Awake at Dawn af C. C. Hunter

Titel: Awake at Dawn
Forfatter: C. C. Hunter
Serie: Shadow Falls #2
Genre: Paranormal Romance
Udgivelse: 2011
Læst på: engelsk
Sider: 383
Forlag: St. Martins Griffin
ISBN13: 9780312624682

***

Fra det øjeblik Kylie satte fod i Shadow Falls lejr, har et spørgsmål domineret hendes tanker: hvad er hun? Omgivet af Hekse, varulve, vampyrer, form skiftere og feer, er hun ikke ligefrem unormal, men hun er stadig anderledes, og mange frygter hvad hun er i stand til. Hendes forbindelse med spøgelser skræmmer de andre, men lige meget hvad hun gør, kan hun ikke slippe af med dem.

Som altid er spøgelserne hendes tro følgesvende, og denne gang må Kylie virkelig give alt hvad hun har, for at hjælpe. Spøgelset fortæller hende nemlig, at en hun elsker vil dø inden sommerens afslutning, hvis hun ikke gør noget, men hvordan kan hun hjælpe, når hun ikke ved hvem, hvorfor eller hvor dette vil ske? Og det er ikke hendes eneste problem; nogen eller noget holder øje med hende, og Kylie er sikker på, at noget slemt er på vej. Kan hun redde den hun holder af, finde ud af hvad hun er, holde styr på sine følelser for to vidt forskellige fyre, holde sine værelseskammerater fra at slå hinanden ihjel, og finde ud af hvem eller hvad der holder øje med hende, inden det hele kører helt af sporet?

”When the night’s stillness continued, Kylie forces herself to speak. “I know someone is here.” She stood up, hoping her false bravado would become real. The whisk of speeding wind passed again. ”If that’s you, Della, this isn´t funny.”
No one answered. Kylie stood there, trying to think of what to do next. Then she heard it. Very slight, but still the definite rustle of some bushes – someone was behind her. Breath held, she swung around to face the music.”
Citat fra Awake at dawn side 15

***

Denne anden bog i serien, er næsten lige så god som etteren – der er nogle småting som irriterede mig, men sådan overordnet, er det stadig kanon underholdning.

Kampen om at finde ud af hvem og hvad vores hovedperson er, fortsætter i denne bog, og heller ikke denne gang får vi svaret. Der er en masse mystik omkring det, og selvom det begynder at irritere mig en smule at vi hele tiden bliver ført i ring, er det stadig sjovt at sidde og gætte med. Jeg håber dog snart, at vi får det endelige svar, men jeg frygter lidt, at der er et par bøger endnu.

Kylie er stadig en skøn hovedperson. Hun er ikke ligefrem modig, men hun er viljestærk, og hun formår at takle alt hvad der kastes i hendes retning af både godt og skidt. Jeg elsker at historien foregår på skolen, og at man stadig har hele trekantsdramaet mellem Kylie og hendes to værelseskammerater, der på trods af at de holder meget af hinanden, altid er oppe og toppes. Det er og bliver altså morsomt, og jeg skreg af grin mere end en gang. Selve kærlighedsaspektet får også et lille ekstra pust, og uhh hvor er jeg nysgerrig efter at finde ud af, hvem af de to skønne skønne fyre, hun vælger i sidste ende – behøver jeg sige andet end mums og savl?

Slutningen var lettere mærkelig, og jeg var ærligt talt ikke voldsomt begejstret. Kylie bliver bortført, og må hurtigt erfare, at andre har høje planer for hende – planer, som hun ikke selv er særligt interesseret i at blive en del af. Jeg syntes dog det virkede en smule plat, og det kom ret pludseligt (det ene øjeblik er historien som den plejer, og det næste vendes det hele på hovedet), så jeg var som sagt ikke særligt glad for slutningen. – Ikke flere afsløringer herfra, for jeg kan næsten ikke sige mere, uden at afsløre det hele.

Bogen får ikke fem stjerner ligesom etteren, men lad jer ikke skræmme, for det er stadig en skøn bog, og jeg ser virkelig frem til, at se hvordan det hele udvikler sig i tredje bog ”Taken at dusk”.

8 thoughts on “Awake at Dawn af C. C. Hunter

  1. Nej det ved jeg desværre ikke😦 Ved kun at den kommer til efteråret i USA. Aner ikke hvornår den kommer til DK. Jeg har ingen tv kanaler, så jeg henter alle mine serier fra nettet og ser via computeren🙂

  2. Jeg var helt vild med bogen!🙂

    Jeg synes det er rigtig spændende at læse om alle Kylies nye evner, og jeg tror selv at jeg har gættet hvad hun er 😉 men jeg holder min teori for mig selv da jeg ikke vil ødelægge det for dem som ikke har læst den endnu🙂

    • Uhh, you gotta say hvad du tror hun er, for foruden at hun er en blanding, kan jeg slet ikke komme på andet. Griner. Jeg har virkelig haft svært ved at gætte det, og jeg er vildt spændt på at se, hvad det viser sig, at hun er. Bare de snart siger det! Griner. =D

  3. Wow havde ikke selv en så positiv oplevelse med bøgerne og var lettere overrasket over at du gav etteren hele 5 stjerner. Men trods uenighederne synes jeg, at du gør dig nogle gode tanker.
    Props from here.

    • Det er sjovt som folks opfattelse af en bog kan variere, nogle syntes vildt godt om en bog, mens andre hader den – det er jo det der gør det sjovt at læse. =D

      Og tusind tak for din ros – altid rart at høre, at nogle kan følge mine tanker, selvom de ikke nødvendigvis er enige. =)

      • Kunne ikke være mere enig😀
        Anbefaler “De Udødelige”, den tror jeg du ville synes godt om😀
        Medmindre du allerede har læst den serie også?😛

  4. Hehe, har faktisk læst de første tre bøger, men den serie fangede bare slet ikke… fjerde bog prøver jeg at kæmpe mig igennem (et kapitel om måneden), men det tager sin tid… =)

Skriv et svar

