Boglabyrinten 3 år + konkurrence

birthday-cake-threeDet er faktisk ved at være nogle dage siden, at bloggen blev 3 år (den 28 april for at være præcis), men jeg har ligget så syg, at det hele er gået hen over hovedet på mig. Men nu skal det da deles med jer, for wow… 3 år… det er jo helt vildt.

Da jeg startede denne blog, havde jeg ingen ide om hvor lang tid den ville “leve”. Man ser jo ofte blogs som startes op, og hurtigt lukkes igen, men her tre år senere, går det stadig fint derud af – jovist, der er gode og dårlige perioder, men der er da stadig liv i bloggen, og der er masser af skønne mennesker som dagligt kigger forbi, og så er det 100% det værd. Jeg kan simpelthen ikke forklare med ord, hvor stolt jeg er, og hvor glad jeg er for, at der er så mange af jer derude, som dagligt kigger med. Så tusind tak skal I have!

Og traditionen tro, skal der da være en lille konkurrence i dagens anledning, og hvilken bedre gave, end Slettet af Teri Terry, som er den første bog som jeg har citeret bagpå? Det er noget af et skridt for mig og bloggen, pludselig at blive nævnt på bagsiden af en bog, så selvfølgelig skal én af jer derude, have mulighed for at vinde denne bog.

Slettet af Teri TerryKONKURRENCEN ER AFSLUTTET OG VINDEREN ER TRUKKET

Og for at deltage i konkurrencen om et eksemplar af bogen skal I, i en kommentar herunder, svare på én ting:
Hvad er godt / skidt ved denne blog, og mener I der er noget som kan forbedres?

Konkurrencen løber til og med
den 15 maj 2013

Vinderen vil blive trukket den 16 og få direkte besked via. mail, samt selvfølgelig blive nævnt i indlægget her på bloggen.
Som altid forventes det, at jeg hører tilbage fra vinderen inden en uge, ellers vil der blive trukket en ny vinder.

Jeg ser frem til at høre hvad I har af spændende kommentarer, og håber endnu at være i fuld sving med anmeldelserne, om yderligere tre år.

Held og lykke i konkurrencen til jer alle.

27 thoughts on “Boglabyrinten 3 år + konkurrence

  1. En af de ting jeg synes, du er rigtig god til, det er at lytte til dine lærere. Jeg har set du op til flere gange har spurgt til design osv., og det virker som om du er meget velovervejet og lytter til det folk har at sige, før du bare hovedkuls ændrer noget. Det kan jeg godt lide, så bliv endelig ved med det.
    Et af de sjoveste indlæg var den om aprilsnaren. Flere indlæg i den stil (altså humoristiske) kunne måske være noget jeg gerne ville se mere til.

    Tillykke med bloggen. 🙂

    • Jo tak skal du have. Ja, jeg er ved at have spurgt et par gange, og dette bliver nok ikke sidste gang, for der er bare SÅ mange gode besvarelser hver gang, og så mange ting at overveje. Så tusind tak for endnu en god kommentar! Jeg vil da klart overveje det du skriver, for jeg forsøger netop ikke at få for meget morskab ind i mine tekster, af frygt for at det bliver “plat”, men det var måske forkert af mig, for når jeg tænker nærmere over det, syntes jeg også selv det er sjovest, at læse tekster med en smule humor i… =)

  2. Hvad er godt / skidt ved denne blog, og mener I der er noget som kan forbedres?

    Hej og tillykke med de 3 år 🙂
    Jeg har desværre ikke læst bogen endnu og derfor ved jeg ikke hvordan den kan forbedredes, den lyder dog meget spændende. Men typisk er det med bøger, som omhandler samfundet flere år i fremtiden på en anden måde end i dag: folk bliver slettet, folk må ikke føle kærlighed, folk skal blive smukke osv.
    Jeg har haft nogle blandede oplevelser med sådan nogle bøger, nogle er gode og nogle er dårlig. Som altid når man læser en bog, er der altid noget man ville have gjort anderledes.
    Jeg håber min besvarelse er god nok, ellers må jeg bare lave en ny.
    Håber du fortsat vil blive ved med at blogge, for jeg har læst mange bøger du har anmeldt 🙂

