Forbidden af Jana Oliver

Titel: Forbidden
Forfatter: Jana Oliver
Serie: The Demon Trappers #2
Genre: Fantasy, paranormal Romance
Udgivelse: 2011
Læst på: engelsk
Sider: 418
Forlag: Macmillan
ISBN13: 9780330519489

***

Rileys far er død og hans lig stjålet af en ukendt nekromantiker. Et eller andet sted render han rundt som slave for en velhavende person, og Riley er fast besluttet på at få ham tilbage, uanset prisen, så han kan komme tilbage i jorden hvor han hører til, og endelig få den fred han fortjener.

”What was it like to be dead and walking around like you’re still alive? Besides the creep factor, it had to be truly weird. Did her dad remember dying? Did he remember the funeral and being buried? Spiky cold zipped down Riley’s spine. She had to get her head in the game.
I’ll find him, I’ll get him back in the ground and that’ll be the end of it.
Citat fra Forbidden side 5

Men det er ikke let at fange dæmoner. Det er ikke et sikkert og simpelt liv, og som ung kvinde, er man ikke engang særligt velkommen. Hvad hvis man bare kunne droppe det hele, trække sig tilbage og få et normalt liv? Men det er ikke en mulighed for Riley Blackthorne, for når helvede er efter dig, og dine venner vender dig ryggen, må man enten acceptere døden, eller tage kampen op – uanset prisen.

En fejl vil koste hende alt, og det er netop denne fejl Riley er ved at begå…

***

Ligesom med første bog i denne serie, var jeg fuldkommen opslugt, da først jeg gik i gang – hvorfor jeg ventede så længe med at læse toeren, når nu etteren var så god, kan jeg ikke svare på, men hold da op en fantastisk serie.

Vores hovedperson må stadig spille sej pige i et mandedomineret job, som ikke blot er hårdt men også direkte livsfarligt. Jeg elsker simpelthen hovedpersonen Riley – og alle de andre personer i denne bog. Persongalleriet er simpelthen så fantastisk godt opbygget, at det føles helt virkeligt, og endnu engang er jeg stødt på en bog, hvor det stille og roligt går op for mig, at ingen er ”gode” eller ”onde” – alle har deres sider og deres grunde til at være som de er, og måske ham man hader aller mest, viser sig at have nogle gode sider i sidste ende. Og omvendt, hvad hvis den sødeste og bedste af dem alle, ikke er helt lige så god som man går og tror. Jeg elsker det simpelthen, det der med ikke at vide med 100% sikkerhed hvor man har personerne, og at de konstant kan overraske.

Sjovt nok kan jeg ikke lade være at tænke på det gamle ordsprog, at ”vejen til helvede er belagt med gode intentioner”, for det er virkelig hvad der sker i denne bog. Jeg vil ikke gå i detaljer af frygt for at sige for meget, men lad os bare sige, at alle gør noget i god mening, men om man nu også gør det rigtige, er en helt anden sag, og i dette univers, er helvede bestemt et muligt sted at ende op.

Slutningen var fuldt ud fantastisk. Mit hjerte hamrede løs og tårerne stod ned af kinderne, og godt at jeg havde tredje bog liggende parat, for selvom klokken var alt alt for mange, måtte jeg lige snuppe et par kapitler af tredje bog – ellers havde jeg nok ikke lukket et øje. Jeg kan kun på det varmeste anbefale denne serie, for hold da op hvor er den god (jeg kan slet ikke sige det nok gange), så hvis en modig heltinde, lækre fyre, dæmoner og kampen mellem himmel og helvede lyder spændende, så grib den første bog i denne serie ”Forsaken”.

Skriv et svar

