Spændende bog-nyt: Nye serier af Cassandra Clare

Man kan ikke sige andet, end at Cassandra Clare er en fantastisk og yderst produktiv forfatter. Jeg elsker simpelthen hendes bøger, og jeg bliver så glad hver gang jeg ser, at der er flere nye bøger på vej. Og det er der altid! I massevis! Cassandra Clare er nemlig en af de mest produktive forfattere jeg kender til, og nu har hun hele to nye serier på vej.

Jeg vil skynde mig at advare jer om, at der er lidt lang ventetid på disse to nye serier, men vi er jo også allerede i gang med to, som lige skal afsluttes, så det er ikke fordi der ikke er udgivelser imellem nu og de to nye serier.

Magisterium

Den første af disse serier hedder “Magisterium” og er lidt mere magisk end dem hun hidtil har skrevet. Den omhandler i hvert fald magikere, så vidt jeg kan læse mig frem til. Denne serie skriver hun sammen med forfatteren Holly Black, som vi kender fra Spiderwick bøgerne, og jeg kan ikke andet end forestille mig, at det bliver en fantastisk kombi.

Her er lidt om første bog i serien:

Twelve-year-old Callum Hunt has grown up knowing three rules by heart. Never trust a magician. Never pass a test a magician gives you. And never let a magician take you to the Magisterium. Callum is about to break all the rules. And when he does, his life will change in ways he can’t possibly imagine.

Første bog er indtil videre kendt under navnet “The iron trial”, men der er noget tid endnu til udgivelsen, så dette kan jo nå at ændre sig. Indtil videre er første bog i serien planlagt til udgivelse i år 2014, og foruden denne, er der hele fem bøger planlagt i serien.

The Dark Artifices

Ud fra navnet kan mange af jer nok allerede gætte, at dette er endnu en Shadowhunter serie – den tredje af slagsen, og bring it on siger jeg bare. De to andre serier har indtil videre været fantastiske, og jeg er så glad for, at vi fortsætter lidt længere i dette skønne univers.

Og selvfølgelig også en smule om første bog i denne serie:

Los Angeles, 2012. It’s been five years since the events of the Mortal Instruments when Nephilim stood poised on the brink of oblivion and Shadowhunter Emma Carstairs lost her parents. After the blood and violence she witnessed as a child, Emma has dedicated her life to the eradication of demons and being the best, fastest and deadliest Shadowhunter since Jace Lightwood. Raised in the Los Angeles Institute, Emma is paired as a parabatai with her best friend, Julian. As Emma hunts those who caused the death of her parents, the trail they’re following leads back to those they’ve always been taught to trust. At the same time, Emma is falling in love with Julian — her closest friend and, because he is her parabatai, the one person in the world she’s absolutely forbidden by Shadowhunter Law to love. Set against the glittering backdrop of present-day Los Angeles, Emma must learn to trust her head and her heart as she investigates a demonic plot that stretches from the warlock-run nightclubs of the Sunset Strip to the enchanted sea that pounds the beaches of Santa Monica.

Første bog i denne serie ser ud til at hedde Lady Midnight og er sat til udgivelse i år 2015. Denne serie er indtil videre planlagt til tre bøger, men det er jo før set, at hun har skrevet videre, så måske vi er heldige.

Andre udgivelser på vej

Der er ufattelig lang tid til begge disse serier, men uha hvor er det bare lækkert at vide, at man har noget godt i vente. I mellemtiden kan vi glæde og til følgende udgivelser:

Shadowhunters and Downworlders – Januar 2013
Clockwork Princess – Marts 2013
The Shadowhunters Codex – November 2013
City of Heavenly Fire – 2014

Læs mere om alle hendes bøger på goodreads, ved at klikke på linket her.

3 thoughts on “Spændende bog-nyt: Nye serier af Cassandra Clare

  1. Uuh uh!:-D Hvor jeg bare glæder mig super meget! Er faldet pladask for hendes to serier der allerede er ude, og jeg glæder mig allerede til de næste af bøgerne kommer.

    • Hun er også en af mine yndlingsforfattere (dem er der godt nok mange af), og som jeg skrev i indlægget, bliver jeg bare så glad, når jeg ser at der kommer flere bøger fra hende. =D

  2. Jeg er også ret glad for Cassandra Clare 😛 Det eneste negative må være at der går så pokkers lang tid mellem hver bog 😛 Og det er selvfølgelig ment lettere i sjov, for hvis en bog skal være god, så skal den altså også være gennemarbejdet .. Ting ta´r den tid ting ta´r om man så må sige 😉

Skriv et svar