    • Hej Dzejna,
      Det er en super fin besvarelse, og jeg er helt enig med dig, selv har jeg også lidt blandede følelser mht. en del dystopiske bøger. Indtil nu har jeg dog hovedsageligt haft positive oplevelser, så lad os håbe at det fortsætter sådan – dog vil jeg lige påpege, at det var min blog du gerne måtte komme med indput til, og ikke bogen. =D

  3. Jeg synes, du har en rigtig god blog og jeg har fulgt dig i lang tid nu. Jeg synes, man får rigtig god inspiration, til hvad man kan læse. Du laver rigtig gode anmeldelser. Jeg kan finde noget som er skidt ved din blog. Jeg vil ikke sige der skal ændres noget. Din blog er enormt god, som den er!
    Jeg håber virklig på at vinde, fordi jeg kan slet ikke vente med, at få fingerne i Slettet, den lyder virklig god!

    • Hvor er det dejligt at høre, at du syntes det hele er perfekt. =)
      Jeg kan også sige dig, at den er vildt god, men du har jo sikkert læst alle de gode anmeldelser den har fået her på det sidste. =D Jeg glæder mig så meget til den næste udkommer…

  4. Tillykke med de tre år. Jeg har gennem ca 1 1/2 år fulgt med på din blog, og er meget glad for den. Som nævnt er du god til at rådføre dig med læserne, og det er dejlig nemt og overskueligt at finde rundt her. Hvad jeg dog bedst kan lide er selve anmeldelserne. Der er altid stof til at fange en ind, hvis man leder efter noget nyt at kaste sig over, og jeg synes det er fedt du giver dig i kast med andre genrer ud over dit foretrukne regi. Selve bedømmelserne er velbegrundet, og selv om du ikke var udelt begejstret, virker det som om du prøver at beholde de positive briller på, hvilket jeg synes udstråler en proffesionel tone, som jeg er temmelig imponeret over. Noget skidt at sige… Jeg ved ikke rigtig. Der kan nogen gange godt gå lidt lang tid imellem nye anmeldelser (ikke denne måned), men har stor forståelse for at der også findes et liv ved siden af der skal passes. Så har bare tilbage at ønske tillykke endnu en gang, og se frem til flere gode år. Knus Maria
    Ps. Jeg har allerede købt Teri Terrys slettet, så det er ikke nødvendigtfor mig at være med i lodtrækningen, men synes du fortjente et skulderklap..

    • Hehe, du rammer mit ømme punkt der. Jeg holder hele tiden styr på, hvor mange anmeldelser der udkommer om måneden, og syntes desværre oss selv, at det langt fra er nok – lige nu har jeg dog en del liggende og vente, så forhåbentligt kommer der da en del det næste stykke tid, men som du også selv siger, har livet en tendens til at fylde ret meget. =)
      Og tusind tak for de rosende ord om mine anmeldelser, jeg bliver simpelthen så glad når jeg hører sådan noget, for jeg bruger laaang tid på at skrive dem, og min stakkels mand må ofte lægge øre til dem, inden de lægges op (til hans store ærgrelse tror jeg nok – griner).

  5. Hjemmesiden/bloggen er fantastisk, jeg savner dog flere anmeldelser af Danske bøger, det er som om der er gået lidt for meget “goodreads” i den! Når det så er sagt er både du og hjemmesiden en sand inspiration, jeg kender dig ikke personligt, men jeg bliver draget af måden du formulere dig på, på skrift. Kæmpe tillykke med de 3 år til bloggen og jeg håber at der kommer flere år på bagen

