Cover release: The Blinding Knife af Brent Weeks

Så er der kommet cover til den næste bog af den kendte forfatter Brent Weeks. Til de af jer som ikke kender Brent Weeks, skriver han fantasy bøger og har skrevet serien: The night angel trilogy samt første bog i Lightbringer serien. Denne bog er anden bog i sidstnævnte serie, og jeg har ventet ret spændt på denne bogs cover release.

Her er den så – sikke en skønhed:
(klik for større billede)

Coveret til denne bog er noget anderledes end det vi ellers er vandt til fra Brent Weeks. Normalt er hans forsider ret simple, lettere dystre og uden baggrund, men her er der masser af farver, en smule baggrund og en person i fuld figur. Det er anderledes, men det ser godt ud.

Første bog “The Black Prism” var en OK bog – ikke det helt store, men stadig ret interessant læsestof. Jeg håber dog at denne anden bog bliver bedre, for hans Night Angel trilogi, var jeg ret begejstret for.

Som altid er der her en smule for de nysgerrige (fra første bog):

Gavin Guile is the Prism, the most powerful man in the world. He is high priest and emperor, a man whose power, wit, and charm are all that preserves a tenuous peace. But Prisms never last, and Guile knows exactly how long he has left to live: Five years to achieve five impossible goals.

But when Guile discovers he has a son, born in a far kingdom after the war that put him in power, he must decide how much he’s willing to pay to protect a secret that could tear his world apart.

Teksten er hentet fra Goodreads

Det lyder da ikke helt skidt hva? Hvis der er nogle der er nysgerrige, kan I læse min anmeldelse af “The Black Prism” her.

6 thoughts on “Cover release: The Blinding Knife af Brent Weeks

  1. Jeg har også kraftigt overvejet at vise mine hylder, men tror jeg venter til efter turen til England, så skal der alligevel rykkes rundt på bøgerne 🙂

    Jeg er total liste-afhængig haha. Jeg har lister om ALT!
    Uh Foyles bliver lige skrevet på listen over steder, vi skal besøge. Når Hr. Kæreste har sagt ja til at blive trukket igennem samtlige boghandlere i London, så er han også selv ude om det 😉
    Waterstones er også et must for mig hehe..

    Brent Weeks er også på min to-read-liste, dog med hans Night Angel trilogi. Nu må jeg hellere få kigget på den her serie også hehe

    • Hehe, jeg kender kun alt for godt til liste-afhængighed – jeg lider også selv kraftigt af det, ellers glemmer jeg det hele igen. Jeg kan lissom ikke få ro over tankerne, hvis jeg ikke skriver det ned, for ellers går jeg hele tiden og tænker “nu skal jeg huske, at huske på xxx”. Det er vildt belastende. Listeafhængighed giver dog et værre papir-roderi i mit tilfælde, for jeg er vildt dårlig til at få streget det hele ud og smidt listen i skralderen – så ligger den bare og flyder i stedet. Suk.

      Uhh, jeg glæder mig til at få et lille kig med på dine hylder. Som sagt, det er altid sjovt og meget inspirerende at se andres hylder, hvadenten det er “real” eller på billedform. =)

      Jeg kan anbefale hans Night angel trilogi – den syntes jeg er ret fin – ikke genial, men ok. Den anden er jeg lidt mere usikker på. Første bog var udemærket, men den var meget lang, og jeg havde af en eller anden grund svært ved at komme igennem den i et hug – måtte dele den over i flere bidder. Hmm. Måske det bliver bedre med toeren – lets hope so. =)

      • Jeg har en spiralmappe, jeg bruger til at skrive mine lister i. Jeg havde nemlig også en tendens til at glemme at smide dem ud. Det var jo ikke skrevet på listen haha 😛

        Uha, kender godt det der med at have svært ved at komme igennem en bog. Det er bare så træls. Jeg opgiver som regel ikke bøger, men et par gange har det været nødvendigt desværre! Jeg må i hvert fald gace læst Night Angel trilogien 🙂

  2. Mange tak! 😀 Nu har jeg fået klaret de første tre, hvilket var en hård tur. To skriftelige og én mundtlig eksamen på præcis tre uger er faktisk hårdt. 🙂 Men jeg mangler stadig to. 😦
    Jeg vender ‘frygteligt’ tilbage i morgen. *indsæt ond latter her*

    Jeg må nok sige, at forsiden til The Blinding Knife skiller sig meget ud, blandt Weeks andre bøger. Den passer ikke rigtig ind sammen med etteren. Og ak ja, jeg mangler stadig at læse den første bog i denne serie og den sidste i den anden. Det er for dårligt. xD

    • Ja det kan jeg da forestille mig – godt jeg ikke skal til eksamen endnu, men det kommer dog (til september og i det nye år). Der er heldigvis kun to “endelige” eksamener jeg skal igennem – resten er små karakterer som bliver slettet igen.

      Ja, den er meget anderledes den forside. Den er flot, men den passer ikke rigtigt ind syntes jeg. Jeg ved ikke hvad jeg helt mener om den, for på sin vis er jeg begejstret, men på sin vis havde jeg også ventet noget helt andet.

  3. Ej, hvor er du heldig. Kun to eksamener der gælder og resten slettes? Lyder fandeme skønt. 😀

    Jeg havde forventet den samme mand på forsiden, men det blev det jo tydeligvis ikke. Det kan være de vil tiltrække flere mennesker og har trukket fantasy forside-kortet?

Skriv et svar

