Helle Ryding Blog Tour – dag 8

Jeg ved godt, at dette indlæg kommer sent på dagen (jeg sørgede dog for, at udgive anmeldelsen i morges), men jeg skulle lige en tur til København og mødes med Helle Ryding og Marie fra Læsehesten, og jeg ville gerne fortælle jer lidt om det hele når jeg kom hjem – så derfor dette lettere forsinkede indlæg.

***

Aller først vil jeg lægge ud med at linke til de andre bloggeres anmeldelser. Ulvepige har fået de skønneste anmeldelser, så der er masser og masser af ros at læse!

***

Turen ind til København var en jeg har set frem til længe, for hver eneste gang jeg møder Helle Ryding (det er ved at være en del gange nu) bliver jeg mindet om hvor dejligt og varmt et menneske hun er, og hvor let hun er at snakke med! Hun er en fantastisk person, og dette arrangement som forlaget afholdte til ære for hende og de to nye bøger på stammen, var jeg virkelig glad for, at få lov og være en del af.

Forlaget havde en masse pæne ord at sige til Helle Ryding og Helle selv havde også en lille tale forberedt (okay, måske ikke så lille, men rigtig god, non the less!), inden hun læste op af sine bøger. Vi var faktisk ok med mennesker derinde, og der blev talt vidt og bredt om hendes bøger. Blandt andet fik jeg muligheden for at snakke med hendes mand (jeg anede dog ikke at det var ham, før efter at jeg havde talt med ham), og vi mødte en anmelder som har skrevet en utroligt flot anmeldelse af hendes bøger til Weekendavisen (mener jeg nok det var), snakkede en masse med Helles redaktør Lise, og foråd os i jordbær, chips og lækre nødder – det var trods alt synd hvis al den lækre mad de havde stillet frem, skulle gå til spilde.

Helle var så sød at signere begge mine bøger, så nu er min samling endnu engang komplet – jeg har alle hendes bøger, og de er alle signerede – og hun signerede også det sæt som er udloddet i konkurrencen, så det var bare fantastisk. Og så sluttede vi selvfølgelig af med et billede af mig, Helle Ryding og Marie (nævnt i den rækkefølge vi står på billedet).

Helle Ryding arrangement

Dette var første gang jeg skulle møde Marie, og hun virker lige så glad og udadvendt som jeg havde forestillet mig hende – og så brugte vi selvfølgelig de par timer vi var derinde på, at snakke en masse om blogge, forfattere, bøger og tja, alt mellem himmel og jord. Så alt i alt var det en skøn skøn dag, og vi fik en masse ros af både forlaget og Helle Ryding selv, for det hårde arbejde vi fem bloggere har lagt i denne blog tour. Så thumbs up til os alle! Og thumbs up for Helle Ryding og for endnu to skønne bøger af hende – og uhh, der er rygter om, at hun så småt arbejder på en ny historie, men om den er enkeltstående eller en trilogi, og hvornår den er klar, er endnu usikkert, men yay, så er der da noget at se frem til. =)

One thought on “Helle Ryding Blog Tour – dag 8

Skriv et svar

