Forgiven af Jana Oliver

Titel: Forgiven
Forfatter: Jana Oliver
Serie: The Demon Trappers #3
Genre: Fantasy, Paranormal Romance
Udgivelse: 2012
Læst på: Engelsk
Sider: 408
Forlag: Macmillan
ISBN13: 9780330519496

***

Riley Blackthorne har endelig fundet sin far, men hun er langt fra i sikkerhed. Hendes eneste håb er, at hun kan få lov at begrave sin far, så han endelig kan få fred, men hendes far har sine egne hemmeligheder, og nu må hun se i øjnene, at hendes far ikke nødvendigvis har helt så rent mel i posen, som hun havde troet.

“Mom knew?” she blurted. “Why didn’t you guys tell me?”
“You were too young.”
”That’s crap and you know it,” she retorted. “I was old enough. What else haven’t you told me, Dad? What else is going to fall on my head when I’m not looking?”
He didn’t reply, his eyes not meeting hers now. Which meant there was more.”
Citat fra Forgiven side 4

Oveni det, banker Armageddon på døren, så ikke nok med, at hun skal holde styr på sine følelser for en falden engel, prøve at holde på sin sjæl og sin far, men det forventes også af hende, at hun redder verden. Selvom Riley ikke er bange for at tage kampen op, kunne hun godt bruge en smule hjælp, når den endelige kamp mellem himmel og helvede bryder ud…

The silence continued.
“Someone tell me what this means. I have to know.”
It was Captain Salvatore who answered, and she swore she heard awe in his voice. “The sword means you are in Hell’s service, while the crown indicates you are in heavens. To have both…”
Citat fra Forgiven side 87

***

Hold da op hvor er jeg glad for, at jeg havde denne bog liggende klar, da jeg sluttede bog to, for sikke en afslutning. Denne bog starter præcist hvor toeren sluttede, så hvis man fortsætter lige igennem (som jeg gjorde), føles det lidt som én samlet bog, i stedet for to – og så er man ikke gået glip af noget som helst, det er fantastisk!

I denne bog befinder vores hovedperson sig virkelig i en skidt situation, og pludselig skylder hun ikke kun en tjeneste til himlen, men også til helvede – snak lige om en skidt situation! Og jeg elsker kærligheden i denne bog, for det er ikke en af de der kærlighed-ved-første-blik bøger, men mere kærligheden-vokser-men-gør-ondt, og uha da, hvor er jeg spændt på at se, hvordan det hele slutter. Der er i hvert fald kærlighed på mere end en front i denne bog, og hjertesorger, og nogle gange er kærlighed godt, mens den andre gange gør ubeskriveligt ondt, men uanset hvad, vinder kærligheden altid til sidst – håber jeg i hvert fald, men det må jeg (og alle andre) vente med at finde ud af til fjerde bog…

Det er sjovt, for jeg kan slet ikke komme på noget negativt om denne bog, for som altid er universet og dets persongalleri helt i top. Man læner sig simpelthen bare tilbage, og lader sig føre med strømmen igennem det ene spændende kapitel efter det andet – og der sker altid et eller andet, som man ikke helt havde forudset, og denne konstante mulighed for overraskelse, gør bare det hele endnu bedre.

Jeg er faktisk helt ked af, at næste bog (fjerde bog) vil blive den sidste i denne serie, for dette er en af de serier, som jeg ville ønske fortsatte i det uendelige. Hvis jeg kunne, ville jeg springe igennem siderne, og kæmpe side om side med vores hovedperson og hendes venner.

Skriv et svar

