Fokus på: Cassandra Clare dag 4

Cassandra Clare bannerI dag er det så tid til en anmeldelse af Cassandra Clares bog “Clockwork angel”. Dette er første bog i hendes anden serie “The Infernal Devices”, som foregår i samme univers som “The mortal instruments”, bare omkring 150 år før dennes handling. Jeg kan huske hvor glad jeg blev, da det blev bekræftet, at denne serie ville blive skrevet, for det betød, at vi ikke skulle forlade universet endnu, og jeg krydser da også fingre for, at Cassandra Clare på et tidspunkt skriver videre på denne serie, så den også bliver på seks bøger, som det nu snart er tilfældet med “The mortal instruments” serien.

I modsætning til “City of Bones”, syntes jeg ikke denne anmeldelse behøver skrives om, så den forbliver som den hele tiden har været.

Klik her for, at læse anmeldelsen: Anmeldelse af Clockwork Angel.

Som med “The mortal instruments”, blev jeg fuldkommen hooked på denne første bog, og alligevel har jeg endnu ikke formået at læse de to efterfølgende bøger (selvom jeg sådanset har dem begge stående på hylden – i collectors first editions endda), så jeg glæder mig meget til, at komme i gang med dem, for planen er jo, at de skal anmeldes nu hvor der er fokus på Cassandra Clare. Forsiderne er også guddommeligt smukke – langt flottere end “The mortal instruments” bøgerne – og for en forsidesnob som mig, er det altså bare guf med så smukke bøger.

Jeg håber I kan bruge anmeldelsen til noget, og glem nu ikke konkurrencerne, hvor der udloddes 3 sæt af 2xbiografbilletter til Dæmonernes by, og to eksemplarer af bogen. Klik evt. på de to links til højre i menuen, for at komme til konkurrencerne.

2 thoughts on “Fokus på: Cassandra Clare dag 4

  1. Du skal bare skynde dig og komme igang. Det er en fantastisk serie. Jeg har læst alle tre, og jeg er fuldstændig hooked. Og selvom Clockwork serien ender efter bog tre, er der ingen grund til fortvivlse. På Cassandra Clares blog kan man læse sig frem til, at der udkommer en ny serie i samme univers i 2015. (Næste år kommer sidste bind af The mortal Instruments, Jay:-) ) Serien kommer til at hedde The dark Artifices, og handlingen er efter the Mortal Instruments. Super spændende.

    • Hehe, jamen den næste er hermed pakket i tasken, så jeg kan komme i gang med at læse på dagens togtur. =)
      Jeg har faktisk godt hørt om den næste serie, men gid de alle vil være på 6 bøger – eller flere. Jeg kan simpelthen ikke få nok af universet og personerne! Jeg glæder mig også som en sindssyg til Magnus Bane chronicles udkommer som bog – det har jeg læst et-eller-andet-sted at de gør, når alle ti småhistorier er udkommet elektronisk… =)

Skriv et svar