    Venligst
    Imane

    • Sjovt nok lavede jeg denne blog for at anmelde engelske fantasy og paranormal romance bøger, og så sneg de danske bøger sig ind af bagvejen. Det var oprindeligt slet ikke meningen, at de danske skulle fylde så meget som de gør, men der bliver heldigvis oversat flere og flere gode bøger til dansk, og jeg har en del ulæste danske bøger stående på hylden, så mon ikke der kommer mange flere anmeldelser af danske bøger… =)
      Og ja, jeg håber bestemt også på mange flere gode år! Hehe. Og tusind tak for de søde ord! =D

  6. Jeg syntes, du har en rigtig dejlig og for mig brugbar blog. Godt indhold 😀

    Men… når det så er sagt, så døjer jeg meget med dit mørke layout. Jeg bliver desværre meget hurtigt træt i øjnene… og springer videre til næste blog. Synd for jeg kunne sagtens bruge meget mere tid herinde.

    • Du er ikke den første der kommenterer layoutet, men jeg må desværre sige, at det nok ikke er noget der vil blive ændret. Jeg ændrede designet for et halvt års tid siden, så det ikke var hvidt på sort, men i stedet en lys grå på en brun/grå baggrund, hvilket mange siger har hjulpet meget, men ALLE har lyse designs, så det syntes jeg er en smule kedeligt… Måske det bliver ændret en dag, men ikke lige her og nu…
      Jeg er dog super glad for at høre, at du syntes om indholdet på trods af det mørke design. ;D

  7. super fin blog med rigtig mange skønne indlæg. personligt er jeg ikke så vild med det let dystre eller mørke design så det ville nok være min kritik. krydser fingre 🙂

  8. Tillykke med de tre år som blogger 🙂 Jeg følger tit med på din blog og finder ofte inspiration til nye bøger igennem dine anmeldelser, som er gode og velbegrundede. Jeg kan godt lide din opbygning af bloggen, den er nem og overskuelig. Synes det fungerer godt, at du som noget nyt har inddelt dine anmeldelser i kategorier af antal roser, så man nemt og hurtigt kan se, hvilke bøger du har givet hvilke roser 🙂
    Jeg må give nogle af de ovenstående ret, dit design er en anelse dystert med de mørke farver, dog er tekstfarven blevet meget mere læsevenlig og rar for øjnene, efter du ændrede den.
    Jeg kunne godt savne nogle flere indlæg med “Månedens udgivelser”, da jeg ofte også finder inspiration til nyt læsestof i disse indlæg.
    Det var vist alt, jeg lige kunne komme i tanke om. Keep up the good work, det er altid spændende at læse dine indlæg 🙂

    • Det er dejligt at høre – jeg skal dog lige have gjort det færdigt, for puha, det ser ikke for godt ud, at jeg ikke har fået inddelt det hele endnu, men tiden har været lidt presset her på det sidste. Det er dog næste punkt på kalenderen, så forhåbentligt er det snart tip top alt sammen… =)

      Månedens udgivelser indlæggene har jeg desværre sløjfet, da de tager en krig uden lige at lave. Til gengæld har jeg erstattet dem med “Venter spændt på” indlæggene, som udkommer fordelt over hele måneden og ikke kun den 1. Jeg indrømmer dog, at jeg har været lidt bagud med venter spændt på indlæggene her på det sidste, men men men, der kommer nogle nye snart. =)

  9. Hej og tillykke med de 3 år på bloggen 🙂
    Jeg er en pige på 14, som har fulgt med i din blog dagligt i lang tid nu 😀 Jeg kan rigtig godt lide den måde du anmelder bøgerne på. Du er blandt andet ikke bange for at sige din ærlige mening om bogen 🙂 Jeg kan rigtigt godt lide at dit nye design, og jeg er rigtig glad for at du har beholdt “blomster vurderingen” altså når du skal give stjerner, så giver du bare “blomster” og det er rigtig fedt ,fordi det er det der kendetegner at det er din blog 🙂
    Jeg ved ikke lige om der er noget dårligt ved denne blog 😀 men hvis der er noget der skal forbedres, så ville jeg ønske at du lavede flere Cover release og skrev hvilke nye bøger der snart udkommer 🙂
    Ellers er jeg meget glad for din blog, og håber at den aldrig vil lukke 😉

    • Hvor er det dejligt at høre, at det ikke skræmmer folk at man nogle gange er lidt hård ved en bog, hvis man ikke bryder sig om den – snarre det modsatte tyder det på,, og det er skønt at vide! =)

      Jeg kan love dig for, at jeg beholder roserne som karaktersystem, for hold da op hvor var der mange af jer, som påpegede netop det som du skriver her – at det er noget der kendetegner mig. Og det er jeg super glad for at høre.

