Årets udfordringer: Januar update

Sidste år gik det ikke helt så godt med mine udfordringer, som jeg havde regnet med at det ville. Jeg har derfor valgt at udgive et månedligt indlæg om hvordan det går på udfordrings-fronten, i håb om, at holde lidt bedre styr på det hele, og konstant minde mig selv om hvor langt jeg er nået.

***

Ud af mine fire udfordrnger går det således ganske fint med de tre af dem, mens det desværre halter lidt med den fjerde.

Anmeldelser i alt i år: 7 = Ja
For at nå årets mål på 80 bør jeg have læst 6,66 bøger om måneden

Anmeldereksemplarer: 4 = Ja
Jeg har sat et mål på 20 for i år, hvilket betyder at jeg bør læse mindst 1,6 bøger om måneden

Debut Author Challenge: 0 = Nej
Jeg skal have læst minimim en om måneden

Ryd-reolen: 6 = Ja
Minimum er 1 bog om måneden, men mit eget mål er 48 bøger som svarer til 4 bøger om måneden

Her i Januar måned syntes jeg faktisk, at det er gået rigtigt godt. For at nå mit mål på 80 bøger på et år, skal jeg i gennemsnit have læst og anmeldt 6,66 bøger om måneden, og jeg har klaret syv bøger i denne måned. Jeg havde godt nok planlagt at lægge lidt hårdere ud, og virkelig give den gas (hellere være forud i udfordringen end bagud), men syv er jo det som jeg minimum skal nå, så det er jeg nu alligevel ganske tilfreds med. De fire af dem kunne streges af på min anmeldereksemplar udfordring, og i alt seks af dem kom med på min ryd-reolen emne udfordring. Så langt så godt, og jeg er faktisk meget tilfreds med hvor langt jeg er nået – jeg er foran på både anmeldereksemplarer og Ryd-reolen, så det forspring håber jeg at kunne holde.

Den eneste udfordring hvor jeg ingenting har nået er min Debut Author Challenge udfordring. Det er lidt ærgeligt, men den første bog er bestilt (nu skal de så bare lige sende den), og så kan jeg forhåbentligt få streget en enkelt bog af på den liste i denne måned i stedet – det betyder dog, at jeg stadig er bagud, men mon ikke jeg kan indhente det senere?

***

Hvad med jer derude, får I læst en masse? Og har I sat jer nogle personlige mål for I år?

7 thoughts on “Årets udfordringer: Januar update

  1. Det er da en ret god start! Jeg har 24 bøger, jeg skal have læst, og her har jeg nået de 4 første, så jeg er også lidt foran. Det er rart, for jeg støder også på en del andre undervejs, som jeg også gerne vil læse😀

  2. Jeg er godt i gang med Beautiful Creatures!🙂 Indtil videre er den rigtig god. Ellers vil jeg prøve at få læst nogle af de bøger som bare står på hylden og pynter ^^
    Og sidst men ikke minddt, skal jeg have købt nye hylder … de to jeg har (begge på to meter) er blevet fyldt ud, hvilkket jeg stadig synes er lidt vildt😀

    • Det er sjovt, for jeg var en lille smule skuffet over bogen… Den er bestemt værd at læse, men med et så spændende univers havde jeg virkelig forventet mere… Jeg syntes vi fik for lidt af vide, men jeg har bestemt tænkt mig at læse toeren på et tidspunkt, og se om ikke det bare var mine forventninger der var for høje… Desuden glæder jeg mig helt vildt til filmen, for hold da op hvor ser den god ud!!! =D

  3. Øv ville ønske at jeg havde så meget at vælge imellem, men er lige netop gået i stå på Beautiful Creatures pga en trailer i biffen. Føler lidt den ødelage meget for mig mht bogen. Så nu har jeg Intet læsestof og jeg er lige blevet langtids sygemeldt..! Så råb højt hvis i har nogle bøger i vil af med ( køber gerne) eller i varmt anbefaler

    Venligst
    Imane😉

    • Jeg vil sige, at der er langt mere til bogen end hvad jeg umiddelbart har set i trailerne… Sådan er det vel altid, men giv endelig ikke op – det er alligevel altid bedst (hvis du spørger mig) at læse bogen før man ser filmen… =D

      Jeg har ikke umiddelbart nogle bøger til salg, men hvis du skal købe nogle nye bøger, kan jeg kun varmt anbefale Trudi Canavans “Den sorte magiker”-trilogien som lige er udkommet i smukke nye udgaver… Hun skriver rent fantasy, men det var en af de forfattere som fik mig i gang med at læse for alvor, og hold da op hvor jeg elsker hendes univers! Og hvis du har mod på en engelsk bog, så er “The Selection” af Kiera Cass en af de bedste bøger jeg nogensinde har læst – den udkom sidste år og har det smukkeste cover man kan forestille sig, og så er den helt igennem fantastisk skrevet! Bare at skrive om den giver mig lyst til at læse den igen! Men den findes desværre ikke på dansk…

      Håber du kan bruge det til noget… =)

  4. Ja jeg nåede kun 5 bøger i Januar,havde regnet med 7-8 stykker,men ja blev ramt af min strikke flip som sker i tide og utide,så der blev fjernet 2 bøger fra listen igen som jeg ik kom ordenlig i gang med,men lige nu står den helt sikkert på den nye true blood bog som allerede kom kl 3 i morges!.. men overvejer bestemt at ty til lydbøger når jeg får de strikke flip for går glip af for mange bøger i de perioder,men det må hedde at låne på biblioteket for nogen lydbøger er godt nok dyre og ja til de priser vil jeg da helt sikkert heller købe bøgerne, men vil kun låne lydbøger til de bøger jeg nu engang har selv….

Skriv et svar

