Cover release: Allegiant af Veronica Roth

Oh My God… It’s here… Coveret til tredje og sidste bog i Veronica Roths fantastiske dystopiske serie “Divergent”. Jeg har ventet så længe på, at coveret skulle blive frigivet, og nu er det her endelig! Og jeg sidder og hopper af spænding…
Nu er coveret her, og det betyder altid, at bogen ikke er langt bagefter! Yay!

Og her er det så, det længe ventede cover:

Allegiant af Veronica Roth

Ved første øjekast tænkte jeg : wow, fed farve… Derefter… Hmm, mærkelig kombi… Og nu… Tja, jeg indrømmer at det passer fint ind til de andre covers, og jeg elsker de orange/gule/røde farver, samt det smukke blå i vandet… Men på trods af, at jeg virkelig elsker disse ting, passer det ikke rigtigt sammen. Byen nedenunder ser forurenet og trist ud, hvilket (set fra mit synspunkt) giver det ellers så smukke orange/gule/røde et lidt sygt udtryk, og ødelægger det umiddelbare indtryk jeg havde af coveret. Lidt trist desværre. Men(!), jeg elskede de to første covers, og jeg VIL også elske dette – så må jeg bare fokusere på det smukke i toppen, og filtrere den kedelige bund fra. Hehe.

Det bliver så godt (og også lidt trist) endelig at få afslutningen på denne serie, og jeg glæder mig simpelthen så meget til fortsættelsen af denne bog. Bogen er sat til udgivelse den 20 oktober, så der er alligevel en smule ventetid endnu – men vi nærmer os da!

Hvad med jer, hvad syntes I om coveret til denne sidste bog i “Divergent”-serien?

5 thoughts on “Cover release: Allegiant af Veronica Roth

  1. Pyh det lyder også som noget af lang kamp hun har været igenmen! Selv om jeg ikke kender hende så er jeg glad på hendes vegne over at hun er der hvor hun er kommet til, og jeg håber at hun forsætter med det!🙂

    Jeg vil også tro på mig selv, hvis der var noget som jeg havde at holde fast i, detsvære har jeg ingen idé om, hvad det skal være. Lige nu har jeg en kæmpe angst for om jeg overhovedet er god til noget, som jeg sammen tid synes er sjovt at leve for. Jeg har altid synes at den her it verden er spændende, men er det nok?! og det er stort set det jeg tænker om alt, det som jeg har haft til overvejelse. Jeg har faktisk overvejet boghandle jobbet.

    Hvordan kom du på det?

    • Man skal såmænd bare have en elevplads… Jeg søgte i en del boghandlere inden jeg fik min elevplads, og det samme gjorde min veninde, men så snart der er en butik der siger ja til at tage dig som elev, er det bare i gang med uddannelsen. Jeg havde et gynmasie, men jeg skulle have en HG, så jeg tog det der hedder en HgS på 3 måneder (det er bare nogle tillægsfag) – så du skal altså gerne have det der svarer til en HG for at komme ind, men jeg mener at min veninde igennem kommunen fik hjælp til at komme ind uden.

    • Og bare rolig mht. hvad du virkelig gerne vil… Jeg har taget denne uddannelse, og selvom jeg syntes det var super fedt, ved jeg endnu ikke hvad jeg egentligt vil med mig selv, så jeg er i samme båd som dig, men bare tag det du syntes lyder bedst lige nu, og så tag tingene som de kommer – hvis du prøver at tvinge en “wow-det-her-vil-jeg-vildt-gerne”-følelse, skal den nok holde sig langt væk. Griner. Jeg tror det er noget der kommer når det kommer, og indtil da, prøver man det som man tror kunne være et godt alternativ. =)

Skriv et svar

