Fokus på: Cassandra Clare dag 5

Cassandra Clare banner

Så er det femte dag, og endnu en konkurrence er på banen. Denne gang kan I vinde bogen “Urværksenglen”, som er første bog i Cassandra Clares anden serie. Nogle siger denne serie er endnu bedre end “The mortal instruments”, nogle syntes de er lige gode, så skynd jer endelig at kommenter på dette indlæg, hvis I endnu ikke har læst den (eller hvis I har læst den, og ikke ejer den, for denne skønhed er da en must-have), og deltag i konkurrencen om 1 stk. af Urværksenglen. Det er forlaget Borgen, som har været så søde at sponsorere denne bog til konkurrence.

Clockwork Angel af Cassandra ClareOg så til konkurrencens spørgsmål:

Denne fokus på-tour er den første Frk. Hyms og jeg har lavet, og vi er allerede i fuld sving med, at planlægge den næste. Men til en anden gang, hvilke forfattere ville I syntes det var sjovt at have en Fokus på-tour om?
Der er lige et lille krav eller to:
1. forfatteren skal gerne have udgivet mere end 1-2 bøger, for ellers bliver det en kort fokus på-tour
2. det skal helst være en ungdomsbogs-/ fantasy-/ dystopisk- /paranormal romance forfatter – altså ingen krimi, kogebøger, romaner eller lign.
3. om det er en dansk eller engelsk forfatter er lige meget

Dette er den sidste konkurrence for denne omgang, og konkurrencen løber til og med den 23. august og vinderne vil blive trukket den 24. august og få direkte besked. Glem ikke de to andre konkurrencer, og spred gerne budskabet om denne fokus på-tour, for jo flere der kigger med og deltager, jo sjovere bliver det jo. =)

15 thoughts on “Fokus på: Cassandra Clare dag 5

  1. Rick Riordan kunne være spændende. Har altid godt kunnet lide bøger, der handler om forskellige mytologier. Percy Jackson serien, samt den nye Heroes of Olympus bevæger sig i hele den græske mytologi, hvilket er utrolig spændende, samtidig med at man også kan lære noget🙂.
    Det samme gør sig gældende med Kane Chronicles, hvor serien foregår i den egyptiske mytologi.

    Målgruppen er nok lidt mere fra 10 år og op, men synes virkelig de bøger fortjener at flere får kendskab til dem.

    Ellers ville Charlaine Harris eller L. J. Smith også være interessant.

  2. Åh det lyder fedt! Jeg synes at det er super lækkert med de her indlæg. Sig enlig til, hvis i gerne vil have en ekstra blog med, for så vil jeg med glæde være med.

    Nogle af de forfattere som jeg godt kunne tænke mig er Stephenie Meyers, J.K. Rowling , J.R.Ward eller J.K. Rowling

  3. Jeg er altså bare vild med coveret på de bøger i den serie, de pynter så godt på reolen, og det bedste er, når jeg ved, hvilke fantastiske verdener og hemmeligheder mine bøger gemmer bag deres covers😀

    Jeg kunne rigtig godt tænke mig J”.K Rowling” eller “Phillip Pullman”, suk, der er så mange fantastiske forfatter og gode bøger..

    Andre der også kunne være yderst interessant

    George R.R Martin – Han skabte også en frisk, ny og samtidig lidt kendt verden i “A song of ice and Fire”, som nu er filmatiseret i “Game of Thrones”. Nogen vil dog muligvis sige “Så få dog manden til at skrive lidt hurtigere”!!😀

    Robin Hobb – Hobb har jo skrevet indtil flere dejlige serier, mest triologier, men hendes skrivestil er også skøn, og kendetegnet ved en masse opmærksomhed på karakternes udvikling, en meget detaljeret fantasiverden og omhyggeligt konstruerede historielinjer. Bestemt også en forfatter, jeg synes er værd at tage et nærmere kig på.

