Helle Ryding Blog Tour – dag 7

I dag er der endnu en konkurrence på menuen, samt et spændende sneak peek fra bogen Ulvepige, som udkommer i morgen! Sneak peeket (eller uddraget) kan læses hos Sus bogblog.

Konkurrencen afholdes her hos mig, og det er bare super spændende syntes jeg. Det er disse to skønheder som I kan vinde:

Ulvepige af Helle RydingMånebarn af Helle Ryding

Desuden har Helle Ryding og jeg aftalt, at de bliver signeret begge to, så den heldige vinder får altså et signeret eksemplar af både ulvepige og månebarn!

For at deltage i konkurrencen, skal I svare på følgende spørgsmål:
Hvad ved bøgerne er det, som gør, at I gerne vil læse den/dem?

Konkurrencen løber til og med den 31. maj.
Vinderen vil blive trukket den 1. juni og få direkte besked.

For mig personligt, er det det faktum, at bøgerne er baseret på gamle danske sagn og legender. Det er så lækkert at blive svøbt ind i en god historie, og samtidig ubevidst få en smule lærdom med i købet – og at det er noget dansk det er baseret på, er jo ganske unikt, for det ser man ikke helt så ofte. Måske er det det samme for jer, måske er det noget helt andet, men hvad er det der får jer til at tænke “denne serie må jeg bare læse”, når I læser eller hører om den?

Disse bøger er fantastiske(!), så skynd jer at skrive jeres svar, og deltag i konkurrencen. =)

Husk også, at I til enhver tid kan skrive spørgsmål og ris/ros til Helle Ryding ved, at klikke på nedenstående banner.

Spørg Helle banner

19 thoughts on “Helle Ryding Blog Tour – dag 7

  1. For mig er det ligesom det du skrev at man læse om de gamle danske sagn og legende samtidig med at man lærer noget nyt. Ellers synes jeg også coveret til begge bøger fanger en, da det ser interessant ud.

  2. Jeg må nok indrømme, at mine grunde minder meget om dine🙂
    Det er helt utroligt, at bøgerne er danske, for de er så helt utroligt gode.
    Det bedste ved den er, at den kombinerer danske sagn med fantasy.

  3. He, nok en sær grund, men jeg tænker, at når der laves blogtour over netop denne forfatter, så vækkes min nysgerrighed da. Det alene kan godt give mig lyst til at prøve at læse denne forfatter.

  4. Åh det er nok lidt det samme som du har skrevet. Jeg er rigtig fascineret af danske sagn. Jeg elsker virkelig gamle danske sang og mytologi. Og så er bøgerne jo rigtig smukke, og ser rigtig spændende ud!🙂 Jeg håber jeg vinder😉

  5. Jeg synes at bøgerne lyder vildt gode, og at de forgår i danmark er de vildt fedt, og jeg synes bare de lyder rigtig spænende, og vil derfor gerne eje dem!!🙂

  6. Jeg elsker fantasy og jeg elsker hvor selvstændig Serpina er som heltinde. Jeg er ogås rigtig vild med indblikket i de danske sagn.

  7. Det jeg synes der gør får mig til at læse dem er først og fremmest forsiderne. Det er en af de vigtigste egenskaber en bog skal have ifølge mig. Derudover er det indholdet er tæller. Jeg har læst en masse gode anmeldelser om disse bøger hvilket har gjort mig meget interesseret i disse bøger🙂

  8. Historien virker rigtig spændende og interessant. Har endnu ikke læst noget af Helle Ryding, men denne blogtur har da helt sikkert gjort, at jeg har fået et nyt sommerferie projekt i at få læst nogle bøger fra hende.

    Yderligere har jeg en forkærlighed for mytologi og flotte forsider😀

  9. Mine grunde minder lidt om dine. Jeg får lyst til at læse bøgerne da forsiden fanger ens blik (og jeg går ud fra at de også fortæller lidt om hvad der kommer til at ske i bogen og det giver jo en endnu mere lyst til at læse den). Desuden har jeg læst Helle Rydings andre bøger (og har ventet knap så tålmodigt på fortsættelsen af Klintespind) og jeg ELSKER den måde hun blander fantasy og nordiske folkesagn på!!!:-D

  10. Uha det må være at de er så meget anderledes end de bøger jeg har læst og det fanger mig!🙂
    Jeg er selv meget til fantasy osv og da jeg havde læst den første, elskede jeg den for at den var anderledes og fordi der var danske sagn og legender osv med i🙂

  11. Jeg læste den første sidste år og har ventet mere eller mindre tålmodigt på fortsættelsen. Hvorfor fangede den mig? Tja …

    Jeg bor i nabolaget, hvor hun har hentet sin inspiration, så det er lidt sjovt med lidt lokalkolorit og de gamle historier sat ind i en ny ramme.Men det er egentlig blot krydderi. Jeg havde nydt bogen alligevel.

