Endelig! En bog mindre…

Kender I det der, at det er en sejr, endelig at læse en bog færdig?

Jeg har her på det sidste læst og læst, men føler ikke at jeg er kommet nogle vegne, og nu har jeg endelig vendt sidste side i en bog. Så har denne weekend sku været en succes! =)

En af grundene til, at jeg ikke er blevet færdig med flere bøger, er nok, at jeg er gået i gang med den ene bog efter den anden – uden at færdiggøre nogle af dem. Lige nu er jeg i gang med mellem 10-12 bøger (jeg har ikke skrevet dem alle på min “Jeg læser” liste, for det er simpelthen for pinligt snart), så denne ene færdiglæste bog er en lille (aka. kæmpe) sejr. One down, ten to go.

Nogle af jer der laver samme nummer?
Altså går i gang med bog efter bog uden at færdiggøre nogle af dem?

9 thoughts on “Endelig! En bog mindre…

  1. Hvad laver din forlovede egentlig? 🙂 Lyder dejligt at han er hjemme, synes ofte jeg mangler min haha. Ikke kun til snak og hygge, men også de mere praktiske ting. Heldigvis havde han en halv fridag i går, så der blev ordnet en masse ting og vi fik tid til at se to film også. Ren win 😀

    Jeg ender ALTID med at sidde og kigge på tusinde andre ting på nettet, når jeg skal skrive blogindlæg. Bøger på GR, på amazon og på diverse blogs. Det kan sagtens tage mig en hel aften og så får jeg jo ikke lavet andet. På den her måde skal jeg ‘kun’ ind og svare på kommentarer og kan ellers læse en masse. Fantastisk 🙂

    Men du kan jo ikke skrive sådan et indlæg uden at fortælle, hvilken bog du færdiggjorde 😀

    • Han arbejder i butik, så han møder klokken otte og har fri klokken fire, hver dag. Det er skønt!

      Hehe, den bog jeg færdiggjorde var “Hvor lagde jeg babyen”. Super morsom bog! Og jeg er faktisk lige gået i gang med endnu en bog (jeg kom ud af døren en dag uden læsestof, så jeg stod på hovedet i bunkerne af gamle tilbudsbøger i kælderen – det er i hvert fald min undskyldning for at have gang i endnu en bog – suk), også om det at blive mor. Faktisk skrevet af Jamie Olivers kone. Ikke helt lige så morsom, men det er nu meget sjovt at høre hvordan Jamie Oliver har taklet nogle af de der “blive far” situationer, og hvordan det er at være gravid, når der står folk med kameraer om hjærnet og vil have et interview.

      • Åh luksus-arbejde han har 🙂 Altså, i hvert fald arbejdstider. Det er ikke altid en dans på roser at arbejde i butik 🙂

        Hmm, man kunne jo begynde at tænke over, om der er noget du snart offentliggøre, siden du læser om at blive mor 😀

        Det er klart du stresser lidt over bryllup, det er jo lige om lidt 😀

      • Hehe, lidt gennemskuelig hva. Eich, jeg kan ikke benægte at tankerne går i den retning, men endnu uden resultat. Sådanne sager kan jo tage sin tid. =D

  2. Jeg var slem til det før i tiden – hvis der kom en kedelig passage begyndte jeg bare på en anden xD Jeg er dog taget mig stærkt sammen det sidste års tid og besluttet, at to bøger samtidig er absolut max. Det går også fint, men ind imellem er det svært .. Især når der kommer nye bøger ind ad døren ..

    • Åha, jeg har flere gange prøvet at tage den beslutning med to eller tre bøger max. Men endnu uden held. Jeg burde virkelig tage mig sammen, for det der med at have gang i ti bøger, er altså en smule uoverskueligt…

  3. Tillykke med den enkelte bog. xD Jeg ser også en læst bog, som en sejr. For tiden arbejder jeg så meget, at jeg ikke orker at læse, så har næsten ikke læst noget i sommerferien. 😥 Jeg er også i gang med en del bøger, men heldigvis ikke så mange som dig. Læser vist kun fem bøger i øjeblikket, men tror jeg sætter nogle af dem på pause, så jeg kan koncentrere mig om de andre først. 🙂

    • Hehe, jeg sætter dem vel som sådan også på pause. Mit mål nu er, at tage en bog af gangen, og få den færdiggjort, i stedet for at springe forvirret rundt mellem de forskellige bøger. Det er bare en smule svært, for jeg er inde i en periode hvor jeg bare virkelig har brug for at bogen fanger (på første side næsten), så hvis den ikke er 100% mister jeg let interessen. Suk suk. Læselyst, hvor bliver du af….????

Skriv et svar

