Fokus på: Cassandra Clare dag 1

Cassandra Clare banner

Så er det første dag af “Fokus på Cassandra Clare”, som jeg sammen med den skønne Frk. Hyms, har planlagt i forbindelse med præmieren på filmen “Dæmonernes by”, som er filmatiseringen af første bog i Cassandra Clares The Mortal Instruments serie.

Jeg kan slet ikke beskrive hvor meget jeg glæder mig til, at se denne film (selvom jeg allerede nu kan sige, at jeg er voldsomt skuffet over den skuespiller de har valgt til at spille Jace, for jeg syntes sku ikke rigtigt han ligner en over-lækker-engel). Cassandra Clare har opbygget et vidunderligt univers i disse bøger, og det er bare så skønt, at dette univers og dens personer, nu også kommer på det store lærred. Jeg kan i hvert fald næsten ikke vente, og hold da op hvor jeg håber, at filmatiseringen kan måle sig (bare en lille smule) med bøgerne. =)

Anyhow, da vi for noget tid siden, blev kontaktet af SF Film og spurgt, om vi kunne have interesse i fribilletter til forpræmieren, besluttede Frk. Hyms og jeg os for, at gøre lidt mere ud af det end “bare” en filmanmeldelse, så vi begyndte straks at planlægge. Det blev i sidste ende til en “Fokus på”-tour med Cassandra Clares forfatterskab i hovedrollen, og over de næste 14 dage (16 dage for mit vedkommende), vil der udkomme anmeldelser af hendes bøger, konkurrencer (som SF Film og forlaget har været så søde at sponsorere præmier til) og lidt blandet guf for interesserede og fans. Så kom endelig forbi hver dag og kig med, for vi har gode ting gemt i ærmerne.

Jeg har besluttet mig for, at der skal udgives indlæg og anmeldelser i stride strømme de næste 16 dage, så fra i dag (den 11. august) til og med den 26. august, vil jeg anmelde samtlige af hendes bøger, afholde tre konkurrencer, anmelde den længe ventede film, og give jer lidt ekstra godbidder fra denne fantastiske forfatter og hendes vidunderlige univers.

***

mortalinstrumentsplakatKonkurrencen er slut og vinderne trukket

Og så videre til dagens spændende indlæg, for vi lægger faktisk denne fokus på-tour ud med en konkurrence. Og hvilken konkurrence spørger I så… En konkurrence hvor I kan vinde fribilletter til Dæmonernes by!!!

SF Film har været så søde at sponsorere 6 fribilletter til filmen, som vil blive udloddet i tre portioner af to billetter – med andre ord har 3 heldige vindere mulighed for, at vinde hver 2 fribilletter til filmen. (Og psst, kig også henne hos Frk. Hyms, da hun også udlodder tre sæt).

Og hvad skal I gøre for at være med i konkurrencen om et sæt af disse billetter?

I skal såmænd bare skrive en kommentar til dette indlæg, hvor I skriver hvorfor netop I skal vinde 2 stk. fribilletter og hvem I vil tage med, hvis I vinder. Konkurrencen vil løbe til og med den 20 August og de tre heldige vindere vil blive trukket den 21 august. Vinderne vil få direkte besked, og billetterne vil blive sendt hurtigst muligt, så I hurtigt kan komme ind og se filmen. Billetterne er gyldige fra den 26. august og til den 25. september, og gælder for alle nordisk film biograferne.

Skynd jer at skrive en kommentar til dette indlæg, og husk at kigge forbi det næste stykke tid, hvor der kommer yderligere to konkurrencer, masser af spændende boganmeldelser, filmanmeldelse m.m.

18 thoughts on “Fokus på: Cassandra Clare dag 1

  1. Jeg vil rigtig gerne vinde da jeg altid har været en af cassandra clares største fan, jeg har alle hendes bøger, en af dem har jeg fået signeret. Har læst dæmonernes by omkring 3 gange og skrev enda en anmeldse af den til en avis og det blev udgivet. Jeg har følt med hvergang der kom nyheder om filmen og skal bare se den🙂
    Jeg ville bringe min bedste veninde da jeg altid tager hende med da hun aldrig selv har penge til det, jeg betaler altid for hende🙂

  2. Jeg vil rigtig gerne vinde billetterne, fordi at jeg sådan har gået og glædet mig til filmen. Jeg har allerede læst bogen, så mine forventninger til til filmen er ret høje. Hvis jeg vandt billetterne ville jeg tage min veninde med ind, fordi at hun også har læst bogen.

  3. Jeg ville blive rigtig glad, hvis jeg vandt, for jeg elsker Cassandra Clares bøger. Jeg læste først nogen af dem på dansk, og nu har jeg dem stående på hylden på engelsk, og jeg glæder mig sådan til at læse dem en gang til!
    Hvis jeg vandt, ville jeg tage min skønne kæreste med ind i biografen, så vi kunne få en rigtig hyggelig dag!

