Glamour af Penelope Fletcher

Glamour af Penelope Fletcher2 blomster sort

Titel: Glamour
Forfatter: Penelope Fletcher
Serie: Rae Wilder #1
Genre: Paranormal Romance, Fantasy
Udgivelse: 2010
Læst på: engelsk
Sider: 187
Forlag: Poison Princess
ISBN13: – (kindle udgave)

Overnaturlige væsner eksisterer, og menneskeheden er tvunget til at leve bag tykke mure, som beskytter dem mod det onde, der søger at tilintetgøre dem. Rae Wilder, en ung menneskepige, er ligesom alle andre, vokset op i den tro, at alle væsner udenfor murene er ondskaben selv, og bør udryddes. Men det forhindrer hende ikke i at snige sig udenfor murene engang imellem.

En dag kommer hun dog bitterligt til at fortryde sin beslutning, da hun render ind i problemer på en af sine løbeture i skoven. Hun overser to mennesker dræbe en ung fe, og pludselig befinder hun sig i armene på en ung smuk mand, som påstår at hun er en af dem. Kombinationen af feer, formskiftere og en vampyr som ønsker hendes hjælp, er for meget for hende, men hvordan kan hun rode sig ud af det hele igen uden at vække mistanke? Og er der noget om det han siger? Er hun mon en af dem? Eller er det bare en løgn – og i så tilfælde, hvad får han ud af denne løgn?

”I had always been a quick healer. Not that quick, but quicker than most. I was not like other people because I didn’t think or feel the same. I didn’t eat right, or feel right when people touched me. I got urges, strange urges to … I blinked away the sting in my eyes. My mind took a frightening and obvious leap of intuition. I stopped. Everything in my world vibrated and slid to a canted angle then jerked straight, becoming new and balancing to the truth. I gave myself time for the largest wave of emotion to subside.
“I am a demon,” I said slowly, testing the words. “I am fairy.”
Citat fra Glamour side 27 (ifølge min telefon)

***

Denne bog var en, som jeg fandt gratis via en app på min telefon, og selvom jeg var lidt skeptisk (den var jo gratis), besluttede jeg mig for at give den en chance.

Selve historien var utroligt fangende, og jeg faldt hurtigt i hak med vores unge hovedperson. Jeg elskede universets opbygning, og de mennesker og væsner hun støder på, og dette er faktisk den første bog om feer, som jeg har kunnet lide at læse. Men med det sagt, bør det også siges, at bogen også har visse ulemper. Den er til tider en tand forvirrende, ting sker meget hurtigt og der var en del ting som ikke var helt gennemtænkt – noget var for let, andet lidt urealistisk, og selvom hovedpersonen er en viljestærk pige, er det altså en smule urealistisk med de ting hun gør, og de ting hun lader andre gøre i sit navn. Jeg havde desværre også svært ved at følge med i hvor vi befandt os, for at par gange troede jeg vi var i skoven, og pludselig var vil tilbage i byen bag de tykke mure, som beskytter menneskene fra dæmonerne. Det var meget forvirrende. Der var desuden en hel del stavefejl, samt et par steder hvor jeg formoder forfatteren er kommet til at bytte om på navnene, osv. Så med andre ord, en del småting som desværre trækker ned, på en ellers ganske udmærket historie.

Jeg kunne sagtens finde på at læse de næste par bøger i serien, men det med at læse på en skærm er altså ikke fuldt ud mig, og kombineret med de fejl og mangler der var i historien, er det ikke en af de ting der står øverst på min liste. Jeg vil dog alligevel anbefale denne bog, for som sagt var der et eller andet meget magisk og meget fantastisk over historien, så kan man se igennem fingre med nogle stavefejl og andre fejl hist og her, er det altså værd at kaste sig ud i.

Bogen får dog ikke mere end de to stjerner, grundet de mange fejl og den til tider forvirrende handling, for sådan noget trækker (i min verden) en bog meget ned.

3 thoughts on “Glamour af Penelope Fletcher

  1. Mange tak 🙂 Jeg prøver på at gøre det hyggeligt, men jeg synes at jeg har svært ved at finde min stil. Hvordan var det der du bode?

    Arh det må være surt, at miste så mange på en gang 😦 Jeg har godt hørt om det før. men jeg har bare ikke noget mørkt sted, hvor den kan stå :S

    Det kan godt være at jeg vil være med på jeres Ryd Reolen challenge, men jeg tror ikke at jeg har bøger nok, til det.

Skriv et svar

