De bedste, danske ungdoms-bogblogs 2012

Billedet er lånt af kulturforunge.dk

I går kom jeg hjem til den bedste nyhed jeg kunne have forestillet mig. Peter fra Kultur for unge havde skrevet en mail, hvori der blev forklaret, at jeg (og en masse andre bogbloggere) havde været med i en test af danske ungdomsbog-bloggere. Uha tænkte jeg straks – hvor slemt mon det ser ud?

Og det så faktisk slet ikke så slemt ud igen, for jeg havde sneget mig ind på en fjerdeplads, på den top fem som var blevet lavet. Oh my god, hvor er det bare vildt. Det er et kæmpe skulderklap at få, for alt ens hårde arbejde. Jeg har slet ikke kunnet få armene ned i dag.

I alt scorede jeg 105 point, hvilket ikke er mere end 15 point fra 1. pladsen, så det var en tæt kamp. =)

Af kommentarer fik jeg følgende:

Vi elsker ♥:

  • at temaet aldrig skifter udseende og altid er dejligt overskueligt.
  • at søgeresultater kommer ud som kort og præcis tekst, og ikke som hele blogindlægget.
  • den store variation i udvælgelsen af bøger til anmeldelse.

Vi savner:

  • dialog med bloggens læsere og kommentargivere.

Og yep, jeg indrømmer det, jeg har ind imellem været rigtig skidt til at svare alle jer skønne mennesker som kommenterer på min blog, men I skal vide, at jeg elsker at høre fra jer, så I må endelig ikke stoppe, og jeg skal nok gøre mit yderste, for at blive bedre til at svare!

Jeg vil også sige mange gange tillykke til alle de andre som kom på top fem, og sige, at jeg syntes det er så sejt, med den mængde bogbloggere der bliver nævnt i forbindelse med testen (23 bogbloggere). Det er skønt at vide, at vi er så mange derude, som ønsker at dele vores erfaringer om de bøger vi læser, med andre.

Hvis I ønsker at kigge nærmere på testen, point, bloggere m.m. kan I tage et kig forbi kulturforunge.dk, hvor I også kan finde en masse skønne anmeldelser af både bøger og film, samt noget om musik, teater og meget meget mere.

2 thoughts on “De bedste, danske ungdoms-bogblogs 2012

  1. Suk, tror du der findes en Bookaholics Anonymous et eller andet sted vi kan melde os ind i?

    Det er en god idé! God motivation, gode blogindlæg og så får man endelig noget for alle de penge man har brugt på sin samling! 🙂

    • Hehe – well, ellers kan vi da selv oprette sådan en… =D

      Uhh, coveret som du viser af “The Selection” er bare sååå pretty! Jeg er så forelsket i den forside… *dåner*

Skriv et svar