      Det lader til at teasere, cover release og kommende bøger er et gennemgående tema for mange af kommentarerne her, så det er bestemt noget jeg vil gøre mere ud af. Tusind tak skal du have, for din kommentar og fordi du dagligt kigger med! Jeg vil i hvert fald gøre mit bedste for at holde standarden og fortsat udgive spændende inslæg. =D

  10. Jeg kan rigtigt godt lide, at du kommer med sneak-peaks på forskellige bøger, så man kan få en lille forsmag. Det mener jeg ikke, andre bog-bloggere gør.

    • Sneak peeks er noget, som jeg ikke har gjort det store i endnu, men jeg vil helt klart huske dette, og gøre lidt mere ud af det i fremtiden. Tusind tak! =)

  11. Tillykke med de tre år! 😉
    Jeg har fulgt din blog i et godt stykke tid nu, og er blevet rigtig glad for den. Der er flere ting jeg rigtig godt kan lide ved din blog, men de to mest overordnede ting er:
    1) Designet, som jeg synes er rigtig godt – det er afbalanceret, charmerende og så er der lidt ‘classic style’ over det med dine “anmelder” roser og det lidt støvet brune look.
    2) Indlægsstrukturen, som jeg synes er vildt god – indlæggene afsløre lige akkurat nok til at man kan få en følelse af hvordan bogen af og blive fanget ind, uden at man sidder med en følelse af at vide, hvad hele bogen handler om. Det en dejlig afbalancering :). I forlængelse hertil synes jeg også din skrivestil er vildt god! Det er fangende, sjovt og brugervenligt, og på den måde bliver det også rigtig rart at læse dine blogindlæg.
    Hvis jeg skulle komme med en enkelt ting som jeg gerne vil have mere af, så skulle det være oversigt over bogudgivelser. Du har i et tidligere indlæg givet en grund til, at disse er blevet pillet lidt af programmet, hvilket jeg synes er forståeligt, men de var nu vildt brugbare! :). Lidt genovervejelse ville i den grad være værdsat herfra :).

    • Hold da op, jeg tror lige jeg voksede 10 centimeter der! Tusind tak for alle de rosende ord – jeg kan slet ikke sætte ord på, hvor stolt jeg som blogger bliver over alt det gode som du og mange andre har at sige (og så elsker jeg også kritikken, for det betyder at der er noget jeg forhåbentligt kan gøre endnu bedre =D)
      Du er ikke den første som kommenterer, at det er negativt, at jeg har droppet “Månedens udgivelser” indlæggene, og jeg vil godt lige høre, hvad du syntes om “Venter spændt på” indlæggene i stedet. De var nemlig ment som en erstatning for de andre, og der kommer faktisk de samme bøger på, men her har jeg i stedet mulighed for at fordele dem (og den tid jeg bruger på dem) ud over hele måneden, i stedet for at skulle bruge flere timer én gang om måneden. Plus at der kan komme en lille teaser med i indlægget også. Men at I er flere som nævner det, giver mig et indtryk af, at der måske mangler noget (eller at jeg bare er en nøl, og udgiver dem for sjældent – hehe)?

