Cover release: Sever af Lauren DeStefano

Okay, det her er old news, det ved jeg, men jeg syntes nu alligevel lige jeg ville spørger jer, hvad I syntes om dette cover:

Jeg skal være ærlig at sige, at jeg aldrig har brudt mig om coversne i denne serie, og dette er altså by far det værste (de to første var pænere), til gengæld vil jeg også lige skynde mig at sige, at jeg har læst første bog i denne serie “Wither”, og det er en hamrende god bog! Jeg gav den i hvert fald top-karakter, og kan kun anbefale den, hvis man er til det dystopiske – men derfor er coveret stadig ikke voldsomt kønt (i mine øjne).

De to andre covers (bog 1 og 2) ser sådan ud:

Som sagt er jeg lidt mere begejstret for disse covers. “Wither” som det flotteste, “Fever” lidt mindre kønt og så nu “Sever” som bunden. Det er ellers ærgeligt, for første bog var som sagt fantastisk god, så de burde have de smukkeste covers til at følge med den fantastiske historie. På den anden side kan man jo sige, at de er unikke – de forsvinder ikke bare lige i mængden, og de skiller sig ud, hvilket måske også kan være en fordel.

Her er en smule om første bog, hvis nogle er nysgerrige:

By age sixteen, Rhine Ellery has four years left to live. She can thank modern science for this genetic time bomb. A botched effort to create a perfect race has left all males with a lifespan of 25 years, and females with a lifespan of 20 years. Geneticists are seeking a miracle antidote to restore the human race, desperate orphans crowd the population, crime and poverty have skyrocketed, and young girls are being kidnapped and sold as polygamous brides to bear more children. When Rhine is kidnapped and sold as a bride, she vows to do all she can to escape. Her husband, Linden, is hopelessly in love with her, and Rhine can’t bring herself to hate him as much as she’d like to. He opens her to a magical world of wealth and illusion she never thought existed, and it almost makes it possible to ignore the clock ticking away her short life. But Rhine quickly learns that not everything in her new husband’s strange world is what it seems. Her father-in-law, an eccentric doctor bent on finding the antidote, is hoarding corpses in the basement. Her fellow sister wives are to be trusted one day and feared the next, and Rhine is desperate to communicate to her twin brother that she is safe and alive. Will Rhine be able to escape–before her time runs out?Together with one of Linden’s servants, Gabriel, Rhine attempts to escape just before her seventeenth birthday. But in a world that continues to spiral into anarchy, is there any hope for freedom?

Teksten er hentet fra Goodreads

Hvad med jer, hvad syntes I om det nye cover? Syntes I nogle af dem er kønne? Og er det en serie I overvejer at læse?

6 thoughts on “Cover release: Sever af Lauren DeStefano

  1. Det er så grimt et cover og så passer det ret dårligt til de to andre. Motivet er mere eller mindre det samme, men det tredje cover er alt for klart i farverne, hvor de andre ser lidt slidte ud. Desuden er det helt forkert for mig at hun kigger ud i stedet for at kigge ned haha ;)Har faktisk den første i serien til at stå, så mon ikke den bliver læst på et tidspunkt 🙂

  2. Jeg synes heller ikke det er ret pænt – fristes til at sige tudegrimt .. Den der grønne farver funker bare slet ikke for mig.. kommer til at tænke på opkast ..
    Jeg kan også bedst lide det første 😛

  3. Jeg synes de to første covers er ret flotte, især det første synes jeg er rigtig pænt og en særlig dyster og meget interessant tone over sig :).
    Tilgengæld er jeg meget enig i, at dette trejde cover ikke er særlig pænt. Farven er for frisk og passer slet ikke til den let dyster stemning, men leder snarer tankerne hen på cirkus og tivoli, desværre 😦

    • De er i hvert fald unikke de to første covers. =)
      Det er tredje cover vel som sådan også, på trods af at det har en lettere uheldig farve. Men måske der er en tanke i den friske farve – det kan være det har noget med historien at gøre…

Skriv et svar

