Helle Ryding Blog Tour – dag 10

Blog Tour side-banner1Så er Blog Touren færdig, og på sin vis er det en kæmpe lettelse (det hele lykkedes, indlæg og anmeldelser er blevet udgivet, og foruden en smule internetproblemer hos mig, er det hele gået strygende) og også lidt trist, for nu har man kæmpet så længe for det her, og så er det pludselig overstået. 10 dage føles som lang tid, men set i bakspejlet, har det varet et split sekund.

Der har været en del besøgende på min blog (hvordan det ser ud hos de andre bloggere, ved jeg ikke endnu), og det føles lidt som om, at det har været en succes. Forhåbentligt. I hvert fald har det været sjovt at være med til at planlægge og afholde denne blog tour, og jeg håber i har syntes om at kigge med på de daglige indlæg og anmeldelserne!

Helle Ryding har været så sød at afslutte denne Blog Tour med et lille brev, så det får I her:

Det har været ti intensive og spændende dage på blogtour. Tusind tak Michelle, Kathrine, Sabina, Susanne og Marie for at invitere mine bøger og mig med indenfor på jeres blogge. Jeg har nydt at være med i det fællesskab, der skal til for at stable hele det store projekt på benene. Sikken et sammenhold I har!

I tiden op til en bogudgivelse har jeg nemt ved at blive rastløs, og denne gang er der jo udkommet hele to bøger på én gang. Ulvepige og Månebarn har fyldt rigtig meget i mit hoved i meget lang tid, så det kunne godt have været meget nervepirrende bare at gå og vente på udgivelsesdagen og omverdenens reaktion på bøgerne. Blogtouren har betydet, at jeg har haft virkelig travlt her op til udgivelsen.

Det har været travlhed med sjove og gode ting. Meget har skullet forberedes og koordineres. For mit eget vedkommende har jeg nydt at kunne blive i Serpinas univers lidt længere, for jeg skulle jo skrive Sølvklokken, som er den lille, løsrevne fortælling fra klinten, hvor vi hører om, hvordan Serpina får sin ulv, Varar. Og så var der interviewet med Serpina, som I havde fået idéen til, at vi skulle lave. Det var virkelig en skøn opgave, som jeg har været meget optaget af.

Jeg har oplevet det, som om der hele tiden har været forfatterbesøg i gang på fem åbne ”stande”, hvor I gæstfrit har taget imod mig og præsenteret mit forfatterskab. Jeg har følt mig meget privilegeret over, at I har taget så godt imod mine bøger og vist så mange sider af dem.

Fire bøger har I læst her op til touren, og I har gjort jer tanker om dem og delt jeres meninger om dem med os andre. Kulminationen på blogtouren har selvfølgelig været her de to seneste dage, hvor Ulvepige og Månebarn er udkommet, og I har anmeldt bøgerne på bloggene. Jeg er meget glad for, at I har taget så godt imod dem – mine nye ”børn”. Ris og ros har de fået – allerflest roser heldigvis 😀 Jeres meninger er jeres egne, og når de er så seriøse og godt begrundede, som I alle sammen gør det, så er jeres meninger meget lærerige og værdifulde ikke kun for mig, men for alle, der følger jeres blogge.

Tusind tak, kære bogelskere, for ti dejlige, hektiske, spændende dage. Jeg har lyst til at råbe som det lille barn på karrusellen. ”Jeg vil ikke af nu. Én tur til. Bare én tur til …”

Kærlige hilsner fra Serpina og Helle

Det er helt fantastisk at få den mængde ros som Helle Ryding har givet her i sit brev, og også til forlagsarrangementet i fredags fik vi så meget ros, at jeg tror jeg voksede 10 centimeter. Det er så skønt at denne blog tour er gået så godt som den er, og jeg vil takke Helle Ryding mange gange, fordi hun ville bruge den ekstra tid på interviewsne og de ekstra historier og selvfølgelig dette afsluttende brev – uden hende var denne blog tour ikke blevet så omfattende eller spændende. Nyt Nordisk forlag skal også have en kæmpe tak for deres store støtte og deltagelse. De har sponsoreret bøger til alle os bloggere og til konkurrencerne, og været en konstant sparringspartner igennem forberedelserne til denne Blog Tour – heller ikke uden dem kunne vi have klaret det! Og selvfølgelig vil jeg også personligt takke de fire andre bloggere, som har deltaget i denne blog tour. De fleste af jer, har jeg aldrig mødt personligt, men jeg syntes I har været fantastiske at arbejde sammen med, og alle har gjort det skide godt på denne blog tour! Og selvfølgelig vil jeg til aller sidst sige tusind tak til alle jer som har kigget med. Det har været sjovt at høre fra nogle af jer på spørgehjørnet og se jeres kommentarer til konkurrencerne. Tusind tusind tak til jer alle sammen!

Og så håber jeg her til sidst, at I alle vil lægge en lille kommentar herunder, og skrive hvad I har syntes om denne blog tour. Det er den første af sin slags i Danmark, så vi har famlet os lidt frem med denne blog tour, og både os bloggere, Helle Ryding og Forlaget, er meget nysgerrige efter hvordan I har taget imod det hele. Har det været godt? Har der manglet noget? Har det været spændende nok? For kort tid, eller for lang tid? osv. Jeg håber i vil efterlade en besked og give jeres mening til kende, for måske der kommer en ny blog tour på et tidspunkt, og så kunne vi selvfølgelig godt bruge jeres meninger som vejledning. =)

One thought on “Helle Ryding Blog Tour – dag 10

  1. Jeg synes bare, at det har været rigtigt spændende!
    Blandingen mellem konkurrencer, anmeldelser og små tekster har været rigtig god. Jeg er specielt glad for, at I lavede “Spørg Helle” – det har jeg i hvert fald gladeligt benyttet mig af 🙂

Skriv et svar