      Endnu engang, tusind tak for de rosende ord! Jeg vil i hvert fald gøre mit bedste for at oppe mængden af “venter spændt på” indlæg, og håbe på, at det gør op for de manglende “månedens udgivelser” indlæg. =D

  12. Tillykke med de 3 år! 😀

    Jeg har fulgt din blog længe, og jeg synes virkelig den er god. Jeg bliver meget inspireret på grund af dine anmeldelser, og hvis jeg ikke ved hvad for en bog jeg skal give mig i kast med, plejer jeg altid at tjekke her inde, for at få gode idéer ^^

    En af de ting jeg godt kan lide, er at du poster fx. forside billeder til nye bøger, og den slags. Det er nemlig ikke noget jeg tit selv opdager, så jeg synes det er super fedt at du viser det her på din blog! 🙂

    Det eneste negative jeg lide kan komme i tanke om, er at der tit går lang tid mellem nye anmeldelser. Med fuld forståelse for at du har et liv og andet at se til 😉

    Men jeg glæder mig til de kommende anmeldelser, og lad os håbe at bloggen mindst holder et år mere! 😀

  13. Jeg synes at baggrundsfarven godt kunne være mere forårslys/frisk og ikke nær så dyster. Også skriften på “Boglabyrinten” er lidt kringlet. Det gode er at det er super nemt at finde rundt på bloggen. Den er lige til 🙂

  14. Tillykke med jubilæet på din inspirerende og spændende blog! 🙂

    Jeg kan ikke komme i tanke noget, jeg ikke synes om på din blog. Så her får du lige en lille oversigt over, hvad jeg synes er specielt godt:

    Jeg synes, at dine anmeldelser har en rigtig god længde. De er hverken for korte eller for lange. Jeg føler, at jeg får det at vide om bogen, som jeg har behov for for at kunne afgøre, om det er en bog, der ville være interessant for mig at læse. 🙂

    Du er god til at bruge citater i dine anmeldelser – det er dejligt at få en lille smagsprøve på forfatternes skrivestil.

    Og så kan jeg enormt godt lide dine ‘Cover release’ indlæg. Jeg elsker at se på bog-forsider, og jeg synes, at det er dejligt, at du bruger så store billeder, så man rigtig kan nyde dem! 😉

    Jeg ser frem til dine næste indlæg og vil ønske dig alt held og lykke fremover! 🙂

  15. Tilykke med de 3 år!! Det må virkelig betyde meget for dig;)

    Jeg har ny fulgt dig i lang tid og jeg synes det er en hel fortryllende side du har skabt – den er virkelig brugbar :** Jeg er vild med dit nuværende design, det har et mix mellem noget ældre tid og moderne i sig, virkelig fed style – skal jeg være helt ærlig var det andet ikke så livligt…:(( Jeg kan godt lide at du virkelig bruger tid i din blog, og skriver dine egne meninger i anmeldelserne om bøgerne. Man fortryder ikke at man har læst den bog du har anmeld. Desuden for man også inspiration til hvad for en bog man nu skal læse. du forholder dig både positiv og kritisk vilket jeg ikke forstår hvordan du gør;)

    Der er ikke så mange der tager citater eller en side med, så vi kan få en smagsprøve. Det kan jeg godt lide – jeg hader nemlig når bøger ikke lever op til mine forventninger:D Du er virkelig god til at fange en, når du skriver og du er kritisk når du giver blomster og jeg elsker dem!! De er så cute<33

    Jeg savner lidt nogle Covers af bøger der snart udkommer, bare vi kunne blive mindet om det og notere det i kalenderen – det ville være sødt af dig;) Når disse Covers kommer, skriver du dine meninger om dem, det er der ikke mange der gør – endnu et bevis på du bruger tid på din blog:D Jeg mener selv at en bog burde have en god cover, ellers fanger det ikke en, også er der ikke rigtig en grund til at læse den. Den skal fortælle noget før jeg slår siderne op på den. Den SKAL fortryle mig:D

    PS: Jeg tror på at blogen vil holde flere år endnu takket være dig:**

  16. Det jeg synes der er så god ved denne blog er at der bliver opdateret mange gange i løbet af en måned og at det altid er gode og lange anmeldelser. Der er også en masse spændende nyheder om bøger, såsom cover-release, nye bøger og opdateringer om forfatteren. Det er også en kæmpe fordel at der ikke kun bliver omtalt en bestemt genre, men at du prøver at komme hele vejen rundt 🙂

Skriv et svar

