Sneak Peek: Boundless af Cynthia Hand

Boundless af Cynthia HandSneak peek indlæggene er til for, at give en lille smagsprøve på en af de bøger jeg er i gang med at læse. Jeg vil ikke afsløre noget større fra handlingen i disse indlæg, men vil forsøge at fange en smule af historiens magi, så alle burde kunne læse med og lade sig fortrylle.

Denne gang er det Cynthia Hands nyeste bog “Boundless” som jeg vil give lidt smagsprøver fra. Det er tredje og sidste bog i denne serie, og jeg er netop blevet færdig med den, og jeg kan ikke sige andet end “hold da op”. Det er en skøn bog, men hold da op hvor er jeg ked af, at dette er sidste bog i denne serie. Jeg håber hun vil arbejde videre på dette skønne univers i en anden serie, for jeg er slet ikke klar på at sige farvel endnu.

“I leap off the rock. The wind rushes me, cold and greedy, but my wings open and carry me up and up. I sweep out and away from Buzzards Roost, skimming the trees, laughing. It’s been forever since I’ve flown. Theres nothing on earth that makes me feel happier than this.
I circle back. Christian’s still on the rock, watching me. He’s taken off his jacket. He unfolds his gorgeous white and black-speckled wings, steps to the edge of the rock, and looks down.
“Are you comming or what?” I call.
He grins, then lifts off the top of the rock in two powerful beats of his wings. My breath catches, We’ve never flown together before, not like this, not in the light of day, unimpeded, without there being something terrible we were flying away from or something scary we were flying toward. We’ve never flown for fun.”
Citat fra Boundless side 46-47

Dette er bare et af mange eksempler på den skønne  måde historien er skrevet på, og en af de rigtigt gode og super søde scener, hvor vores hovedperson for en enkelt gangs skyld ikke er i overhængende fare, eller har en masse at bekymre sig om.

One thought on “Sneak Peek: Boundless af Cynthia Hand

Skriv et svar

