Bogforum

Så er årets bogforum slut, og også i år skulle jeg ind forbi og snuse lidt rundt. For første gang blev det afholdt i Bella Centeret, hvilket betød, at det ville blive større end normalt, så det var vildt spændende at se.

Jeg fulgtes derinde med den skønne Frk. Hyms, som kom til sjælland for weekenden, og vi vandrede fra stand til stand og købte stakkevis af bøger. Det var helt fantastisk. (Jeg beklager billedkvaliteten, men billederne fra bogmessen blev taget med min mobil).

Vi var derinde både lørdag og søndag, og lørdagen brugte vi på at møde (de fleste) forfattere og se forskellige scene-arrangementer, mens vi om søndagn slappede lidt mere af, og gik rundt og kiggede (og så lige en enkelt forfatter). Det var alligevel nemmest at snuse rundt søndag, for der var sort af mennesker om lørdagen, og man kunne næsten ikke komme ind på de forskellige stande – det var heldigvis lidt nemmere om søndagen.

Om lørdagen vandrede vi som sagt rundt til forskellige arrangementer, og vi lagde blandt andet vejen forbi Bog og Idés stand (hvor vi forkøbte os allerede få minutter efter vi var ankommet – det var tungt at slæbe på), Alvildas (hvor Lene Kaaberbøl signerede) og Tellerups stand. På Tellerups stand fik vi sagt pænt goddag til Louise Tellerup samt en anden bogblogger, og så skulle der selvfølgelig shoppes, for den nyeste J. R. Ward bog kunne købes, og den skulle da lige med hjem.

Generelt var der langt mere plads på standene, end der har været de andre år, når det er blevet afholdt i Forum, men det manglede også en smule af Forums charme. Man kan dog ikke få det hele, og skulle jeg vælge mellem de to, er det klart Bella Centeret der vinder, for det var rart med mere plads på standene og i gangarealerne – og så var det jo større (BONUS).

Vi var forbi og få signeret hos Lene Kaaberbøl, og også i år tegnede Anders Walter – det er altså imponerende som den mand kan tegne, og så hurtigt. Som altid var der en pokkers kø til netop denne signering, og det er jo noget af det der er sjovt. Også Jan Guillou signerede, så jeg måtte jo lige købe Brobyggerne, så jeg kunne være med på vognen dér også. Endnu engang en laang kø, og der var krise da der var nogle som startede endnu en kø, hvilket var ret morsomt.

 I får lige et billede af Anders Walter (eller hans hænder faktisk), som sidder og tegner, for som sagt er jeg vildt imponeret.

Margit Sandemo signerede igen i år hos Jentas, og der skulle vi da også lige forbi og kigge, for jeg har hele Heksemester-serien, men endnu ikke en eneste signatur i nogle af dem, så som så mange andre, måtte vi også i kø dér.

Lørdagen gik alt for hurtigt… Vi havde en masse vi gerne ville nå, og vi nåede kun halvdelen, men det var en super fed dag, og vi slæbte os en pukkel til – hold da op hvor var jeg glad for den bil, som holdt på parkeringspladsen og ventede på os – bagagerum er guld værd!

Søndag var vi så på den igen. Vi var ikke derinde særligt længe, men vi manglede jo stadig at snuse rundt på en masse stande (som vi havde opgivet at komme ind på om lørdagen), og så var Dennis Jurgensen forbi og signere, hvilket var et must, så vi fattede bøgerne og bilen, og tøffede derind igen.

Jeg tror Dennis Jurgensens arrangement var det eneste, hvor vi faktisk havde tid til at sidde og lytte til hvad han havde at sige, og det var rigtigt godt. Jeg har aldrig set ham før, foruden på billeder, så det var sjovt at se ham og høre hans historie, og den store afsløring var da også, at han nu bevæger sig ind i en ny genre – nemlig krimien. Så må vi se hvordan det kommer til at udfolde sig, det er i hvert fald spændende.

Og selvfølgelig fik vi købt endnu flere bøger om søndagen. Alt i alt blev det til 19 bøger og en mindre formue brugt, for mit vedkommende, og jeg regner med at vise de fleste i et senere indlæg (nogle er til julegaver, så dem viser jeg ikke lige, hehe).

Det var en hård weekend, og vi var vist begge godt trætte og ømme i fusserne, men hold da op hvor var det fantastisk – på trods af at programmet for de unge, var lidt tyndt. Der var meget for børn, men næsten ikke noget for unge, og det var ærgeligt. Jeg håber I andre havde mulighed for at kigge forbi også, og nyde de mange bøger, og så slutter jeg af for nu, med et billede af årets borforum.

Skriv et svar

