Cover release: Star Cursed af Jessica Spotswood

Det er ved at være lang tid siden, at dette cover blev frigivet, men som den håbefulde læser jeg er, har jeg siddet og ventet på, at de skulle frigive det cover, som passer til den udgave af serien som står på min hylde her hjemme. Og så fandt jeg ud af at det aldrig kommer. Forlaget har nemlig valgt at ændre covernes udseende, så de er mere YA-agtige og appellerer mere til unge, og øv øv øv hvor er jeg skuffet. Jeg hader simpelthen når de laver sådan et nummer – specielt fordi det første cover var guddommeligt smukt og anderledes, og dette nye bare ligner alle de andre…

Men flot det er det da, så prøv lige at se:

Star cursed af Jessica spotswood

Det er bestemt ikke grimt, men det er bare lettere kedeligt og normalt. Det er mørkt, der er en ung kvinde på coveret, der er stjerner og en smule baggrund. Det skiller sig ikke rigtigt ud, og det er altså virkelig trist, specielt når man tænker på hvor god den første bog var, for en fantastisk serie, fortjener et fantastisk cover, og første cover passede bare så godt sammen med handlingen i første bog…

Herunder kan i se hvordan coveret til første bog så ud (billede 1) og hvordan det ser ud nu (billede 2).

Born wicked af Jessica SpotswoodBorn wicked af jessica spotswood
Det oprindelige billede skulle jeg lige vænne mig til, men der var et eller andet mystisk og magisk over det. Ja næsten seksuelt hvis jeg skal være ærlig. Det skriger stor teenager og oprør, men også elegance og lidt feminint, og jeg elsker det!!!
Billede nummer to er mere specielt i farverne, og de er ret flotte, men hvor første cover var feminint og lidt gammeldags og elegant, er dette lidt voldsommere og mere magisk – man fornemmer en tilknytning til dyrene og magien på en helt anden måde. Det virker desuden mere dystert på en måde, selvom de begge er mørke. Uanset hvad, er jeg 100% fan af første cover, og jeg er super glad for, at det er netop denne version jeg har stående her hjemme, men øv hvor jeg også ærger mig over, at der ikke kommer flere i samme stil, og at bøgerne kommer til at se forskellige ud på hylden. Øv øv øv.
Hvad syntes I? Hvilket af de to covers kan I bedst lide?

One thought on “Cover release: Star Cursed af Jessica Spotswood

  1. Jeg må indrømme at jeg nok mest er til cover nummer 2, altså den nye udgave 😉

    Det er lidt svært at forklare, men det fanger mig bare mere 🙂

Skriv et svar

