Sneak Peek: Slettet af Teri Terry #2

Slettet af Teri TerrySneak peek indlæggene er til for, at give en lille smagsprøve på en af de bøger jeg er i gang med at læse. Jeg vil ikke afsløre noget større fra handlingen i disse indlæg, men vil forsøge at fange en smule af historiens magi, så alle burde kunne læse med og lade sig fortrylle.

Det næste stykke tid vil jeg udgive nogle små sneak peeks fra Teri Terrys bog “Slettet”. Bogen er endnu ikke udkommet, men er sat til udgivelse den 1. maj, så dette er nogle små smagsprøver, som forhåbentligt kan fange jeres interesse, for denne bog er virkelig god!

Her er andet sneak peek ud af fire, og som jeg skrev i fredags, elsker jeg bare denne lille scene:

“Jeg sætter mig på den anden seng. Der ligger noget rundt, sort og pelsklædt på den. Jeg rækker hånden frem, men tøver.
“Gør det bare. Det er Sebastian, vores kat. Han er sød.”
Jeg rører forsigtigt ved pelsen med en fingerspids. Varm og blød.
Kuglen rører på sig og retter sig ud. Poterne bliver strakt frem, og katten lægger hovedet tilbage og gaber.
Jeg har selvfølgelig set billeder af katte. Men dette her er anderledes. Sebastian er andet og mere end et fladt billede. Han er i live og har fiskestinkende ånde. Den silkebløde pels bevæger sig, da han strækker sig, og store, gyldengrønne øjne gengælder stirrende mit blik.
“Miav,” siger han, og det giver et sæt i mig.
Amy rejser sig og bøjer sig ned.
“Du kan ae ham sådan her,” siger hun og lader en hånd glide ned over ham fra hoved til hale. Jeg efterligner hendes bevægelse, og han udstøder en lyd, en dyb rumlen i halsen, der får hele hans krop til at vibrere.
“Hvad sker der?”
Amy smiler.
“Han spinder. Det betyder, at han godt kan lide dig.”
Citat fra Slettet af Teri Terry side 21, Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck

Er det ikke bare skønt? Dette er hovedpersonens første møde med en kat, og jeg elsker den måde det hele er beskrevet – så detaljeret at man virkelig kan se det hele for sig. =)

4 thoughts on “Sneak Peek: Slettet af Teri Terry #2

  1. Er i gang med af læse bogen du har ret den er virkelig god men mange kapitler 51 hvis jeg så rigtigt er nået til kapitel otteogtredive side 212 så ikke så lange kapitler.. Der kommer en bog til da der står 1. bog i serien er den i gang med at blive skrevet og hvad kommer den til at hedde? Please svar 🙂

    • Ja, den er rigtigt god! Og heldigvis kommer der en 2. og så vidt jeg ved også en 3. bog i denne serie. =)
      Indtil videre, ser det ud til, at 2. bog udkommer på dansk den 7/10-2013… Så der er ikke så lang tid til… Udgivelser kan selvfølgelig blive rykket, så der er intet der er sikkert, men det ser ud til at være den dato, som forlaget indtil videre har planlagt udgivelsen til, så vi krydser fingre. Bogen kommer til at hedde “Splittet”.
      3. bog er endnu ikke udkommet på engelsk – den udkommer på engelsk i 2014 – så der går nok et år eller halvanden endnu, før den udkommer på dansk.
      Håber det svarede på spørgsmålene… =D

      • Tak glæder mig virkelig til bogen udkommer og glæder mig også til 3’eren læste den første ret hurtigt så regner med at læse den igen læste den på under 3 dage så måske skal jeg tage mig tid med 2’eren.. Gad vide hvad der skete med Ben og et sødt brev han skrev til hende synd at de ikke må løbe til konkurrencer men bogen fangede mig og fik mig til at føle med personerne dem i bogen som om det hele skete lige foran mig det føles virkeligt selv om det forgår i 2054 hvis jeg talte rigtigt, levo’er er en ond ting selv om det var meningen at folk sku’ være glade af den Kayla ku’ gi’ den et kæmpe stød og slap af med den og kunne slå Wayne mens Ben ikke kunne holde til det og var ved at besvime men håber han overlevede det undskyld hvis min kommentar var forvirrende men læs bogen den er god 🙂 !

  2. Er der lavet en film om bogen? Men hvis der er ville den være rigtig god i hvert fald en god ide eller hvad synes i?

Skriv et svar

