Must-read: Chained af Lynne Kelly

Dette er en lidt anderledes bog, end dem jeg normalt læser, men der er bare noget ved den som gør, at jeg bare må læse den.

Forsiden er egentligt ikke voldsomt spændende hvis I spørger mig – lidt for neutral, lettere nuttet og egentligt også lidt barnlig, men så bare vent til i hører, hvad bogen omhandler. Det er simpelthen bare så sødt (hvem kan stå for søde baby elefanter???)

Hvis I kigger nærmere på forsidé-billedet og ser hvad den søde lille elefant har om halsen, kan I måske allerede nu gætte hvad bogen handler om – for yeps, den lille stakkel er bundet. Jeg elsker simpelthen dyr, og jeg hader at se dem bundet på den måde, så jeg er ret sikker på, at denne bog for mig, vil blive en rigtig tudeoplevelse.

Her er en smule om hvad bogen omhandler:

After ten-year-old Hastin’s family borrows money to pay for his sister’s hospital bill, he leaves his village in northern India to take a job as an elephant keeper and work off the debt. He thinks it will be an adventure, but he isn’t prepared for the cruel circus owner. The crowds that come to the circus see a lively animal who plays soccer and balances on milk bottles, but Hastin sees Nandita, a sweet elephant and his best friend, who is chained when she’s not performing and hurt with a hook until she learns tricks perfectly. Hastin protects Nandita as best as he can, knowing that the only way they will both survive is if he can find a way for them to escape.

Teksten er hentet fra Goodreads.

Den lyder bare vildt sød, syntes I ikke? Bogen har udgivelse den 8 Maj i år (2012), så der er ikke så lang tid igen.
Nogle af jer andre, som er faldet over denne bog, og som overvejer at læse den?

4 thoughts on “Must-read: Chained af Lynne Kelly

  1. Ja, vi skal i hvert fald ikke håbe på at finde det i stakkels lille Danmark!

    Det er jeg også! Der er noget ved den isblå dér der bare …. Wow. Ved du hvad jeg mener? 😄 Men jeg har hørt at den faktisk ikke skulle være så god igen. Folk lader til at være ret splittede over lige præcis The Selection. Nogle priser den og andre fordømmer den. Suk. Altså intet nyt under solen…

    • Hehe, jaah, sådan er det jo med de fleste bøger – det er også bedre syntes jeg, for hvis alle siger at den er mega fantastisk, får man bare forventningerne for højt op, og så skuffer den nemmere. =)

  2. Øv, der er en del tid til ja! 😦 Men jeg er faktisk overrasket fordi jeg tænkte at den sikkert først en gang kom i 2013, men smart tænkt at spørge Tellerup om, hvornår den kommer 🙂

    Og tillykke med din plads på kultur for unge! 😀

    • Jeg skriver alt for tit til Tellerup og spørger om ting – tror de er en smule trætte af min ind imellem. Laughs.

      Tusind tak, jeg er også mega stolt. Generelt syntes jeg bare, det er så flot, at der er så mange gode undgoms-bogbloggere i lille bitte danmark. =)
      Og det var da nogle gode ting de havde at sige om din blog – om alle blogs for den sags skyld. Jeg ville bare ønske, at jeg kunne få et større indblik i hvilke karakterer de havde givet hvad, og hvorfor. Hehe. =)

Skriv et svar