    Danske forfattere bør støttes, det er svært at tjene penge på bøger i Danmark. Men havde det nu været noget hø, havde jeg jo ikke læst den.

    Så den altoverskyggende grund til at jeg har lyst til at læse videre, må være, at det er en pokkers god historie.

  12. Det der gør at jeg rigtig gerne vil læse bøgerne, de er et must have, skal have dem selvom jeg ikke vinder her. Jeg har læst etteren af denne serie og hendes tidligere. Hendes Bøger giver en den helt rette kombination af danskhed med sagn, fantasy, som ikke har mødt andre steder, jordbundethed, helt nede på jorden, en intensitet så du ikke kan slippe den før du har læst bogen færdig, en indlevelse og følelser der river dig med om du vil det eller ej. Også det spændende i at læse en bog af en dansk forfatter, at der sådan forfatteren har tænk den, ingen om formulering eller ændrede navne. en anden ting der gør at jeg er vild med Helles bøger er personlighederne i bøgerne, de vidunderlig spændende, fyld af dybe og nuanceret, de er ikke sorte og hvide, de kan godt komme galt af sted, ud i grå zonen. selv navnende er er dejlig anderledes og ligner ikke nogen man møder andre stedder. også det at du kan følge med i bipersonernes liv gennem hovedpersonens liv, de har deres egen handling og livshistorie, der gør at du ville ønske at de også havde deres egen fortælling/bog. men det jeg også rigtig godt kan lide er et historierne foregår i et andet land, men det følelse og beskrives nogengange som om det er i vores verden, en god mix. jeg kan rigtig godt lide forside illustrationerne de er et blikfang, du har lyst til at læse bøgerne når de ser den. og det at der tænk over dem, der indgår dele af historien på forsiderne. Et must have for mig ved bøger, som Helle også gør med sine bøger, er gode beskrivelser så du kan bruge din fantasi og forestillingsevne til fulde og endda til grænsen, når du skal forstille noget nyt ny aldrig har hørt om eller kender, så er en god beskrivelse guld værd, især for indlevelsen. jeg kunne blive ved i evigheder, men vil holde nu, det er blevet lidt langt. Håber det giver andre inspiration til at læse bøgerne🙂 Hilsen Malene Erika…

  13. Da jeg læste Helles andre bøger – både Morganas kilder og Serpina – var det som om man blev taget med på en rejse, hvor der blev pustet til helt nye steder af éns fantasi.

    At historierne er baseret på danske sagn gør det kun bedre, det giver mig nemlig mulighed for bedre at kunne relatere til hvordan man levede en gang, og hvad man troede på dengang.

    Når man så har haft mulighed for at kunne relatere, giver det forståelse for hvordan vores verden og hverdag er blevet formet.

    Så grundene til at jeg også gerne vil læse Ulvepige og Månebarn er både at komme med på en rejse, som giver én lyst til at læse videre og selv at digte historier, men også for at relatere og få forståelse.

    – og da jeg har læst Serpina, er jeg selvfølgelig også spændt på at høre, hvad der videre sker hende.

  14. Jeg vil rigtig gerne læse den, fordi jeg har hørt så meget godt om disse bøger :-3
    Helle Ryding formår også at skabe et nyt univers, som jeg er blevet helt opslugt af, og grådig som jeg nu er med sådanne dejlige universser, ja så vil jeg have mere :i. Alle ved jo også at enhver legende skaber en god historie, og alle historier er sande!
    Desuden har jeg ladet mig fortælle, at sproget skulle være ualmindelig omend ikke mere levende og smukkere end i Serpina, og den bedste måde at finde ud af det på, er jo ved at selv læse bogen!

    Er også utrolig spændt på hvad der videre vil ske i historien :-O

    • Vi skal jo vide hvad der sker med Serpina…
      Vi, mor og datter, deler en fælles fornøjelse for fantasy og fortællinger med rod i gamle dage. Aller helst med ‘seje tøser’ i hovedrollen, der gerne er både kloge, kan slås og magi, og så også er lidt rebelske. Hvilke Serpina jo lever op til ligesom Elycia, hvis historie vi spændt følger i øjeblikket !
      At der så samtidig er en personlig udviklingshistorie bemærker den voksne måske bedre, selvom datteren også kan leve sig ind i de moralske overvejelser og beskrivelse af samfundsforhold.
      Jeg har altid læst op, og gør det fortsat for den 14’årige, da hun læser dårligt. Men indrømmer da gerne at det også er superhyggeligt og følger selv ivrigt med i historien. Men snyder kun sjældent og læser forud…….
      Derfor er det også fedt at finde ud
      af, at der nu er hele to bøger at glæde sig til. Det kunne være dejlig sommerferielæsning.

  15. Jeg har læst lidt om bøgerne og min nysgerrighed er vækket. Det lyder som bøger lige efter mit hoved. Spænding, fantasy og god historie😀

  16. Jeg synes at universet i bogen er helt vildt fangende, så jeg vil vildt gerne læse videre på denne interessante serie🙂

Skriv et svar

