Sneak Peek: Heksejagt af Kim Harrison

Heksejagt af Kim HarrisonSneak peek indlæggene, er til for at give en lille smagsprøve på en af de bøger jeg er i gang med at læse. Jeg vil ikke afsløre noget større fra handlingen i disse indlæg, men vil forsøge at fange en smule af historiens magi, så alle burde kunne læse med og lade sig fortrylle.

I denne omgang har jeg valgt at tage en lille tekst fra The Hollows bog et – Heksejagt – af Kim Harrison. Jeg er netop blevet færdig med denne bog, og selvom det ikke var en af de bedste bøger jeg har læst, havde den helt klart sine momenter. Specielt humoren fangede mig og fik mig ofte til at trække på smilebåndet. Nedenstående citat var specielt sjovt, da man hele bogen igennem har tænkt på Jenks som den lille bitte pibende (og møg irriterende) alf, og nu ser man ham pludselig på en helt anden måde…

“Du ser rigtigt godt ud, Rachel,” sagde Jenks.
Jeg betragtede ham fra hoved til fod og tilbage igen. Det gør du også, lille mand, tænkte jeg og spekulerede på, om det kunne lade sig gøre at formindske folk til alfestørrelse ad magisk vej. Hvis Jenks var gennemsnitsmand i alfernes verden, kunne det måske blive ganske underholdende at tage en lille ferie som Tommelise i Cincinnatis bedre haver.
“Vi ses oppe på taget, okay?” sagde han og grinede da han bemærkede hvordan jeg slugte ham med øjnene.
Jeg nikkede igen og kiggede langt efter ham idet han gik til vejrs. Det var måske også muligt at gøre en alf større?
Citat fra Heksejagt side 213

Jeg er netop blevet færdig med denne bog, og en anmeldelse vil følge her en af de nærmeste dage. Indtil da; rigtig god læselyst!

Skriv et svar

