Cover release: The winds of winter af George R. R. Martin

De fleste som læser bøger af George R R Martin, har for længst fundet ud af, at der går ekstremt lang tid mellem hver udgivelse. Det er ikke så lang tid siden, at der udkom en ny bog i hans Song of ice and fire serie, så nu skal vi nok forvente, at der går mange mange år, før den næste i serien er på banen.

På trods af dette, er der allerede nu kommet et cover til næste bog i serien.

Om dette bliver det endelige cover ved jeg ikke, men der er vel omkring fem år mellem hver udgivelse, så måske det vil blive ændret hen af vejen. Det håber jeg dog ikke, for umiddelbart syntes jeg det er et super flot cover.

Jeg bliver dog nødsaget til at sige, at de danske covers langt overgår de engelske – i hvert fald hardback-udgaverne. Lige nu er jeg på skole (jeg uddanner mig jo til boghandler), og vi har diskuteret disse covers en del. Sådan rent overordnet er de fleste af os elever helt enige i, at de danske hardback covers er langt de flotteste (vi har givet forlaget en masse masse ros for det). Det er sjældent at vi i danmark på den måde skaber vores egne covers og langt overgår de udenlandske, men der er altså lykkedes med denne serie.

2 thoughts on “Cover release: The winds of winter af George R. R. Martin

  1. Jeg mener, at jeg læste et sted, at dette indtil videre kun er et fan-made cover, men det kan da være, at det ender med at blive brugt, når bogen udkommer om nogle år (eller 5 – Vi kender jo efterhånden Mr. Martin :P)
    Jeg må give dig ret i, at de danske forsider er virkelig flotte og passer perfekt til bøgerne! Det er sjældent, man ser, at de danske forsider faktisk er pænere end de originale covers🙂

  2. Ja, han må godt speede lidt op😉

    Jeg kom til at tænke på, at de danske Harry Potter-forsider faktisk er blevet kåret som verdens bedste HP-forsider flere gange, så det er lykkedes før🙂

Skriv et svar