  4. Fed bogtour i har stablet på benene🙂

    Der er så mange skønne forfattere at vælge imellem, men hvis det skulle være indenfor fantasy/paranormalgenren, vil jeg foreslå Stephenie Meyer, Patricia Briggs, J. R. Ward, Lili. St. Crow, Kim Harrison, Suzanne Collins, J. K. Rowling, Charlaine Harris, Veronica Roth, Lauren Oliver, Teri Terry, Rachel Caine, Kimberly Derting og Jill Hathaway.

    Ser allerede frem til næste Tour, det er spændende at følge jeres opslag, anmeldelser og konkurrencer, stor ros herfra🙂

  5. Jostein Gaarder har et spændende forfatterskab, hvis jeg nu skal nævne noget andre ikke har nævnt. Ellers er jeg også på Martin og Pullman.

  6. Jeg læste The Vampire Academy serien for ca 2 år siden, og har været hook’ed siden. Serien er skrevet af Richelle Mead. Hun skriver om en verden med gode vampyrer, onde vampyrer samt halvvampyrer som beskytter de gode vampyrer. Da jeg fandt ud af at den første bog bliver filmatiseret, blev jeg rigtig spændt. Nu er teaser-traileren udgivet, og filmen ser rigtig spændende ud.
    Btw, tjek også Richelle Meads VA-spin off, Bloodlines. Den serie er så god at trøste sig lidt med når du har afsluttet VA😉

  7. UUh sikke en fed konkurrence!🙂

    Hvis jeg kunne vælge en forfatter, skulle det være Lauren Oliver, som har udgivet den fantasiske bog “Før jeg falder” og “Delirium” serien. Jeg synes at det er nogle fantastiske bøger, især “Før jeg falder” som har en helt særlig plads i mit hjerte. Jeg både grinede og græd til den bog, og jeg er godt i gang med at tvinge alle jeg kender, til at læse den!😉
    I hvert fald er Lauren Oliver en virkelig talentfuld forfatter, og personligt kan jeg ikke vente med at læse flere bøger fra hende

  8. Nu kan jeg jo se, at der også er tre andre, der har sagt Rick Riordan, men jeg må indrømme, at det også er mit første bud.
    Ellers ville Julia Golding – eller under hendes pseudonym Joss Stirling også være et godt bud, hvis det stod til mig😉

  9. Jeg synes at det skulle være forfatterne P.C. Cast og Kristin Cast. Jeg synes at de er fantastiske forfattere og deres serie nattens hus er bare virkelig god. Jeg vil mere end gerne se serien blive filmmatiseret men jeg tror ikke at det kommer til at ske i den nærmeste fremtid så en ‘Fokus-Tour’ ville være rigtig godt i mellemtiden🙂

  10. Uhm jeg ville sige Sarah Mlynowski, hendes bøger ‘Magi og Meloner’ er så sjove! De er så gode, sjove og de har en god mængde i sider. Så Sarah Mlynowski:)

  11. Jeg vil rigtig gerne have at det skal være forfatteren Lauren Kate. Hendes Fallen serie er bare fantastisk! Den er så spændende og fangende, og jeg vil rigtig gerne have at alle kender til denne serie😀 Det er en Must read😉

  12. Jeg tænker umiddelbart at Josefine Ottesen og Lene Kaaberbøl kunne være nogle sjove forfattere at tage fat i, nok fordi jeg er vokset op med deres bøger. Især Josefine Ottesen har serier som: Krigeren, Det døde land og Mira-serien som kunne være værd at hive fat i🙂.
    Ellers tænker jeg at L. J. Smith også kunne være en sjov forfatter at kaste sig ud i. Mange kender hendes ‘The Vampier Diaries’, deribland migselv, men jeg ved hun også har skrevet andre serier som er lidt mindre kendt blandt folk og jeg synes det kunne være spændende at få andre aspekter af hendes forfatterskab frem.

Skriv et svar

