Cover release: Clockwork Princess af Cassandra Clare

Okay, Cassandra Clare er en all time fantastisk forfatter, og jeg kan slet ikke få nok af hendes bøger. Den første serie hun skrev (The mortal instruments) var fantastisk (selvom jeg med skam må meddele, at jeg ikke har anmeldt dem – jeg må genlæse og anmelde dem – SNART). Forsiderne var dog ikke de mest spændende, men de var OK. Den anden series første bog (The infernal devices), levede fuldt ud op til mine forventninger, og denne gang var forsiden i top. Super flot forside på både første og anden bog i serien, og nu er tredje cover så endelig blevet afsløret:

Er det ikke bare skønt? Det er langt flottere end de to første – jeg elsker kjolen, jeg elsker bogen der lyser (magisk!) og jeg elsker blikket i hendes øjne. Kombinationen af den grå og triste, men ganske fangende baggrund, og den skinnende bog som holdes af den smukke unge pige, er bare breathtaking – virkelig! (Jeg håber I kan fornemme min begejstring her…)

Til de af jer, som endnu ikke har læst noget af denne forfatter, kan jeg kun på det varmeste anbefale hendes bøger, og jeg håber I vil nyde hendes fantastiske univers (begge serier foregår i samme univers, men kan nydes hver for sig), lige så meget som jeg har. Jeg skal I hvert fald klart have genlæst serierne på et tidspunkt.

Anyhow, her er en smule om første bog “Clockwork Angel”:

When sixteen-year-old Tessa Gray crosses the ocean to find her brother, her destination is England, the time is the reign of Queen Victoria, and something terrifying is waiting for her in London’s Downworld, where vampires, warlocks and other supernatural folk stalk the gaslit streets. Only the Shadowhunters, warriors dedicated to ridding the world of demons, keep order amidst the chaos.

Kidnapped by the mysterious Dark Sisters, members of a secret organization called The Pandemonium Club, Tessa soon learns that she herself is a Downworlder with a rare ability: the power to transform, at will, into another person. What’s more, the Magister, the shadowy figure who runs the Club, will stop at nothing to claim Tessa’s power for his own.

Friendless and hunted, Tessa takes refuge with the Shadowhunters of the London Institute, who swear to find her brother if she will use her power to help them. She soon finds herself fascinated by–and torn between–two best friends: James, whose fragile beauty hides a deadly secret, and blue-eyed Will, whose caustic wit and volatile moods keep everyone in his life at arm’s length…everyone, that is, but Tessa. As their search draws them deep into the heart of an arcane plot that threatens to destroy the Shadowhunters, Tessa realizes that she may need to choose between saving her brother and helping her new friends save the world…and that love may be the most dangerous magic of all.

Teksten er hentet fra Goodreads.

Hvad med jer derude – glæder I jer til udgivelsen af denne skønhed? Hvad syntes I om coveret? Og hvad syntes I om forfatteren?

Skriv et svar

