will be next, but I am writing! I’m usually working on some ideas most of the time. It is safe to say that whatever it is, it will be a thriller. There may be ghosts involved; there may be science fiction; it may be something completely different to these two ideas. So you will have to wait and see on that one.

4. What YA books are currently in your reading pile?

My reading pile is so high it would reach the ceiling and beyond if it were in one place. I’m currently reading What’s Left of Me by Kat Zhang. Others lined up are: Shine, by Candy Gourlay; The Lost Girl, by Sangu Mandanna; The Fault in our Stars, by John Green; Code Name Verity, by Elizabeth Wein; Fracture, by CJ Daugherty.

***

Jeg håber, at I alle er fulgt med igennem hele dette indlæg, for hold da op det blev langt. Jeg vil sige mange tusinde tak til forlaget fordi jeg måtte være med til denne spændende cover release, og fordi de var interesserede i, at sponsorere bøger til konkurrencen. Og selvfølgelig en stor tak til forfatteren, som var så sød at besvare spørgsmålene så hurtigt.

Til de af jer som endnu ikke har læst første bog i serien, kan I finde min anmeldelse af den her, og så er der vist kun tilbage, at sige held og lykke til jer alle sammen, og rigtig god læselyst!

15 thoughts on “Cover release: Shattered af Teri Terry

  1. Jeg ville helt sikkert tage DIvergent 3 med!!
    Den kan jeg ikke vente på at få lov til at læse. Det bliver så spændende at få slutningen på den spændende trilogi.

  2. Hvor er det et smukt cover! Stort tillykke med at du blev valgt🙂

    Jeg vil helt klart tage The Hunger Games serien med. Jeg elsker de bøger og jeg bliver aldrig trætte af dem

  3. Hvis jeg skulle ud på den ø, ville jeg tage 3’eren i The Lunar Chronicles, Cress, med mig. Jeg glæder mig meget til at læse den. Hele serien er fantastisk.

  4. Tillykke med at du blev valgt, det er da et skulderklap🙂
    Nu har jeg ikke læst særligt mange dystopiske bøger, men jeg er lige nu igang med ‘Den Første’ af Justin Cronin, og er meget begejstret, så tror jeg vil tage ‘The Twelve’ med, som er anden bog i serien,og som står og venter på min bogreol🙂

  5. Jeg ville tage divergent serien med mig, da det er min yndlingsserie. Både universet og personerne er helt fantastiske! Hvis jeg kun måtte vælge én, skulle det nok blive den 3’eren der kommer ud den 22. oktober. Kan næsten ikke vente!😀

  6. Spændende konkurrence🙂

    Jeg glæder mig rigtig meget til Divergent 3, så den kunne jeg godt tænke mig at få med på en øde ø, da den ligger op til en spændende afslutning.

  7. Hvis jeg skulle vælge én bog at have med på en øde ø skulle det uden tvivl være Divergent, som nok er en af de bedste bøger jeg har læst!😀

    Den har bare det hele: Action, spænding, kærlighed, venskab, drama. Det tog mig kun to dage at læse den og jeg har hele tiden løst til at læse den igen!

  8. Hvis jeg skulle strande på en øde ø, så ville jeg helst have harry Potter serien med(jeg ved godt at det kun skulle være en bog, men selvom det er flere bøger så er det stadig en historie:) ). Grunden til at det skulle være den ville være fordi at den minder en om venskab og kærlighed og at lige meget hvilken situation du befinder dig, så kan man altid komme igennem det hvis man har sine nærmeste omkring sig eller bare hvis man har dem i hjertet🙂

    Og hvis man er strandet på en øde ø helt alene, så skal man huske at der stadig er folk der elsker dig og som vil gøre alt for at finde dig. Så det vigtigste er at man ikke mister håb og jeg tror at med harry Potter bøgerne ved ens side vil det aldrig ske🙂

  9. Jeg ville nok vælge 1984 af George Orwell.
    Det er en bog som jeg endnu ikke har haft fornøjelsen af at læse, men i gymnasiet læste vi et uddrag fra den, hvilket siden da har gjort, at jeg utroligt gerne ville læse den.

  10. Wow et flot cover!

    Jeg ville helt klart tage The Hunger Games med. Det er den første dystopiske bog jeg har læst, og den slog benene væk under mig! Jeg synes det er helt fantastisk altså.

  11. Uuuuuh det er et svært valg.. Men tror nok jeg ville tage Fallen😀 Dens fantastiske univers, med engle, kærlighed og tro er så stærkt! Man ville ikke miste håbet hvis man havde denne bog med på en øde ø.

  12. The Hunger Games. Helt klart. Jeg vil gerne til at læse bøgerne igen, så et ville være en kærkommen anledning. Indtil videre har jeg kun læst dem på dansk, men måske man burde kaste sig ud i den engelske udgave.

    Jeg glæder mig desuden super meget til Splittet. En dejlig overraskelse at den er så tæt på. (:

  13. Ved godt det her ikke er et svar især fordi jeg kommentere søndag d.15 så ja men mit spørgsmål er shattered hvad vil den blive oversat til “knust?” eller et anden betegnelse af det vil bare rigtig gerne vide det og glæder mig vildt meget til at læse splittet…😀

Skriv et svar

