Spændende bog-nyt: Millenniums Rule af Trudi Canavan

Det er ved at være ret lang tid siden, at jeg skrev et indlæg om den næste Trudi Canavan serie, og nu hvor hun er færdig med Traitor Spy serien (Tredje og sidste bog i trilogien udkommer i starten af næste måned), og kan lægge al sin opmærksomhed i denne nye serie, er der kommet mere info, som jeg syntes jeg vil dele med jer andre.

Det lyder noget anderledes end det hun hidtil har skrevet (to af serierne plud en enkeltstående bog foregår i samme univers), og det er nok noget af det, der gør det aller mest spændende. Ukendt grund som bare venter på at blive udforsket af en masse ivrige læsere. Wee.

Dette er hvad der stod på hendes hjemmeside:

Book 1: Maker’s Magic (or Thieves’ Magic) to be published in 2014
Book 2: Angel of Storms, to be published in 2015
Book 3: Successor’s Son, to be published in 2016

In a world where an industrial revolution is powered by magic, Tyen, a student of archaeology, discovers an sentient book in an ancient tomb. Vella was once a young sorcerer-maker, until she was transformed into a useful tool by one of the greatest sorcerers of history. Since then she has been gathering information, including a vital clue to the disaster Tyen’s world faces.

Elsewhere, in an land ruled by the priests since a terrible war depleted all but a little magic, Rielle the dyer’s daughter has been taught that to use magic is to steal from the Angels. Yet she knows from her ability to sense the stain it leaves behind that she has a talent for it, and that there are people willing to teach her how to use it, should she ever need to risks the Angels’ wrath.

Further away, a people called the Travellers live their entire lives on the move, trading goods from one world to another. They know that each world has its own store of magic, reducing or increasing a sorcerer’s abilities, so that if one entered a weak world they may be unable to leave it again. Each family maintains a safe trading route passed down through countless generations and modified whenever local strife makes visiting dangerous. But this is not the only knowledge the Travellers store within their stories and songs, collected over millennia spent roaming the universe. They know a great change is due, and that change brings both loss and opportunity.

Kan findes her.

Dette er en serie som jeg glæder mig helt vildt til. Jeg glæder mig til at høre endnu mere om den. Jeg glæder mig til at se første cover (det er altid spændende at se første cover i en ny serie, for at se hvordan stilen til serien bliver). Men mest af alt glæder jeg mig bare til, at der kommer endnu en serie, af en af mine absolutte yndlingsforfattere, på markedet, som jeg kan bruge timevis på at udforske. Jo flere bøger jo bedre, og jo tættere hun kommer på at færdiggøre denne serie, jo tættere er vi på at finde ud af, hvad der mon venter efter denne (ikke spor utålmodig her – ironisk). Jeg kan slet ikke forstå hvorfor gode forfattere ikke kan skrive dobbelt så hurtigt (mindst), men ak og ve, jeg må vel væbne mig med tålmodighed og bare glæde mig til alt det skønne der forhåbentligt kommer fra Trudi Canavan de næste par år.

I mellemtiden kunne det være, at jeg skulle få genlæst alle de bøger jeg har stående af hende (hvilket er alle dem hun har udgivet) og få dem anmeldt, så jeg rigtigt kan få delt min begejstring med jer. =)

4 thoughts on “Spændende bog-nyt: Millenniums Rule af Trudi Canavan

  1. Jubii mere Trudi.. Så må jeg vist hellere få læst Traitor Spy så jeg er opdateret 😉 Godt jeg har dig til at gøre min dag fantastisk med så gode nyheder.. 😉

    Kender godt det der med at ville have forfatterne til at skrive hurtigere. Går og venter på at Patrick Rothfuss får sig ‘taget sammen’ og skrevet den sidste bog, for hold da op, hvor jeg glæder mig til at læse den 😀

    • Jeg har heller ikke læst Traitor Spy endnu, men jeg har tredje bog på vej, og så kan jeg komme i gang. Skal dog lige have genlæst Black Magician, så jeg kan blive opdateret, og få anmeldt dem også (har kun anmeldt etteren – skidt skidt, når nu jeg siger hun er en af mine yndlingsforfattere)… Hehe.

      Dejligt at dagen blev shinet lidt op. Det er altid rart med nyt om gode forfattere og deres bøger. =D

Skriv et svar

