Poll #1

Jeg har ofte tænkt på, hvem der mon besøger min blog, hvad I bedst kan lide at læse om, hvilke anmeldelser I helst vil have m.m. og i forbindelse med Kultur for unges test af bogblogs, er disse spørgsmål for alvor begyndt at presse sig på. Jeg har selvfølgelig en masse ideér om hvem I er, og hvad I gerne vil have, men tja, jeg kan jo ikke være helt sikker, da jeg jo desværre ikke kender jer alle sammen.

Så min tanke er, hvorfor ikke bare spørge jer?

Jeg vil her det næste stykke tid oprette nogle Polls (afstemninger, så at sige) hvori jeg vil høre jer om forskellige ting og sager. Dette er for at få et indblik i hvem I er, hvilke interesser I har indenfor bøger m.m. så jeg forhåbentligt kan gøre min blog endnu bedre, og så I forhåbentligt vil syntes endnu bedre om at besøge den.

Den første Poll går ud på, hvilken genre I helst vil se anmeldelser indenfor. Jeg anmelder en del Paranormal Romance, men skulle I være mere interesserede i fx fantasy, er det nu I skal sige det.
Indtil den 30 april (2012) vil I kunne stemme på ovenstående over i menuen til højre. Poll’en vil være tydelig at se, og I skal sådan set bare trykke jeres svar og så “vote”, så er jeres stemme registreret.

Jeg håber at I alle sammen vil give jeres stemme til kende, for kun på denne måde kan jeg få et ordentligt indtryk af hvad I syntes om bloggen, og hvad der skal arbejdes på for, at gøre den endnu bedre.

7 thoughts on “Poll #1

  1. Hehe de kan vel kun være glad for at nogle er interesseret i det de udgiver x) jeg tror de vil synes det var mere surt, hvis folk ikke gad købe deres bøger..

    Det kan jeg godt forstå! det er også nogle pæne ord de sagde om din, ja det vil gøre det lidt nemmere..

    En kommentar til dit indlæg om Poll #1: Så kan jeg personligt best lide bøger om Paranormal Romance og overnaturlige ting, væsner, evner osv.. Jeg elsker at læse dine anmeldelser, jeg vil bare ønske at der var flere bøger med dansk sprog, eller nogle bøger som vil komme til dk. x)

    • Fantastisk med en kommentar også. =D Hele det her poll noget er jo helt nyt for mig, så jeg syntes det er helt fantastisk at folk gider at svare – og i dit tilfælde også kommentere.

      Næste poll kommer til at omhandle, om folk helst ser anmeldelser af bøger på engelsk eller dansk, for sådan noget vil jeg jo også meget gerne vide. =) Det kommer jo nok ikke til at gøre, at jeg slet ikke anmelder på engelsk mere, for det er det jeg bedst kan lide at læse på, men så vil jeg da være langt mere opmærksom på, hvilke bøger jeg griber fat i til anmeldelse. Heldigvis er de danske forlag nu ganske gode til at oversætte de engelske bøger – eller, en lille del af dem. Jeg ville også ønske, at de ville oversætte flere, men hvis man ser udviklingen de sidste par år, går det klart i den rigtige retning. Så lad os håbe der bliver oversat flere og flere og flere….. Laughs. =)

      • Det var så lidt 😀 jeg synes det er rigtig fedt at du laver det her poll.

        Det skulle nu heller ikke lyde som om du slet ikke må læse på engelsk 🙂 man skal selvfølge læse på det sprog man best kan lide at læse på ..

        Jeg læser selv kun danske bøger, men jeg kunne godt tænke mig at begynde på at læse engelske fordi der så mange flere bøger! Har du nogle forslag, hvis jeg skulle starte på en?

  2. Hej Michelle, jeg kan heller ikke svare med kun én ting i en poll. Personligt læser jeg helst anmeldelser af socialrealistisk, ungdomsbøger og bøger af danske forfattere. Specielt de sidste, virker det som om, du har en forkærlighed for, og derfor bliver anmeldelserne også ekstra gode. Da det netop virker som om du har et godt tag på de danske forfattere, tror jeg du vil være en af dem, der kunne udvide ved også at bringe interviews af danske forfattere. Det tror jeg, kunne blive din specielle styrke. Jeg tror ikke så meget på, at popularitet ligger i at ramme de – for læserne – “korrekte” genrer, men at man skriver om netop de genrer man selv er god til, elsker og har stor viden inden for. Så skal de rigtige læsere til det nok komme af sig selv via Google. 🙂 Mvh Peter

    • Hej Peter, tak for dit svar. =D

      Det er såmænd heller ikke så meget et forsøg på et finde ud af hvad jeg skal anmelde, blot en nysgerrighed fra min side af, mht. hvad de forskellige som besøger min blog, bedst kan lide. Jeg prøver bare at få en “feeling” med dem som besøger bloggen. =)
      Jeg tror, at bare det at vide lidt mere om hvem de/I er, og hvad der interesserer dem/jer, som besøger min blog, er med til at ændre mit syn en smule, og derved forbedre bloggen.

      Anyhow, så kan jeg jo se, at mange er interesserede i anmeldelser af fantasy og dystopi, langt flere end jeg egentligt selv havde regnet med, og jeg har masser af fantastiske fantasy og dystopiske bøger stående på hylderne, så det giver da lidt en indikation af, at jeg nok snart skulle komme i gang med dem også. =)

  3. Jeg er en ung pige på 26 som elsker din blog og synes du er fantastisk i dine anmeldelser. Dog foretrækker jeg de danske, fordi jeg jeg aldrig har været god til at fange den røde tråd på engelsk! Keep up the good work

  4. Der forklarede du netop det største problem ved at blogge om bøger – nogle gange bliver man FOR “forblændet” af andres meninger om en bog, og så er det man enten bliver skuffet eller ender med at ikke at kunne frigøre sin egen mening fra denne anden persons mening om bogen…

Skriv et svar

