Must-read: Healing Wars serien af Janice Hardy

Det er lang tid siden, at jeg har fået lavet et must-read indlæg, så her får I lige et. Endnu engang er det en serie, som jeg har forelsket mig i grundet de smukke covers, men også selve handlingen lyder super spændende…

Denne serie består af tre bøger “The Shifter” som er første bog, “Blue Fire” som er anden bog, og “Darkfall” som er tredje og sidste bog. Og prøv lige at se de covers… Der er et eller andet super flot over dem – specielt første cover er virkelig flot, med dets blå farver! Normalt er jeg ellers ikke så meget til tegnede covers (sådan nogle der ligner, at de kunne være tegnet i hånden), men af en eller anden grund, er netop disse tegnede covers, meget magiske og meget meget smukke.

Jeg har faktisk første bog stående her hjemme, men jeg har bare ikke fået læst den endnu, på trods af hvor vild jeg er med coveret – men nu er coveret jo ikke alt, så her er lidt om bog nummer et, til de af jer, som gerne vil have lidt tekst på tingene:

Nya is an orphan struggling for survival in a city crippled by war. She is also a Taker—with her touch, she can heal injuries, pulling pain from another person into her own body. But unlike her sister, Tali, and the other Takers who become Healers’ League apprentices, Nya’s skill is flawed: She can’t push that pain into pynvium, the enchanted metal used to store it. All she can do is shift it into another person, a dangerous skill that she must keep hidden from forces occupying her city. If discovered, she’d be used as a human weapon against her own people.

Rumors of another war make Nya’s life harder, forcing her to take desperate risks just to find work and food. She pushes her luck too far and exposes her secret to a pain merchant eager to use her shifting ability for his own sinister purposes. At first Nya refuses, but when Tali and other League Healers mysteriously disappear, she’s faced with some difficult choices. As her father used to say, principles are a bargain at any price; but how many will Nya have to sell to get Tali back alive?

Denne tekst er hentet på goodreads.

Jeg syntes den lyder helt vildt spændende, og det der med healers er noget nyt for mig – jeg har også overvejet at læse Maria V. Snyders “Healer”-serie, som har samme tema, men mere om den serie på et andet tidspunkt.

Nogle af jer derude som kender denne serie? Eller nogle som overvejer at læse den? Og hvad syntes I om coversne?

4 thoughts on “Must-read: Healing Wars serien af Janice Hardy

  1. Det var godt du lige gjorde mig opmærksom på den serie, jeg havde aldrig hørt om den før. Jeg vil helt sikkert læse den første bog, jeg har lige læst begyndelsen af den på Amazon, jeg blev helt grebet af historien.

    • Ja, de er virkelig flotte de andre covers også – og jeg kan godt se hvad du mener med, at de ligner snyders lidt. Sjovt, det havde jeg ikke set før nu. =)

      Jeg har købt dem (aka. etteren) i denne udgave, fordi det er en hardback – jeg vil sku gå langt for at få bogen i hardback i stedet for paperback – laughs. De er tungere, og jeg ender nok med at få rygproblemer af at slæbe rundt på dem, men jeg ELSKER hardbacks, og at de holder bedre. =)

Skriv et svar

