2013 udfordringer

Selvom jeg nok ikke når mine udfordringer i år, har jeg planer om at give den gas igen til næste år, og igen i år har det været svært at vælge, for hold da op hvor er der mange udfordringer der lyder spændende!!! Så i 2013 har jeg valgt fire udfordringer – I know, smart at vælge flere udfordringer, når jeg ikke har kunnet gennemføre de tre i år, men jeg kunne simpelthen ikke beslutte mig, så jeg vælger at tro, at jeg sagtens kan nå det, og så må tiden vise om det kan lykkedes. =)

(Billederne nedenunder bliver måske ændret lidt inden årets udgang)

Bøger læst 2013Den klassiske udfordring er selvfølgelig antallet af læste bøger.

I år 2011 havde jeg valgt 80 bøger, som jeg lige nøjagtigt ikke nåede, mens jeg i år har haft 60 bøger (og som mange af jer nok ved, er det en smule usikkert om jeg når det). Da jeg er færdig med min uddannelse i starten af næste år, vil jeg igen prøve at give den gas med de 80 bøger, og så må vi se om det kan lykkedes denne gang.

Hvilke bøger der skal læses er jeg i tvivl om, men jeg har masser og masser af bøger stående parat, så mon ikke der er en del af dem, som skriger på at blive læst til næste år? (dette billede bliver nok lavet om, for den røde farve er langt kraftigere når den kommer på bloggen, end da jeg lavede den – jeg skal bare lige have fundet ud af hvilken farve det så skal være).

Ryd reolen udfordring 2013Jeg har i år valgt at lave en lille udfordring sammen med Frk. Hyms, som går ud på at rydde reolen. Vi har begge alt alt for mange ulæste bøger på reolen, så det vil i år 2013 blive vores mål, at rydde reolerne for skønne historier.
Men det er ikke bare at rydde reolen fra en ende af, for vi har valgt at der skal være et enme hver måned, som man skal læse og anmelde indenfor. Dette er fx vampyrer, varulve, kjole på coveret osv. Så det gør det lidt sjovere.

Alle er velkomne til at deltage, og hvis I har interesse i at være med, skriver i bare til mig eller Frk. Hyms, og så må I meget gerne snuppe billedet her til jeres hjemmeside – husk at linke til Frk. Hyms og til mig og fortælle, at det er os der hoster denne udfordring.

Der er visse regler til denne udfordring:
1. Man skal anmelde mindst 1 bog om måneden inden for emnet. Man kan altså ikke droppe at anmelde en bog den ene måned, og så anmelde to bøger næste måned. En bog hver måned som minimum, og gerne flere – antallet af anmeldte bøger inden for emnet pr måned er valgfrit.
2. Bøgerne må ikke være nye – det ødelægger lidt ideen med at rydde reolen. Alle anmeldte bøger skal være i anmelderens besiddelse inden 31 december 2012, ellers tæller de ikke.
3. Man skal selvfølgelig overholde de valgte enmer. Der vil komme en plan over hvilke emner der vælges for hvilke måneder, og så er det ellers bare at læse derud af.
4. Bøgerne skal anmeldes enten på blog eller på Goodreads.

Anmelsereks 2013Jeg har stadig alt alt for mange anmeldereksemplarer liggende fra alverdens søde forlag, og det er altså pinligt, at jeg ikke får læst og anmeldt dem lidt hurtigere. Jeg har dog haft et travlt år, men jeg har planer om at gøre noget seriøst ved det til næste år.

Jeg vælger således at give den gas med endnu en udfordring, og selvom der ikke umiddelbart står tal på banneret / knappen, er min plan at nå mindst 18 anmeldereksemplarer til næste år, men forhåbentligt mange mange flere.

Jeg vil endnu engang takke forlagene for de skønne bøger og håber at I vil bære over med mig lidt endnu. Jeg er i gang, og jeg lover at give den gas til næste år!

Debut author challenge 2013Også til næste år giver jeg mig i kast med en debut author challenge, og jeg elsker det – jeg syntes denne udfordring er med til at sætte fokus på en masse nye forfattere, og heldigvis skriver de fleste af dem helt fantastisk godt!!!

Oprindelige deltog jeg i TheStorySirens debut author challenge, men da hun sidste år besluttede, at bloggere som ikke blogger på engelsk, ikke kan være med, besluttede jeg mig for, at lave min egen.

Jeg ved at der allerede er én anden som har interesse i at deltage i denne udfordring sammen med mig, og alle er selvfølgelig velkomne. Også i denne udfordring er der visse regler, som jeg håber I vil kigge nærmere på og overholde…

1. Man skal læse mindst 12 bøger af debuterende forfattere i løbet af året. Der er ingen krav om et vist månedligt antal, så man kan fordele bøgerne som det passer en, i løbet af året. Har man lyst til at læse og anmelde mere end de 12 bøger, er man også meget velkomne til dette.
2. Bøgerne SKAL være læst mellem den 1. januar 2013 og 31 december 2013. Har man læst dem før årets start, eller efter, tæller de således ikke.
3. Forfatteren SKAL være debuterende indenfor det der er kendt som YA genren. Har forfatteren før udgivet bøger inden for andre genrer, tæller bogen stadig, så længe det er den første YA udgivelse fra denne forfatter.
4. Hvis I ønsker at deltage skal i sætte dette banner på jeres side, samt linke tilbage til mig. Jeg vil desuden linke til alle som ønsker at deltage, så andre kan følge med i alle de skønne anmeldelser der kommer i løbet af året, så vær sød at sende mig en mail eller skriv en kommentar og fortæl at I vil deltage. I må meget gerne sende en mail med jeres valgte titler, så det kan blive dobbelttjekket at de er debuterende. =)
5. Anmeldelserne skal lægges op på enten blog eller Goodreads.

***

Puha da, det var en længere smørre det her. Næste år byder på en masse masse spændende udgivelser, og hold da op hvor jeg glæder mig til at komme i gang. Jeg skal dog lige have givet den gas med udfordringerne for i år, og krydser fingre for det bedste!
Jeg håber nogle af jer derude kan have interesse i at deltage i DAC (Debut Author Challengen), samt RR (Ryd reolen emne udfordringen), for når man gør sådan noget sammen, bliver det langt sjovere… =D

Jeg håber I alle har en skøn weekend, og god læselyst til jer alle sammen!

One thought on “2013 udfordringer

  1. Jeg kan også godt lide, at det adskiller sig fra de andre (især fordi jeg faktisk ikke synes hendes covers er særlig pæne generelt). Men det blå tåge-agtige minder mig bare om Brandon Sandersons bøger🙂

    Yeah, jeg glæder mig til både DAC og RR😛
    Og hvor er billederne fine😀

Skriv et svar

