Cover release: Kongernes Kamp af George R. R. Martin

Dette er måske ikke længere nogen stor nyhed, men jeg syntes nu alligevel at jeg ville vise jer dette smukke smukke cover, af den næste George R. R. Martin bog.

Ligesom første cover, er dette altså bare guddommeligt at se på, med det simple lys design. Tit syntes jeg, at de engelske covers er de flotteste, men der er altså intet der slår dette Danske cover, for det er virkelig flot. Desværre ser det ud til, at der kommer nogle mindre paperback udgaver med tv-seriens forside i stedet, hvilket jeg syntes er ret ærgeligt, for selvom det ikke er direkte grimt, kan det slet ikke måle sig med dette, og jeg frygter lidt, at det andet vil tage opmærksomheden væk fra dette (you know, billigere, mindre = nemmere at have i tasken m.m.). Prøv lige at se det for jer folkens, ja, den er lidt (meget) tungere, men sikke en skønhed at have stående på hylden!

Anyhow, dette er en serie som jeg vildt gerne vil prøve og læse, og til de andre nysgerrige derude, som endnu ikke har læst denne serie, er her lidt om første bog:

Fra en mester inden for moderne fantasy kommer her en roman med en fantasikraft, der ikke ligner noget andet, man har læst. Med A Game of Thrones ? KAMPEN OM TRONEN har George R.R. Martin skabt et mesterværk, der rummer alt det bedste, som genren har at byde på.  Mystik, intriger, romantik og eventyr fylder siderne i denne storslåede fortælling, der er første del af en stort anlagt serie. For lang tid siden, i tidernes morgen, bragte en overnaturlig begivenhed uorden i årstiderne. I et land, hvor somrene kan vare flere årtier og vintrene en menneskealder, er der uro i luften. Kulden er på vej tilbage, og i den store iskolde vildmark nord for Vinterborg er skumle kræfter ved at samle sig på den anden side af Muren, der beskytter kongeriget.  Begivenhederne udspiller sig skiftevis i et goldt land med kulde og i et sommervarmt rige med overflod. Det er en fortælling om lorder og ladyer, soldater og troldmænd, snigmordere og bastarder, hvis veje krydses i en tid med grumme varsler. Der optræder en gådefuld krigerbande med sværd, der ikke er menneskeskabte, en stamme af barbariske vildlinge, der driver mænd til vanvid, en brutal ung drageprins, der sælger sin søster for at genvinde sin tabte trone, et barn, der rammes af en ulykke og svæver mellem liv og død, og en beslutsom kvinde, der begiver sig ud på en farefuld rejse for at beskytte alt det, hun har kært. I en broget verden med hemmelige planer og modplaner, tragedie og forræderi, sejr og nederlag, forbundsfæller og fjender er Starkernes skæbne uvis, efterhånden som begge sider bestræber sig på at vinde sejr i den farligste kamp: kampen om tronen.  KAMPEN OM TRONEN er uforlignelig, hvad angår både spændvidde og udførelse, en læselimousine af de dejligt lange, som fanger læseren fra de første sider, fastholder ham og ender med at give ham lyst til at læse mere.

Første bog i serien “Kampen om tronen” er udkommet i Hardback, og en hæftet version vil blive udgivet den 1/6-2012 – så vidt jeg kan se. Anden bog “Kongernes Kamp” (den som er vist i dette indlæg) udkommer i Hardback den 8/6-2012

6 thoughts on “Cover release: Kongernes Kamp af George R. R. Martin

  1. Den er bare så smuk og passer så flot ind sammen med den anden (som jeg ikke ejer endnu på dansk, men det kommer!).
    Jeg ejer nemlig hele serien på engelsk og har planer om at læse dem over sommeren. Jeg har dog læst den først på dansk 🙂
    Den er i hvert fald rigtig god, så kan kun anbefale dig at læse dem 🙂 Og drager og krig lyder jo lige som noget for dig 😀

    • Den kommer som sagt som en paperback snart, men åhh hvor jeg håber, at de ikke dropper hardback udgaven af denne serie. So pretty, og ja, lyder lige som noget for mig. Min forlovede har læst George R R Martins serie (den som er udkommet i denne serie) og er helt vild med den, men siger at den er lidt voldsom ind imellem, og jeg er altså en sucker for happy endings. Spændende at se om jeg vil kunne lide denne serie eller ej. =D

  2. Må indrømme jeg også var ret overrasket over, hvor hård han er ved sine personer og det skulle bliver meget værre i den næste.
    Vildt smukke bøger, men jeg er bare ikke fan af smuds-omslag? (Hedder det ikke det? Det der løse noget rundt om bogen) 😀

    • Hmm, jeg kan nu ret godt lide smudsomslag, men jeg tager dem altid af og lader dem ligge der hjemme, når jeg tager bogen med mig. Eneste problem er dog, at man så ikke kan vise forsiden til folk, når de spørger hvad man læser – hvilket ofte sker, når folk kender en som “hende i boghandlen”.

  3. Jeg får dem altid ødelagt på den ene eller anden måde :/ Selvom jeg faktisk synes, jeg behandler mine bøger pænt. Jeg er nok bare lidt et fjols 😉

Skriv et svar