  4. Jeg skal vinde, fordi jeg virkelig godt kunne lide den her bog – og fordi der virkelig ikke er så mange penge tilbage på kontoen efter indkøb af bærbar og andet gøgl til studiestart😛 Jeg ville tage manden med, han har godt af noget YA i stedet for de der hjernedøde actionfilm han plejer at elske😛

  5. Dæmonernes by fangede mig, da jeg første gang hørte om bogen, og den skal da klart ses i biografen også! Jeg ville tage min søde veninde med, som netop har født verdens sødeste lille dreng. Det er første bio-tur efter fødslen, og jeg ved hun ville sætte stor pris på det!

  6. Jeg vil rigtig gerne vinde, da jeg er stor fan af Dødens Instrumenter. Hvad Harry Potter var for mange, er Cassandra Clares univers for mig, jeg bliver fuldstændig tryllebundet, hver gang jeg genlæser bøgerne. Jeg er desværre på ferie på præmieredagen, hvorfor det ville være et ekstra plaster på såret at vinde disse billetter🙂 Jeg ville helt sikkert tage min gode veninde med, som ikke kommer så meget ud mere, nu hun har fået barn🙂

  7. Jeg skal vinde fordi jeg ellers ikke vil komme ind og se filmen. Økonomiske har jeg et par hårdre måneder foran mig, så alt underholdning og selvforkælelse er skåret væk og jeg vil så gerne se netop denne.
    Jeg ville tage min veninde med

  8. jeg vil gerne vinde da jeg nok er den største fan af hende der findes, jeg har læst alle hendes bøger op til flere gange, og kan slet ikke vente til at filmen udkommer! (har faktisk en app på min mobil der tæller ned til det… får tit af hvide jeg er for nørdet haha) og det ville være helt fantastisk at kunne tage min veninde med derind, som en ekstra fødselsdagsgave, da jeg ved hun også er en rigtig stor fan.

  9. Hvis jeg vandt, ville jeg helst sikkert invitere min bedste veninde med. Hun har også læst bøgerne og er lige så begejstret for dem, som jeg er.
    Jeg skal vinde, fordi jeg gerne vil invitere min veninde med, men derudover også fordi jeg gerne se, om filmen på nogen måde kan måle sig med bøgerne. Jeg bryder mig desværre ikke rigtigt om skuespillerne, men det ville være interessant at se universet folde sig ud.

  10. Nøj jeg ville gerne vinde sådan en skøn biftur, og så til en helt ubegribelig god fantasy fortælling som denne🙂

  11. Jeg vidste ikke ind til i går at den kom på film. Jeg blev bare så glad da jeg fandt ud af det!😀 Jeg elsker virklig bøgerne og jeg fik læst alle sammen vildt hurtigt. Jeg vil elske at se filmen til denne fantastiske serie. Jeg glæder mig vildt meget til den kommer i biografen! Jeg kan slet ikke vente. Hvis jeg vinder vil jeg tage min gode veninde, som elsker bøgerne lige så meget som mig!😀

  12. Jeg vil rigtig gerne vinde, fordi jeg elsker bøgerne helt vildt meget. De fangede mig direkte, og det vil filmen sikkert også🙂 Og jeg ville medbringe min veninde med, fordi vi aldrig decideret har lavet noget sammen.

  13. Jeg vil gerne vinde biletterne fordi jeg er vild med castingen. Og jeg tror at det vil veje op for de par ting jeg er lidt utilfreds med i den første bog. Og jeg skal selvfølgelig have min kæreste med ind og se den som var solgt på “der er vampyrer og vareulve med i filmen”

  14. Jeg har været fan af TMI og TID i snart 2 år nu, og jeg glæder mig meget til at se filmen. Hvis jeg vandt biletterne, ville jeg tage min bedste veninde med, som jeg ikke ser så tit da vi bor langt fra hinanden og går på forskellige gymnasier. Hun er også stor fan af serierne, (Jeg købte CoB til hende) og vi ville elske at kunne se den sammen ;D

  15. Jeg har ventet på at se den her film i lang tid, faktisk siden jeg læste bogen for et par år siden. Jeg har læst alle bøgerne i serien, og synes den er fantastisk. Derfor ville det være super sejt at vinde et par billetter for at se den blive gjort til live! Hvis jeg vandt billetterne vil jeg tage min veninde med ind og se filmen.🙂

  16. Jeg vil gerne vinde de her billetter, da jeg synes at historien er helt utrolig og jeg glæder mig til at se den blive filmmatiseret og se hvordan det hele kommer til live.🙂

    Jeg synes ar fortællingen i denne bogserie/filmserie er bare så fantastisk og at der aldrig har været en fortælling som denne og den er bare helt fyldt med overraskelser🙂

    Jeg vil godt tage min veninde med, da vi altid ser filmmatiserede film sammen🙂

  17. Jeg har ventet på filmen, snart i 1 år nu. Min veninde og jeg havde faktisk allerede aftalt at vi skulle ind og se den sammen, for cirka et halvt år siden. Så hvis jeg vandt ville jeg være virkelig virkelig taknemlig! Den ser rigtig rigtig god ud i traileren, så ja det er en af grundene til jeg gerne vil ind og se den + Jeg kan godt lide Clary.😀

Skriv et svar

